13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Adam 11

Ex- en importeren Notities

Beste mensen
    De complete inhoud van Contacten, Agenda, alle bladwijzers van Safari e.d. kun je ineens exporteren. Dat bestand kun je dan weer importeren in dezelfde applicatie op bijv. een andere partitie.

Mijn vraag.
    Kan ik de complete inhoud van Notities op een partitie onder OS Mavericks overzetten naar Notities op een partitie onder El Capitan?

Dank voor alle reacties

Bijdrager
    KarelWillem

Oud naar nieuw is meestal geen probleem.

En niets houdt je tegen om het uit te proberen. Je maakt er niets kapot mee.8-)

Bijdrager
    Adam 11

Er ontbreekt één woord aan mijn vraag.

Hoe kan ik de complete inhoud van Notities op een partitie onder OS Mavericks overzetten naar Notities op een partitie onder El Capitan?

Bijdrager
    SunKeeper

Om hoeveel gaat het? Zit er veel opmaak in?

Als het er geen vele tientallen zijn, is het simpelst om iedere notitie die je later nog wilt bewerken in een Teksteditor of Pages-document te kopiëren. Die overzetten en op de doel-Mac opnieuw kopiëren in Notities.

Notities waarvan je zeker weet dat ze nooit meer wilt aanpassen kun je het best als PDF exporteren. Ook veiliger omdat ze niet meer kunnen wijzigen.

Bijdrager
    KarelWillem

Notities hang je toch gewoon aan je account?

Inloggen met hetzelfde account en hoppa… ?

Bijdrager
    Adam 11

@KarelWillem
    Ik heb geen account

@SunKeeper

De genoemde mogelijkheid via bijv. Teksteditor heb ik uitgeprobeerd, maar het zijn teveel notities met ook nogal wat opmaak om die manier uit te voeren.

Bijdrager
    KarelWillem
    Adam op 02 februari 2016

@KarelWillem
    Ik heb geen account…

Dan maak je dat.

Bijdrager
    SunKeeper

En dan gaat het alsnog niet, want Yosemite en eerder heeft een andere manier van opslaan en syncen dan alles wat erna komt (El Capitan).

Enige andere manier is een kopie van de OS X maken, die upgraden naar El Capitan. Daarna naar de juiste Mac (of partitie) laten verhuizen via een iCloud-account.

Bijdrager
    McD44N

Met het gratis NotesExporter kun je.. al je notes met 1 klik exporteren naar text formaat..
    Werkt hier goed maar ik zit nog op een antiek OS, ML:roll:

Dan is er iemand die een Appescript heeft gemaakt om die tekstbestanden te importeren in de Notes.app
    Daar zitten wat beperkingen aan, en werkt weer in ieder geval op 10.8.5, geen idee of jij er wat mee kunt..

http://writeapp.net/notesexporter/
    http://macscripter.net/viewtopic.php?id=39166

Bijdrager
    SvS

Slepen naar andere gesynchroniseerde account van die mac wilt ook helpen, dat is de snelste. Notities van icloud van die mac aanzetten in bovenstaande systeemvoorkeuren en dan hoppa notities slepen naar juiste account. Simpeler kan niet.

Maar je hebt geen account, begrijp ik. Anno 2016 niet zo handig. Maar goed, ieder zijn meug.
    Om hoeveel notities gaat het? Dan zou ik toch avondje vrij nemen om “copy&paste” te toepassen met teksteditor.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen heeft Teksteditor het nadeel dat je naar de opmaak kan fluiten.
    Misschien werkt het in Pages of Word wel.

Bijdrager
    Adam 11

Ik dank jullie allen voor de gegeven aanwijzingen die ik hoopvol ga uitproberen.
    Anders zal ik aan het overzetten inderdaad nogal wat tijd moeten besteden.
    Met wellicht als pluspunt dat mijn notities overzichtelijker en flink gesaneerd worden.

Groet v Adam 11

Bijdrager
    GoeieDag
    SunKeeper op 03 februari 2016

En dan gaat het alsnog niet, want Yosemite en eerder heeft een andere manier van opslaan en syncen dan alles wat erna komt (El Capitan).

Het gaat TS niet om het syncen, maar eenmalig overzetten. Volgens mij kan dat met de tip van KarelWillem prima.

Het bestand van Notities bevind zich hier: ~/Library/Containers/com.apple.Notes/Data/Library/Notes/
    Maar door de grote verandering van Notities in El Capitan weet ik niet zeker of het goed werkt op het andere OS.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.