5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

Excel-vraagje

Goede medemaccers, even een Excel-vraagje :

Het volgende : in 1 cel staat de volgende informatie : “500 KG”. Is het mogelijk om deze info te verdelen over 2 kolommen met daarin apart 500 en apart KG?

Graag jullie hulp.

Groet,

Evert

Bijdrager
    mowat

Ja , gewoon in de eerste cel 500 tikken , en dan in de cel ernaast KG tikken.
    Lijkt me niet moeilijk maar er zal wel een addertje onder het gras ztten dat we nog niet gelezen hebben ?

Als je bedoeld dat die gegevens in een staande cel hebt staan en je wilt die verdelen over twee cellen dan gaat dat via : menu gegevens/tekst naar kolommen/volgende / als er een spatie tussenstaat vink je spatie aan/ volgende : voltooien en in cel 1 staat dan 500 en in de cel ernaast KG.

Bijdrager
    Evertson

Hoi Mowat,

Bedankt voor het meedenken, maar wat jij zegt wist ik al. Ik werk soms met kolommen waarin 1000 van dit soort cellen in voorkomen “500 KG” etc. Nu weet ik dat het mogelijk moet zijn om in zo’n kolom in 1 keer de eerder genoemde info “uit elkaar te trekken, alleen weet ik niet hoe. Vandaar mijn vraag. Toch bedankt voor de reactie.

Groet

Evert

Bijdrager
    mowat

Evertson : zie hierboven mijn aanvulling

Bijdrager
    Evertson

Mowat :

Helemaal GEWELDIG. Ik heb je antwoord nu WEL goed gelezen. Het werkt inderdaad. Weer wat geleerd. Dit scheelt mij de komende week een bak werk, dat wil je niet weten.

HARDSTIKKE BEDANKT.

Hartelijke groet,

Evert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.