3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    FFH

Excel (office 2016)

OMT’ers,

Ik werk naar alle tevredenheid al enige tijd met office 2016 en met name met Excel.
    Het enige waar ik letterlijk kneitergek van word is dat Excel continu uitlijnt op de cellen, zowel horizontaal als verticaal.
    Doordat je met een magic mouse/trackpad vrij kunt ‘pannen’ door de sheet kom je nooit exact uit op precies een cellijn.
    Als je dus halverwege een cel stopt met ‘pannen’ gaat excel de sheet uitlijnen, en laat ik nou net die ene cel willen aanklikken die dus na het uitlijnen niet meer onder de muisaanwijzer zit en je hierbij dus een verkeerde cel selecteert…
    Met name met grote cellen is het uitlijnen/verschuiven van de sheet om gek van te worden en praat je al snel over een verschuiving van enkele centimeters…

Nu de vraag, is deze achterlijke functie uit te zetten?

Bijdrager
    Moltie

Heb een tijdje terug deze vraag ook al gesteld:

http://www.onemorething.nl/community/topic/excel-2016-irritant-probleem/

Helaas nog geen oplossing. Op Amerikaanse fora wordt er ook regelmatig over geklaagd, maar vooralsnog geen oplossing. Het lijkt erop dat Microsoft dit niet ziet als een probleem, maar als een feature…

Bijdrager
    Moltie

In de laatste update is het opgelost, de spreadsheet is nu gewoon te scrollen op halve cellen en blijft dan staan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.