11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    koen

Excel: getal uit string halen

Ik heb in een cel bijvoorbeeld de tekst: “tekst 2a”, “andere tekst 9”, etc. Nu wil ik in een andere cel alleen het nummer laten zien: “2”, “9”, etc.

Heb al wat rond gezocht, maar dit blijkt niet zo eenvoudig, of heeft een externe bibliotheek met formules nodig.

Wie helpt me op weg?

Bijdrager
    TheBigZ

Moderator
    Night

Ook handig voor het splitsen van adressen in straatnaam en huisnummer. Nu nog de huisnummertoevoegingen:-(

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>TheBigZ op 10 november 2018 om 18:34</p>
    Misschien zoiets?

https://exceljet.net/formula/split-text-and-numbers

Die had ik inderdaad al gezien, en daar kom ik ook ver mee. Maar het werkt alleen niet wanneer er ook nog tekst áchter het getal staat, zoals bij het voorbeeld “tekst 2a” dat ik hierboven gaf. Misschien moet ik iets met een regex proberen, als dat kan.

Bijdrager
    scotty2

Als je even verder naar beneden scrolt op de pagina kom je dit tegen om numerieke inhoud eruit te halen.

Wellicht een poging waard.

Bijdrager
    koen

Helaas, dat werkt ook niet. Deze doet het bijna, maar bewaart maar één nummer. Dus “tekst 32a” wordt “3” ipv “32”.

Edit: het gaat wél door de OnlyNums function op die pagina. 👍

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 18 uur geleden door  koen.

Bijdrager
    MacModus

Zoek eens op ASAP Utilities, daarmee kan je het wel regelen (is gratis)

Bijdrager
    koen

Bedankt, ik zal er eens naar kijken. Zag al wel dat alleen de trial gratis is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Doet Excel nog altijd aan VBScript? Zo ja, dan zou dat een eenvoudige oplossing kunnen zijn.

Bijdrager
    koen

Als je VBScript kent, wel ja 🤓

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat is een BASIC-dialect, dat is niet zo heel erg moeilijk te leren. (Ik heb alleen geen Excel waarin VBScript ook werkt, anders zou ik er wel even naar kijken.)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.