8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Bockaert Rudy

Excel steeds op startpagina

Weet iemand hoe ik kan verhelpen dat bij iedere opstart van de MAC Excel op het bureaublad verschijnt, klaar met een leeg werkblad. Ik werk met Mac OS X 10.4.10
    Ik kan nergens vinden hoe ik dit automatisch openen van Excel kan uitschakelen.
    Dank voor uw aandacht,

Rudy

Bijdrager
    JanSwitchMac

dit kan gemakkelijk door op het bestand te klikken te kiezen voor info en daar onder het tabblad openen met een andere programma te kiezen..

1x posten lijkt me prima verder :P

Bijdrager
    yellow

ctrl+klik op het Excel-icoontje in het dock; daarna “Open na inloggen” uitvinken. als het goed is. :)

Bijdrager
    Bockaert Rudy

Perfect, direct opgelost, ge moet het maar weten.

veel veel dank.

één probleem blijft over, als ik Excel wil sluiten krijg ik steeds een ballonnetje met de melding
    “Compile error in hidden module: AutoExec. Wat mag dat betekenen?
    Voor de rest werkt Excel perfect.
    Mijn versie is Office 2004 11.3.7

Nog van die slimmerikken die weten wat het probleem is?

Veel groetjes,
    Rudy

Inactief
    Anoniem

Google al geprobeerd?

Bijdrager
    Bockaert Rudy

Beste Koen,
    dat was en goed idée van langs Google te proberen, daar had ik nooit aan gedacht.
    Ik vond daar onmiddellijk de oplossing.
    Nu is alles OK .
    Van harte dank aan allen hier.
    Gelukkig bestaat er zo een goed forum met knappe bollen waar we een oplossing kunnen vinden voor onze problemen.
    Daaaaag allemaal,

Rudy

Bijdrager
    Imotmart

Beste Rudy,

ook ik zit met een zelfde probleem.
    Kun je mij (en het forum) misschien van dienst zijn met het beschikbaar meken van de oplossing?

(Of kon je deze net als mij toch niet vinden en ben je slechts uiterst cynisch?)

Bijdrager
    Imotmart

Opgelost: http://www.macworld.com/weblogs/mac911/2005/08/officeautoexec/index.php?pf=1

Samenvatting:
    The files you want to toss are:

Excel: /Applications/Microsoft Office 2004/Office/Startup/Excel/PDFMaker.xla
    PowerPoint: /Applications/Microsoft Office 2004/Office/Startup/PowerPoint/PDFMaker.ppa
    Word: /Applications/Microsoft Office 2004/Office/Startup/Word/PDFMaker.dot

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.