7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

excel opsomming van tekst in bepaald kadertje

Ik weet niet juist de benaming van datgene wat ik zoek maar ik ben op zoek naar een mogelijkheid in Excel om in een kaderthe te drukken en daar een tekst met onderdelen te laten verschijnen en van daaruit bepaalde zaken kunt aanvinken, ik weet niet of dat met behulp van excel wel haalbaar is of bestaat hiervoor een beter programma.

Bijdrager
    mowat

Ik weet uit je tekst niet goed wat je bedoeld. Bedoel je met een “kadertje” een cel in excel ?
    Bedoel je met een “tekst met onderdelen” een menu ?
    Als je namelijk op een cel rechtsklikt dan verschijnt er een lijst met een menu.

Of bedoel je iets moeilijkers ?

Bijdrager
    verhoevenw

bedankt Nowat voor je reactie
    Ik bedoel het tweede, zoals je op een TAB bij een website drukt en van daaruit dan uit een aantal keuzemogelijkheden beschikt. Die keuzemogelijkheden zou een opsomming van oefeningen zijn van waaruit de leerling dan kan kiezen.

Bijdrager
    scotty2

Hoi,

Wat je zoekt is een “drop down list”.

Dat doe je door eerst in een aantal cellen (bijv c1 tot c4) de mogelijke waarden van je list in te tikken dus achtereenvolgens a, b, c en d.

daarna in je doelcel bijv a1 gebruik je onder menu data>validation (engels versie)

In de dialoog geef je aan dat je wil valideren met een list en dan geef je aan waar de waarden zijn, dus c1 tot c4.

En dan werkt je “keuzemenu”.

Succes verder.

Bijdrager
    verhoevenw

goedemorgen scotty2, dat is het, een keuzemenu! Bedankt voor je hulp!!!

Inactief
    Anoniem

Is het niet zo dat je dmv zo’n dropdownlist alleen de waarde in een cel kan bepalen? Het is niet zo dat als je een waarde kiest uit de dropdownlist dat er dan een automatische actie volgt die de leerling dan naar de desbetreffende oefening brengt. Of is dat ook niet de bedoeling?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Meh1965 op 24 juni 2011

Is het niet zo dat je dmv zo\’n dropdownlist alleen de waarde in een cel kan bepalen?

In spreadsheets is het over het algemeen zo dat je alleen de waarde van de huidige cel rechtstreeks aan kunt passen — andere cellen kunnen daar dan op reageren, maar dat is het wel zo’n beetje.

Meh1965 op 24 juni 2011

Het is niet zo dat als je een waarde kiest uit de dropdownlist dat er dan een automatische actie volgt die de leerling dan naar de desbetreffende oefening brengt.

Dat kan in Excel wel met een Visual Basic-programma, maar daarmee kun je weer niet echt makkelijk lijsten e.d. in een cel stoppen (is mijn ervaring met VBA in Excel een aantal jaar geleden). Wat je wel kunt doen is een venster maken met allerlei keuzes en dan een programma erachter stoppen dat vanalles in de spreadsheet aanpast afhankelijk van de gemaakte keuze(s).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.