4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sanomi78

Excel 2011 linkt zichzelf met onbekende bestanden

Ik heb een probleem met Excel 2011 i.c.m. Snow Leopard: Excel (of Snow Leopard, ik weet de schuldige niet) vind nu dat alle ‘onbekende’ filetypes (zoals .sfv files, bijvoorbeeld. Bestanden waar geen programma aan gekoppeld zijn) geopend moeten worden met Excel met als soortnaam “Binair Microsoft Excel-document”. Dit is nogal irritant omdat al deze documenten nu ook het excel-binary document icoon krijgen. Ik heb al gekeken of er wellicht koppelingen staan (met RCDefault) maar dit is niet het geval (weer met .sfv als voorbeeld). Iemand een idee hoe ik dit weer goed kan krijgen?

Bijdrager
    MDF

Klik op een bestand van zo een onbekend formaat.
    CMD + i en dan krijg je de info over dit bestand
    Open met… en kies dan het programma waarmee je dit wil openen (voorvertoning bv)
    Klik daarna op de knop eronder ‘wijzig alles’
    En voortaan zullen alle bestanden met deze extentie openen in dit programma

Bijdrager
    sanomi78

Bedankt voor het antwoord, maar dat vroeg ik niet. Het probleem zit hem daarin dat ik de bestanden waarom het gaat (met als voorbeeld .sfv) helemaal niet gekoppeld wil hebben met een programma. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    sanomi78

Irritant genoeg kan ik hier helemaal niks over vinden op het interweb. Dit is echt heel erg vervelend.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.