9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    maarten_wo

Excel mac – enters verwijderen

Weet iemand hoe ik in excel voor de mac enters kan verwijderen?
    …met zoek en vervang, maar wat tik ik daar dan in?

Bijdrager
    Hansi2124

Een spatie?

Bijdrager
    maarten_wo

dat wil ik inderdaad bij vervang invullen, dus zo:

zoek:

vervang: (spatie)

maar wat vul ik bij ‘zoek’ in?
    Heeft iemand hier ervaring mee? :slant:

Bijdrager
    friesappeltje

ik snap het niet helemaal. Wanneer ik bij mij, een <ENTER> spring ik naar een volgende cel. Is dit bij jou ook zo?
    Wanneer dit zo is, bedoel je dan dat je graag twee cellen samen wilt voegen?
    [=tekst.samenvoegen(tekst1;tekst2)]

Bijdrager
    maarten_wo

alt + cmd + enter ,dan maak je een enter in een cel en krijg je een tekst zoals hieronder:

-Um ut acepedi
    -Taerum qui con
    -Coribus ditatibusa
    -Sapiet aut

… en dit moet het worden:

-Um ut acepedi -Taerum qui con -Coribus ditatibusa -Sapiet aut

ik wil dus met zoek en vervang in 1 keer alle enters in het hele excel document verwijderen.

Bijdrager
    friesappeltje

Hoi, ik zit nu op mijn werk en heb hier niet de beschikking over een mac. Binnen windows kun je deze formule gebruiken:
    =SUBSTITUEREN(A1;TEKEN(10);” “)
    teken(10) staat hier voor de harde return.

Ik weet dus niet zeker of dit binnen excel voor mac precies zo werkt

Bijdrager
    friesappeltje

Ehh.. nog een kleine aanvulling. Teken(10) komt uit de windows ASCII tabel en zal op je mac niet werken. Ja het werkt wel maar op de mac zal de harde return een ander nummer zijn.
    Ik weet niet welk nummer de juiste is (macintosch tekenset) misschien dat je dit ergen op internet kunt vinden of misschien weet iemand anders dit?

Bijdrager
    whispering

Ik heb wat zitten proberen in Excel en heb het volgende gevonden. Ik weet niet of dat de oplossing is voor jouw probleem. Maar plaats het toch even hier.

Selecteer de hele lijst die je achter elkaar wilt zetten en doe dan “copy”
    Daarna ga je op een lege rij binnen excel staan en kies je uit het EDIT menu ‘paste special’
    Uit het venster dat dan verschijnt klik je rechtsonder de optie ‘transpose’ aan.
    Vervolgens wordt de hele lijst van links naar rechts ingeplakt. Wel in aparte velden.

Indien de tekst in 1 cel moet komen te staan, dan zou ik de lijst in zijn geheel uit excel kopiëren en dan in een tekstprogramma plakken. Daarin is het zoeken en vervangen van returns een fluitje van een cent.
    Vervolgens de tekst weer in excel inplakken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De makkelijkste manier om alinea-eindes (de naam van dit fenomeen is niet “enter” … ) in een tekstvak te krijgen, is om er eentje te kopiëren uit de tekst waarin je ze wilt vervangen.

Dus: ga aan het einde van een alinea staan in je programma, druk ? in en dan op het pijltje naar rechts, en laat dan pas de ? weer los. Dan ?C indrukken, naar het zoeken-en-vervangenvenster gaan, en in het juiste tekstvak plakken door middel van ?V. Klaar.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.