7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    coenremmelts

EvoCam

Hi!

Ik gebruik EvoCam en wil mijn webcam via de ingebouwde webserver doen.. Het IP adres is al doorgelust en de cam zou dus voor iedereen zichtbaar moeten zijn.

http://82.72.247.115:8080/

Dat is het doorgeluste IP Adres. Maar als ik mensen op MSN vraag om het te bekijken zeggen ze allemaal dat ze een foutmelding krijgen. ” Kan de server niet vinden ” oid.

Help?!

en ohjah.. binnenshuis werkt het wel

Bijdrager
    Pleeborstel

Als je MSN voor Mac gebruikt kun je sowieso niet cammen, dat wordt namelijk op dit moment alleen op Windows ondersteund voor zover ik weet.

Bijdrager
    borisboef

Dit heeft niks met MSN te maken. Hij bedoelt dat hij de mensen die hij in zijn MSNlijst heeft staan heeft gevraagd om op die link te klikken maar bij niemand werkt die.
    Dus bij mij ook niet…:P

Bijdrager
    coenremmelts

ik Cam ook niet met ze…… Wil ik ook niet:P ik vraag ze die url te bekijken. Daarop zou je mijn cam moeten kunnen zien. Ik wil namelijk op mijn weblog een cam zetten waarbij je in mn kamer kunt kijken…

Bijdrager
    Pleeborstel
    ”borisboef”

Dit heeft niks met MSN te maken. Hij bedoelt dat hij de mensen die hij in zijn MSNlijst heeft staan heeft gevraagd om op die link te klikken maar bij niemand werkt die.
    Dus bij mij ook niet…:P

Dan staan misschien de de verkeerde poorten open of dicht.

Bijdrager
    Sad

zoals je kan zien wordt er op poort 8080 gedraaid. Dus je moet TCP poort 8080 openen in je firewall en in je router (als je die hebt) doorsturen naar de juiste computer.

Bijdrager
    Pjotr

Behoor je het IP adres en bijbehorende poort in een applicatie in te voeren of weet je zeker dat clicken in een mail app voldoende moet zijn?

Binnenshuis werkt het wel. Ligt dus niet aan een firewall van de Mac zou je zeggen. Wel aan routerinstellingen. Hoogstwaarschijnlijk deel je een IP adres met meerdere Mac’s. Zou eens kunnen proberen of het wel lukt wanneer je het netwerk afkoppelt en de Mac rechtstreeks aansluit zonder tussenkomst van een router die IP adressen toewijst. Lukt dat? dan voor poort 8080 forwarding naar de betreffende Mac.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.