6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    F0kke

Excel 2008 barchart

Excel 2008

Ok, vreemd probleem en ik zie de oplossing niet. Ook kan ik op internet niks vinden dat me helpt. Misschien heeft een van jullie een idee. Ik heb een lijst met gegevens in Excel, 2 kolommen, de eerste met een naam, de tweede met een percentage:

[code:1:baf3f48796]
    A 5%
    B 10%
    C 8%
    D 2%
    [/code:1:baf3f48796]

Hiervan wil ik een barchart maken. Wanneer ik de data selecteer en op een barchart klik staan de gegevens bottom-up geranked ipv top-down zoals ik de bovenstaande lijst heb. Zo dus:

[code:1:baf3f48796]
    D — 2%
    C ——– 8%
    B ———- 10%
    A —– 5%
    [/code:1:baf3f48796]

Hoe kan ik die barchart gewoon top-down maken zoals mijn lijst is? Het is een lijst van 50 items, dus ze handmatig ff anders rangschikken lijkt me niet handig.

Bijdrager
    Calpa

Je kan de kolom met letters selecteren en op A-Z klikken in de balk om de volgorde te veranderen?

Inactief
    Anoniem

hoi,
    1- klik met je rechtermuis knop op je y-as, en kies Format Axis
    2- kies scale
    3- vink Categories in reverse order en Horizontal (Value) axis crosses a maximum category aan.

(gebaseerd op de engelse Excel 08)

suc6:)

Bijdrager
    HappyTurtle

Als het alleen om het sorteren gaat, klik je niet op een sorteer button, maar ga je naar Data>Sorteren en kun je de volgorde van sorteren, op- en aflopend, enz. instellen.

Inactief
    Anoniem
    ”HappyTurtle”

Als het alleen om het sorteren gaat, klik je niet op een sorteer button, maar ga je naar Data>Sorteren en kun je de volgorde van sorteren, op- en aflopend, enz. instellen.

Ik wist niet dat dit ook werkte:) Maar het jammere is wel dat je hele werkblad dan veranderd. Maar als je hier geen last van hebt, dan is dit zeker de makkelijkste manier:)

Bijdrager
    HappyTurtle

Het hele werkblad heeft er geen last van als je de data die je wilt sorteren eerste even selecteert.

Succes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.