28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakobbb

Exacte Afmetingen van de ‘Pyramide van het Louvre’ ?

Dag iedereen, nu heb ik al een hele tijd zitten zoeken naar de exacte afmetingen van bovenvermelde piramide.
    Het is voor een 3D-model. Kan iemand mij misschien helpen?

Groet,

J.

Bijdrager
    gtalien

Volgens Wikipedia is ‘ie 35 meter breed, 35 meter lang en 20.6 meter hoog…

Brings back memories… Lekker bewakers pesten op ’t uitstapje met de 2e of 3e klas:P

Bijdrager
    iJohan

En ik geloof als het nog is elke eerste zondag van de maand gratis toegang!

Bijdrager
    1984

Even Googlen….

Bijdrager
    iJohan

NICE!! :lol:

Bijdrager
    nookie
    ”1984″

Even Googlen….

Mooie foto, knap dat je aan deze foto kan zien wat de afmetingen zijn, 1984….. :?

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Jakobbb

Ja maar, ja maar ! ik wil het zelf maken :P
    En daarvoor heb ik dus alle afmetingen nodig.

Dus buiten de breedte en de hoogte is niks bekend ?

EDIT : niet goed gekeken sorry daarvoor. Ben nu al een pak verder
    Bedankt :wink:

Bijdrager
    Ludo

Welke maten heb je nog meer nodig dan?
    Het ding is opgebouwd uit drie gelijkzijdige driehoeken, dus als het grondvlak 35×35 is, zijn de zijden dat ook.
    Het zijn dus vier driehoeken van 35x35x35 m. Op de foto kun je het aantal driehoekjes tellen, waarin de driehoeken zijn onderverdeeld, dus dan weet je alles.

Bijdrager
    SMac
    ”Ludo”

Welke maten heb je nog meer nodig dan?
    Het ding is opgebouwd uit drie gelijkzijdige driehoeken, dus als het grondvlak 35×35 is, zijn de zijden dat ook.
    Het zijn dus drie driehoeken van 35x35x35 m. Op de foto kun je het aantal driehoekjes tellen, waarin de driehoeken zijn onderverdeeld, dus dan weet je alles.

Moet helaas bekennen dat ik nooit bij het Louvre langs ben gegaan alhoewel ik wel een aantal malen in Parijs ben geweest :oops: , maar op aan de foto’s te zien lijkt het mij een piramide met een vierkant grondvlak met derhalve 4 driehoekige vlakken…

Edit: net even op de iphone gekeken in maps: dat ding heeft zeker een vierkant grondvlak! :P

Van Wikipedia: De Piramide is gemaakt van 603 ruitvormige en 70 driehoekige ruiten van glas, exclusief de deuren. Veel mensen denken dat de piramide uit 666 ruiten bestaat, maar dit is niet het geval.

Bijdrager
    Ludo

Ja klopt, ik heb ’t aangepast. :P

Bijdrager
    SMac

Opletten dus met de deuren!

Owja, als de hoogte inderdaad 20,6m is, dan zijn volgens mij (ff snel berekend) de (4) driehoeken niet gelijkzijdig, maar slechts gelijkbenig…

Succes!

Bijdrager
    SMac
    ”Ludo”

Ja klopt, ik heb ’t aangepast. :P

@Ludo
    : bewijs dat het gelijkzijdige driehoeken zijn en ik pas mijn vorige opmerking weer aan! :P

Bijdrager
    Ludo

Ha nee je hebt gelijk, ze zijn idd gelijkbenig. Optisch lijken ze gelijkzijdig. Hmm.. lengte van de zijden is dan de wortel uit 730,61.

Bijdrager
    SMac

Hmmm volgens mij zijn de benen 32,20m lang (uitgaande van een vierkant grondvlak van 35x35m en een top op een afstand van 20,6m van het grondvlak)… uiteraard ga ik er vanuit dat de top midden boven het grondvlak ligt, anders hebben we weer hele andere driehoeken, haha!

Bijdrager
    SMac
    ”Ludo”

Ha nee je hebt gelijk, ze zijn idd gelijkbenig. Optisch lijken ze gelijkzijdig. Hmm.. lengte van de zijden is dan de wortel uit 730,61.

De lengte van de benen is niet wortel(17,5*17,5+20,6*20,6), want dan houd je geen rekening met het feit dat de driehoeken onder een hoek staan…

Bijdrager
    nookie

Ok, dit gaat me te ver………..

Bijdrager
    SMac

Haha, excuses.

Vraag was exacte afmetingen van de piramide: naar mijn bescheiden mening: vierkantgrondvlak van 35x35m en ribben van de gelijkbenige driehoeken: 32,2m.

Eens?

Bijdrager
    Ludo

Haha, je hebt wederom gelijk, maar ik kom uit op 32,25 (35 x 35+35 x 35 = 49,5 / 2 = 24,75) en (24,75 x 24,75 + 20,6 x 20,6 = 1040) wortel 1040 = 32,25 (afgerond)

:D

Bijdrager
    SMac

Hahaha, nog ff 1 correctie: onafgerond kom ik (echt!) op 1036,86. De wortel hiervan is 32,20. Reken maar na!

Overigens wordt niet vermeld of het 3D model rekening houdt met enige dikte van de ribben van het model… ik denk van niet dus. Is het eigenlijk wel zo eerlijk om uit te gaan van een hoogte en een breedte van het grondvlak rekeninghoudend met de glasdikte… wikipedia maar weer eens raadplegen! :D

Edit: rekeninghoudend met significantie is de 32,20 overigens exact, maar dat terzijde.

Bijdrager
    Ludo

ik geloof het zomaar, bedankt voor de wiskunde les, stelling van Pythagoras zit er weer helemaal in. :wink:

Bijdrager
    Jakobbb

Yeah ! Nu weet ik gewoon alles ! :P

Bijdrager
    Jakobbb

De glasdikte is overigens niet relevant voor mijn model …

Bijdrager
    SMac

Is het een grafische 3D weergave die je gaat maken of wordt het een maquette?

Bijdrager
    1984
    ”SMac”

Is het een grafische 3D weergave die je gaat maken of wordt het een maquette?

”Jakobbb”

Het is voor een 3D-model. Kan iemand mij misschien helpen?

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=f8dd841e0fa94ee1600012a558198b1c

Bijdrager
    SMac

Is een 3D model per definitie grafisch? Als je een model maakt van plexiglas, dan is die toch ook 3 demensionaal? Nou goed, overbodige vraag dus…

Maarrrr op de link van 1984 staat een breedte van 35,5m en een hoogte van 21,65m. In dat geval zijn de gelijke benen van de driehoeken: 33,15m.

Bijdrager
    Jakobbb

Neen, maar ik gebruik er een grafisch programma voor dus hoort het in deze rubriek. Er zijn toch altijd mensen die daarover doorzeuren he :wink:

Bijdrager
    Jakobbb

Weet iemand waar ik de exacte afmetingen vind van het ondergrondse niveau van de piramide.
    Een bepaald boek ofzo … ?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.