8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Leander

Excel: hoe spaties wegfilteren tussen net- abonneenummers?

Ik Excel moet ik een lange lijst met telefoonnummers en namen aanleveren (Eén kolom namen en één kolom telefoonnr’s). Nu is dat via Adresboek gelukt, alleen staat er steeds in iedere cel een spatie tussen het net- en abonneenummer. Ik moet de lijst aanleveren ZONDER spaties, dus een cel met 070 1234567 moet worden: 0701234567. Hoe kan ik die spaties geautomatiseerd verwijderen? De functie “=SPATIES.WISSEN()” haalt slechts de dubbele spaties weg. Kan iemand mij een tip geven?

Bijdrager
    tulipan

Stel dat in veld B2 je telefoonnummer staat met spatie.
    In veld C2:
    [code:1:cd11eb2c0c]=SUBSTITUTE(B2," ","")[/code:1:cd11eb2c0c]

Bijdrager
    Macosx

Ik doe het met Zoek en Vervang !

:finderoud:

Bijdrager
    Leander

@ tulipan: dankje wel. Je code werkte pas na verandering van de twee komma’s in puntkomma’s (de Excel komma/puntkommagevoeligheid merk ik wel vaker op, waar ligt dat aan?).
    [code:1:67c4159cca]=SUBSTITUTE(B2;" ";"")[/code:1:67c4159cca]
    In mijn Nederlandse Excelversie werd dat:
    [code:1:67c4159cca]=SUBSTITUEREN(B2;" ";"")[/code:1:67c4159cca]
    Heel hartelijk dank, je hebt me enorm geholpen.

@ Macosx: ‘Zoek & Vervang’ had ik zelf ook al geprobeerd maar daarmee verdween helaas ook de eerste 0 van het netnummer, toch ook bedankt.

Sleutelbeheerder
    Night

Bij ‘zoek’ gewoon een spatie intypen en bij ‘vervang’ niets…. hoe zou een ‘0’ dan verdwijnen???

Ik doe het ook met ‘zoek en vervang’ en dat werkt bij mij prima hoor…

Bijdrager
    Leander

At Night: 8)
    Zojuist toch nog maar een keer geprobeerd met Zoek & Vervang. Vreemd, want bij mij verdwijnt dan echt de eerste nul van het netnummer (ook al stel je die cellen in op tekst, getal of algemeen, dit maakt geen verschil). Ik heb de meest recente versie van Excel 11.2.5.

In ieder geval ben ik inmiddels al klaar met de lijst m.b.v. een prima werkende formule.

Bijdrager
    tulipan

Leander.
    Ik heb al een idee waar dat aan ligt. Jij hebt een NL versie van Excel, en ik een UK. “,” ziet de nederlandse versie als een decimaal scheiding.
    Om je file helemaal netjes te krijgen kun je de kolom met correcte tel-nr’s (zonder spatie) copieeren en dan met Paste Special -> Values over je oude kolom heenzetten.
    Dan kan de kolom met formule verwijderd worden :)

Bijdrager
    Leander

Morgen gaat de het bestandje naar een windhooz met Excel UK.
    Ben benieuwd hoe dat gaat met het komma/puntkommaverhaal. Formules worden, zo weet ik uit ervaring, gelukkig wel autmatisch in het Engels gezet.

Voor de zekerheid toch ook maar een bestandje met “paste special –> values” meenemen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.