11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tub2007

Excel bestand openen in Numbers

Ik gebruik de Apple software zoals Numbers,Pages en Keynote op de iMac.
    Maar nu wil ik een Excel bestandje openen van mijn werk, maar ik krijg de volgende foutmelding.

Er missen nu kolommen in Numbers, dus ik zie niet alles wat er wel in het Excel bestand staat,
    Betekend dit dat Numbers dit bestand niet aan kan?
    Moet ik dan toch de Microsoft programma’s gaan gebruiken om dit te kunnen openen?

alvast bedankt voor de hulp

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Night. Reden: Duplicaat topics verwijderd
    Bijdrager
    Kwadraatje

Als je die spreadsheet niet kleiner kunt maken, dan zul je inderdaad met Excel moeten werken.

https://support.apple.com/en-us/HT211084

Bijdrager
    KarelWillem

Wat niet past, past niet.

Dus helaas; die spreadsheet ga je niet in Numbers kunnen openen.

Heb je nog ‘geluk’, want vroeger was het maximum 256 kolommen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@KarelWillem,

En nog vroeger was er Mutliplan en nog vroeger was er Visicalc en daarvoor was er helemaal geen spreadsheet!

Misschien @Tub2007 een paar kolommen verwijderen…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik werk zelf zelden met een spreadsheet, dus ik weet niet tegen welke problemen je kunt oplopen, maar ik denk dat als je op een gegeven moment haast 1600 kolommen hebt, je van een verkeerde basis / format bent uitgegaan.

Bijdrager
    Tub2007

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 29 mei 2020 om 16:41</p>
    Ik werk zelf zelden met een spreadsheet, dus ik weet niet tegen welke problemen je kunt oplopen, maar ik denk dat als je op een gegeven moment haast 1600 kolommen hebt, je van een verkeerde basis / format bent uitgegaan.

Ik heb het niet gemaakt maar mijn werk, want het is een werkrooster in 3 ploegendienst

Bijdrager
    Tub2007

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 28 mei 2020 om 13:47</p>
    @KarelWillem,

En nog vroeger was er Mutliplan en nog vroeger was er Visicalc en daarvoor was er helemaal geen spreadsheet!

Misschien @Tub2007 een paar kolommen verwijderen…

Dat gaat niet lukken kolommen verwijderen, het is een werkrooster voor het hele jaar 3 ploegendienst, maar ik kan het online openen in excel en het dan in mijn agenda zetten, probleem opgelost 😀

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>Tub2007 op 29 mei 2020 om 17:21</p>

Ik heb het niet gemaakt maar mijn werk, want het is een werkrooster in 3 ploegendienst

Vreemd. Ik heb in de 5 ploegendienst gewerkt (en ook 3) maar ik kreeg voor een jaar een A4tje met alles er op.

Blijft toch vreemd dat grote aantal kolommen want zoveel variabelen e.d. heb je niet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Moet je dat bestand ook zelf bewerken, of is het alleen maar iets dat je in moet kunnen zien? Want in dat laatste geval hoef je het bestand alleen maar te selecteren in de Finder (niet dubbelklikken!) en op de spatiebalk te drukken.

Bijdrager
    Tub2007

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 29 mei 2020 om 19:02</p>

<p class=”cite”>Tub2007 op 29 mei 2020 om 17:21</p>

Vreemd. Ik heb in de 5 ploegendienst gewerkt (en ook 3) maar ik kreeg voor een jaar een A4tje met alles er op.

Blijft toch vreemd dat grote aantal kolommen want zoveel variabelen e.d. heb je niet.

Ja het is inderdaad vreemd dat het zo groot is maar het is voor alle medewerkers dus er staan meer details op dan alleen voor onze ploegendienst

Bijdrager
    Tub2007

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 29 mei 2020 om 19:14</p>
    Moet je dat bestand ook zelf bewerken, of is het alleen maar iets dat je in moet kunnen zien? Want in dat laatste geval hoef je het bestand alleen maar te selecteren in de Finder (niet dubbelklikken!) en op de spatiebalk te drukken.

Bedankt voor de tip! Ik hoef het zelf niet te bewerken alleen maar in te zien

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.