7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    blauwra

Excel sheet in Numbers > gegevensvalidatie fout

Voor m’n werk maak ik regelmatig gebruik van Excel sheets. Ik heb nu een sheet ontwikkeld met onder andere keuzelijsten via gegevensvalidatie en formules met veel ALS-voorwaarden (kan dit even niet beter omschrijven).

Nu is het zo dat sommige collega’s een Mac gebruiken. Veel daarvan gebruiken (gelukkig) Office voor Mac, maar één gebruikt Numbers. En Numbers kan dus niks met die gegevensvalidatie (lijsten verschijnen niet, moet handmatig ingevoerd worden) en de formules verdwijnen gewoon. Het eerste is niet zo problematisch, maar het laatste wel. Hoe kan ik dit oplossen?

Een voorbeeld van zo’n formule:
    {=SOM(ALS($B$3:$B$47=$H49;ALS($D$3:$D$47=I$48;$C$3:$C$47;0);0))}

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    blauwra

Hm, dat zit er dik in ben ik bang. Misschien dat iemand toch een manier weet om:
    – bovenstaande formule aan te passen zodat Numbers hem wel pakt?
    – een lijst via gegevensvalidatie te maken die compatibel is met Numbers?

Vooral het eerste probleem zie ik graag opgelost, omdat ik de formule nodig heb om door te kunnen rekenen.

Alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    blauwra

De accolades staan er omdat het een matrixformule is. Al heb ik geen idee wat dit betekent, want dat deel van de sheet heb ik niet ontwikkeld…

Inactief
    Anoniem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.