5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Flipstra

EvoCam setup… aaaarrghhh

Onderstaande tekst heb ik ook gepost bij EvoCam, maar heb zo’n gevoel dat ik hier sneller een reaktie heb:

I have set-up EvoCam using a DV-camera. I’m behind a router with a powerbook running OS X.2.8. I’ve disabled the build in firewall of the router and powerbook and mapped all the internet traffic to my internal IP adress.
    When i record, play or have the camera in ‘stand by’ i can see video in EvoCam. I can acces the build in webserverstream via a browser trough my home network (even with rendevous off) but i can’t acces the stream from an other computer via internet!? I’ve allready tried to acces the stream by upoading the “evocam.jar” and modified “webcam.html” to my webserver. It seems i can’t acces the build in webserver trough the internet. What am i doing wrong here…

Moderator
    Adriaan Mol

Je zit achter een router, dit betekend dus dat je poort ‘8080’ (die EvoCam’s built-in server standaard gebruikt) moet portmappen naar je computer. Dan werkt het.

Bijdrager
    Flipstra

ja dat dacht ik ook, dus ik heb *alle* poorten gemapped naar m’n comp. d.m.v. een dmz-host in te stellen op 192.168.1.3 (het ip van m’n powerbook. Werkt niet…
    Ik heb nu de build in webserver van OSX gebruikt. De “evocam.jar” en “webcam.html” in library/WebServer/Documents gezet en EvoCam laat ik daar images naar wegschrijven.

Bijdrager
    Flipstra

laat maar… werkt nog steeds niet. Morgen maar een iSight kopen, misschien gaat dat beter… :evil:

Moderator
    Adriaan Mol

Als je de built-in Webserver van EveCam gebruikt moet je mensen laten connecten met het volgende adres:

http://217.121.226.XX:8080/webcam.html

Je hoeft zelf nergens ‘evocam.jar’ en ‘webcam.html’ te plaatsen, dit gaat allemaal vanzelf goed.

Wanneer intern connecten via http://192.168.1.3:8080/webcam.html wel werkt, betekend dit dat het aan het portmappen moet liggen.

Een iSight zal aan dit probleem geen wonderen doen denk ik;) Maar wel aan je beeld en geluidplezier!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.