5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wendee

Excel tabel in Indesign plaatsen, met een afbeelding

Goedendag,

Ik probeer een excel (tabel) in Indesign als tabel te importeren. Dat lukt prima maar dan zou ik voor elke rij een afbeelding mee importeren.

Dus dat bijvoorbeeld in Excel op elke rij een pad wordt aangegeven van de afbeelding en dat deze met importeren in Indesign ook echt als afbeelding binnenkomt.

De excel bestaat uit de kolommen
    Productnummer > Kleur > Prijs > Afbeelding (waar dan in elke rij de afbeelding behorende bij het productnummer moet komen)

Tot nu toe komt in Indesign die afbeelding niet binnen, maar de tekst van dat pad. Eigenlijk zoals het ook in Excel staat (/users/image/naambestand.jpg).

Wat zou ik in Excel kunnen plaatsen/meegeven zodat de afbeelding in Indesign terecht komt.

Heeft iemand een idee?

Datamerge in Indesign werkt niet met tabellen. Een oplossing zou plugins zijn zoals EasyCatalog, maar ik dacht dat het ook zo via excel te doen was:-)

Ben benieuwd of iemand hier een juiste werkwijze weet.

Groet,

Wendy

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    jw54

Probeer dit eens:

– importeer het Excel bestand in een tekstkader via SHIFT-OPEN

– er verschijnt een panel, zet table op ‘formatted table’

– vink aan ‘Included Inline Graphics’

– klink op ‘NO’ in het volgende panel

en je tabel met illustraties loopt in het tekstkader. Wat rest is de tabel verder aan te passen. Zie o.a. de voorbeelden.

Bijdrager
    Matador

Ja, werkt op zich prima, maar ‘wendee’ gaf aan met links te willen werken die in de Excel file zitten en verwijzen naar een opslaglocatie. Werkt het dan ook?

Bijdrager
    jw54

je hoeft wat betreft de illustraties geen link te hebben. Gewoon de illustraties importeren in Excel en dan de Excel file importeren in Indesign.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.