17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Imade

Evernote verkleint privacy

Evernote is een veel gebruikte notitie app maar gaat de privacy wel iets minder maken omdat een speciaal team zal meelezen met de notities van de gebruikers.
    Volgens evernote is dit om machine learning techniek te verbeteren.
    Deze nieuwe voorwaarden gaan in per 23 januari 2017.

bron: http://nos.nl/artikel/2148391-notitie-app-laat-medewerkers-meelezen-met-gebruikers.html

Bijdrager
    Shmoo

Dan weet je wat je moet doen..

Alle problemen die je hebt met Evernote moet je in een notitie zetten en dat 100.000 keer kopiëren en opslaan. De kans is dan dus groot dat wanneer ze het ‘zelflerend systeem’ z’n gang laten gaan dat deze ook meteen alle problemen oplost.

Bijdrager
    SunKeeper

Aluhoedje op! App massaal deleten!

O ja, wel gewoon je hele leven op Facebook blijven zetten natuurljk.:angel:

Bijdrager
    Imade
    SunKeeper op 14 december 2016

Aluhoedje op! App massaal deleten!

O ja, wel gewoon je hele leven op Facebook blijven zetten natuurljk.:angel:

Spreek voor jezelf… ik pleur bijna niets op mijn Facebook page… behalve dat ik reageer op berichten.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb niet eens Facebook onder mijn eigen naam. Ben geen meeloper, ook totaal geen tijd om al die flauwekul door te spitten.

Bijdrager
    ocramarco

Overdrijven is ook een vak ..

Updates to our Privacy Policy
    Evernote started with the aspiration to become your external brain. The first step on this journey was to enable you to “remember everything” by helping you capture and recall information at any time, anywhere. We’re now taking the next step by exploring new technologies to help you not only archive your thoughts, but also process and take action on them — to think. To support these upcoming technical innovations, we’re updating Evernote’s Privacy Policy, effective January 23, 2017.
    Our 3 Laws of Data Protection have not changed: Your data is yours, protected, and portable. However, we are updating two Privacy Policy provisions regarding the ways we handle data:

In building a more personalized Evernote service that can adapt to the way you think and work, we may need to oversee these automated technologies to ensure they are working as intended. Your data remains confidential; access to customer data is strictly limited as outlined in our Privacy Policy. If you want to opt out, you can do so in your account settings, and our engineers won’t look at your data to improve the service. However, you may not be able to fully take advantage of future advanced features. See our FAQ for more details.

Also, we’ll be using data from other sources to tailor your Evernote experience and explain how you can get more out of your Evernote account. For example, a student and a professional may have different needs. Customizing the Evernote experience will make it more useful for everyone.

Bijdrager
    Imade

Toch raad ik Evernote hierdoor ten strengste af.

Bijdrager
    ocramarco

Als je wil afraden prima, ik gebruik het trouwens in combinatie met offline notebooks, maar er is echt niet substantieel veranderd tov hoe het was. Je bent zeker ook ongerust nu ze overgaan naar google cloud servers? Maargoed ik ben nog geen enkele andere cross platform note/to do programma tegen gekomen die zo goed is als evernote. Mocht je ideeen hebben hoor ik het graag!

Bijdrager
    Afroman

Evernote blijft heer en meester qua notitieapp. Maar goed. Het feit dat je met het gratis account tegenwoordig maar op slechts 2 apparaten kunt werken en steeds meer beperkt wordt en nu dit ben ik nu overgestapt naar OneNote. Goed, Onenote is natuurlijk ook niet top qua privacy, maar kan nu eindelijk weer op 3 apparaten gebruiken.

Bijdrager
    Shmoo

Wat is de definitie van een notitie tegenwoordig en wat het het belangrijkste van die notitie. Is het de content in deze notitie of de mogelijkheid dat die notities iets kan doen.. Notificatie-functioneliteit, herinneren, automatisch iemand bellen of mailen..

Ik heb het idee dat verschillende ToDo software tegenwoordig veel mer doet dan een Notitie + Herinnering + Agenda app samen.

Bijdrager
    Afroman

Ik gebruik het voor van alles. Verlanglijstjes, dingen die ik moet regelen, bedrijfsgerelateerde info. En ik deel sommige notities. En Evernote blijft koning. Maar de concurrent komt steeds dichterbij in de buurt voor minder geld. En daarnaast soms zelfs met betere functies. Tabee Evernote.

Geblokkeerd
    Anoniem

Evernote kost me 5 euro per maand. Nauwelijks de hoofdprijs. De transitie naar OneNote zou me meer tijd en frustratie kosten dan de besparing me waard is.

Wat overigens niet betekent dat ik de notitie-markt niet nadrukkelijk in de gaten houd. Evernote is nog steeds met afstand de beste service, maar het schiet de laatste tijd niet op.

Bijdrager
    Shmoo

Toch maar niet..

Evernote Revisits Privacy Policy Change in Response to Feedback

Wat een diarree-bedrijf.

Bijdrager
    SvS

Eh, ik gebruik gewoon veelvuldig de bovenstaande Apple’s apps, heel handig met iCloud en zo.

Third party apps zijn tegenwoordig steeds minder te vertrouwen.
    Of ze willen je data gegevens òf ze willen je geld. En ik betaal al zat voor Apple. Punt.
    Dan gebruik ik ook hun fraaie apps, iWork, Notities, Herinneringen, Agenda, iMovie, Mail, etc.

Bijdrager
    Shmoo

Als je je schoonmoeder naar de pedicure moet brengen dan zijn de native Apple apps idd. geweldig. Als je werk wilt verzetten dan betaal je maar al te graag voor software dat perfect aansluit op hoe jij werkt en denkt.

OS X en iOS – Safari en Mail wil ik nog wel gebruiken maar verder staat er toch niet zo heel veel meer op die machine geïnstalleerd dat mijn hartje sneller laat kloppen. Het is vooral allemaal software dat in 2007 de bovenliggende partij was en in al die jaren is er niet naar omgekeken omdat er iPhones verkocht moesten worden.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat hoeft ook niet, want ze zijn functioneel in hun eenvoud.

Veel zaken zitten ook in uitklapmenu’s verstopt. Notities en Herinneringen nemen bij mij 98% van het werk van Agenda zelfs over. Komt geen third party aan te pas.

Verder zit ik vastgeplakt in Pages en Numbers. (MS Office is een draak geworden als je met iWork verwend bent)

Meer heb ik blijkbaar niet nodig, uiteraard verschilt dat per persoon en welk werk je doet.

Bijdrager
    Average User

Net ontvangen van evernote:

Reaffirming Our Commitment to Your Privacy
    Evernote recently announced a change to its privacy policy and received a lot of customer feedback expressing concerns. We’ve heard that feedback and we apologize for the poor communication.
    We have decided not to move forward with those changes that would have taken effect on January 23, 2017. Instead, in the coming months we will be revising our existing Privacy Policy. The main thing to know is this: your notes remain private, just as they’ve always been.
    Evernote employees have not read, and do not read, your note content. We only access notes under strictly limited circumstances: where we have your permission, or to comply with our legal obligations.
    Your privacy, and your trust in Evernote are the most important things to us. They are at the heart of our company, and we will continue to focus on that now and in the future.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.