27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    Drogist

Evernote – Mac

Wie kan mij hekpen met het volgende probleem. Evernote kan het kennelijk niet ik heb al 4 verzoeken gestuurd maar krijg geen antwoord.
    ik heb op mijn Mac Evernote staan, Maar wil die ook op mijn iPad iPhone en MacBook hebben alles is geĂ¯nstalleerd met de nieuwste uitgave van Evernote en nu doet zich het volgende voor:
    Op mijn Mac staan inmiddels 221 notities maar op mijn iPad MacBook en iPhone kommen er maar 18 en ik kan synchroniseren wat ik wil het lukt niet en ik heb nog wel de premium uitgave genomen.
    Wie kan mij hierbij aub helpen

Bijdrager
    Shmoo

Wanneer heb je de Premium versie genomen, kan het misschien mogelijk te maken hebben met de servers die nog niet bijgewerkt zijn aan jouw premium abonnement?

Heb je al eens een geprobeerd uit te loggen en dan weer terug inloggen?

Bijdrager
    Drogist

Beste Shmoo.
    Ik heb deze versie eergisteren gekocht en geĂ¯nstalleerd en ik heb ondertussen bij al mijn Apple apparaten opnieuw ingelogd maar ik krijg nog steeds in mijn Mac 221 notities en op de andere 18 Evernote zelf reageert nergens op ( schande hoor) dus ik zit eigenlijk met een strop van € 59,99 met een programma dat ik eigenlijk hard nodig heb voor mijn vergaderingen.
    nogmaals dank voor je reactie

Bijdrager
    McPim

Als je inlogt op de webversie van Evernote staan daar dan alle 221 notities?

Bijdrager
    Drogist

McPim.
    Nee ook daar staan maar 18 notities. maar als ik op mijn Mac Evernote aanklikt dan krijg ik wel al mijn notities

Bijdrager
    Shmoo

Probeer ook eens een van die 221 notities waarvan je zeker week dat deze niet op andere devices is te zien te bewerken. Opslaan — zodat je de sync. server een tik geeft om wakker te worden.

Dat heb ik bij iCloud Drive vaker gehad. Dan moet je gewoon een bestandje bewerken of verplaatsen en dan maak je als het ware de server weer wakker en pusht hij alles ineens keer door.

Bijdrager
    McPim

Dan zit het probleem dus in het syncen van je Mac met de Evernote servers, en heeft niks met je iOS apparaten te maken..

Staan al die 221 notities in Ă©Ă©n notebook? Geen ‘local notebook’ gebruikt? Als je een nieuwe notitie maakt op de Mac en synchoniseert komt die dan op de server (webversie) terecht?

Bijdrager
    gipsman

Sinds enkele maanden laat Evernote slechts sync met max. 2 of 3 (het 1 van beide, weet niet meer precies)apparaten toe, zelfs in premium.

Bijdrager
    Drogist

Beste mensen.
    Ik ben bezig met alle adviezen maar ik moet nu helaas weg.ik zal vanmiddag nog wel kijken maar tot nu toe hartelijk bedankt voor alle adviezen

Bijdrager
    McPim

Dat is niet waar @gipsman. De restrictie tot 2 apparaten is ingevoerd (onder veel protest) voor de Basic versie. De Premium versie heeft geen limiet voor het aantal devices.

Bijdrager
    gipsman

@mcpim
    Sorry, heb de actualiteit slecht gevolgd, wist niet dat het teruggeschroefd was.

Bijdrager
    jebman

kopieer de notities naar een nieuw notitieboek, helpt dat?

Bijdrager
    Muiter

Ook hier al jaren Evernote draaien op een groot aantal (OSX) machines en (iOS)devices. Geen enkel probleem met syncen, enkel buiten een paar conflicten om wanneer er gelijk aan hetzelfde notitie gewerkt wordt. Heb je ook al eens geprobeerd om handmatig te syncen?

Is het niet zo dat je (alleen) op je Mac een ander account hebt draaien?

Bijdrager
    Drogist

Beste Muiter.
    Dank voor je reactie,neen ik heb het voor de zekerheid nog even gecontroleerd maar alles draait op het zelfde account.

Bijdrager
    Muiter

En als je inlogt op je Mac op de online versie (via je browser) bij Evernote? Als het ‘goed’ is zie je daar dan ook alleen maar je 18 notities…

Heeft Evernote (de App) wel toegang tot de buitenwereld (internet)?
    Niet per ongeluk geblokkeerd via (bijv.) Little Snitch of een soortgelijk programma?

Bijdrager
    McPim

@muiter: dat was al gevraagd, er staan 18 notities online en op de Mac 221. Dat is dus niet goed, de Mac synchroniseert zijn notities niet met de server dus daar moet Drogist het probleem zoeken. Zodra de Mac goed synchroniseert komen die notities ook op zijn iOS apparaten..

Bijdrager
    Muiter

@mcpim, sorry… deze had ik over het hoofd gezien.

Bijdrager
    koen

Heb je al contact opgenomen met Evernote?

Bijdrager
    Shmoo

Evernote kan het kennelijk niet ik heb al 4 verzoeken gestuurd maar krijg geen antwoord.

Bijdrager
    koen

Ah, overheen gelezen.:oops:

Bijdrager
    nnsa

Probeer eens Evernote op de Mac te deleten en installeer dan de versie uit de App store. Te zot voor woorden, maar bij mij heeft dit ooit geholpen en het is nu al geruime tijd probleemloos.

Bijdrager
    The Gimp

Ik vermoed dat het inderdaad met local notebooks te maken heeft. Heb je vroeger enkel lokaal gewerkt en zijn de notes lokaal opgeslagen?

Wat als je een nieuwe note/notebook maakt – komt dan nummer 19 tevoorschijn?
    Indien wel zou ik alles overzetten…

Bijdrager
    2observe

Ben het met McPim en The Gimp eens. Moet aan de instelling van de notebooks te maken hebben. Je kunt per notebook aangeven of deze lokaal moet blijven of gesynchroniseerd met je andere devices.
    Check je notebooks hierop.

Bijdrager
    Drogist

Heren Adviseurs.
    Hartelijk dank voor al jullie sugesties en ideeen het heeft inderdaad geholpen het lag inderdaad aan de instelling van mijn notebooks alles werkt nu echt als een tierelier fijn dat jullie mij zo op weg geholpen hebben.
    Wel is het zo dat ik vanuit Evernote totaal geen medewerking heb gehad laat staan een fatsoenlijk antwoord, jammer dat ik dit programma heb gekocht maar het zal dan ook wel bij 1 jaar blijven. En het niet aanschaffen voor mijn medebestuursleden.

Bijdrager
    McPim

Fijn dat het gelukt is! Maar waarom jammer dat je het gekocht hebt, het werkt nu toch? Evernote is een prima programma, de support haal je gewoon hier:-D

Bijdrager
    pvtje

Inderdaad, MC Pim heeft helemaal gelijk, ik heb inmiddels 18000 notities in evernote staan, het draaid tot nu toe als een zonnetje, heb die mannen van evernote nog niet nodig gehad, of ik nu op de ipad, iphone of imac zit, of zelfs op de Windows laptop van mijn baas, het is ook geen probleem een notitie terug te vinden.
    Het is ook het programma wat ik het meest gebruik, op de iphone een ipad onderweg, alles wat ik tegenkom sla ik op in evernote, wat erg makkelijk is dat je herinneringen kunt toevoegen aan notities. Een toppertje dus.

Veel succes met gebruik van Evernote.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.