12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans de Bijl

Excel nummering volgorde vraagje.. snel aub!!

Listas,

Ik heb een kolom met nummers bv

7701
    20035
    639001
    etc..

Als ik op nummervolgorder zet is dit inderdaaf juist.
    Wat ik wil is dat alle nummers dezelfde lengte krijgen maar dan met nullen op einde aangevuld, de juiste nummering moet dan zijn:

200350
    639001
    770100

snapt u??

Alvast vriendelijk bedankt
    Hanzana

Bijdrager
    stavos

Volgens mij lukt dit niet. Excel heeft namelijk niet de bevoegdheid om de inhoud van een cel te bewerken, als de gebruiker de celinhoud bewerkt heeft.

Bijdrager
    websania

Vreemde vraag….voorloopnullen zou ik eerder verwachten; wat is het doel hiervan?

Bijdrager
    stavos

Het opschroeven van een banksaldo! :sarcastic:

Bijdrager
    mowat

Kan volgens mij nooit want je vraagt het programma om andere getallen in de cel te zetten als degene die je erin getikt hebt.Het getal 7701 is nu eenmaal niet gelijk aan 770100 enz.
    Wat nullen voor – of na betreft , die veranderen de waarde van het getal niet en dat kan dus wel.

Bijdrager
    websania

:-) Enige logische verklaring inderdaad, want met nullen erachter veranderd ook meteen de volgorde. Graag ook wat nullen achter mijn salaris, maar dan wel voor de komma;-)

Bijdrager
    stavos
    mowat op 10 juni 2011

Wat nullen voor – of na betreft , die veranderen de waarde van het getal niet en dat kan dus wel.

Maar nullen na het getal toevoegen kan alleen achter een komma..

Bijdrager
    websania

Ingeval van mijn salaris kan dat wèl. Ingeval van Excel is het kwestie van opmaak.

Bijdrager
    mowat

Dat klopt stavos , maar dat is ook de bedoeling niet denk ik. Als zou logischer zijn als hij voor die 7701 eerst 2 nullen tikte, zodat er 007701 komt te staan. Dan is het getal even lang als de twee andere getallen en behoudt het zijn waarde. Dat kan hij door voor het getal een ‘ te tikken en dan de twee nullen en dan 7701 .

Bijdrager
    scotty2

Hoi,

=IF(LEN(A1)=3;A1*1000;IF(LEN(A1)=4;A1*100;IF(LEN(A1)=5;A1*10;A1)))

Dat werkt tenminste bij mij.

Groeten en succes

Bijdrager
    stavos

Nice scotty! Dat is inderdaad een mogelijkheid.
    Nu afwachten of TS hier nog langs komt..

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.