11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Simon90

Even wat muziek van een andere computer op iPod zetten

Ik zat zojuist samen met mijn oom in de trein. Hij had een iPod Nano bij zich en ik m’n MacBook. Onderweg liet ik ‘m wat muziek horen dat op mijn MacBook staat. Hij vond het goeie muziek en wilde die cd ook graag even op zijn iPodje hebben. Piece of cake, dachten we… Hij plugt zijn iPod in m’n Mac en iTunes start op. Na het wegklikken van twee venstertjes met de informatie of we zeker wisten dat we niet zijn muziek door mijn iTunes bieb wilden laten vervangen, was ik van plan de betreffende muziek “even” naar zijn iPod te schuiven..
    Maar dat gaat dus niet.. (?!)

We hebben werkelijk alles geprobeerd binnen iTunes, maar zowel kopieeren-plakken als drag&drop werken niet. Alleen synchroniseren was mogelijk, maar dat willen we natuurlijk niet.

Ik neem aan (en mag toch hopen) dat ik iets over het hoofd zie?

Bijdrager
    casperrrrrrr

Heb je ingesteld dat je de muziek handmatig wilt beheren?

Bijdrager
    rdesign

Had ik ook met een iPhone. Een iPod/iPhone kan maar met één Mac/Pc gesynchroniseerd zijn. (als ik het goed schrijf…) iTunes wilt dus waarschijnlijk niet dat de door jou gekochte muziek zomaar op iedereens iPod gezet kan worden ofzo.:o

Bijdrager
    Osiso

Weet ’t niet zeker, maar zou het aan het type formattering kunnen liggen?

Bijdrager
    Simon90

Is een iPod niet gewoon altijd FAT32? (aangezien het zowel op een windows als op een Mac gebruikt moet kunnen worden)

Casper:
    Waar doe ik dat?

Bijdrager
    Oppie

Nee; de iPod niet (voor zover ik weet); de iPhone kun je wel aan pc en Mac zonder verdere formattering hangen.

Bijdrager
    casperrrrrrr
    ”Simon90″

Casper:
    Waar doe ik dat?

Daar aanvinken. Als het goed is kan je dan gewoon de muziek naar de iPod slepen!:)

Edit: Is het gelukt?

Bijdrager
    Simon90

Dankjewel! Ik weet wel bijna zeker dat dat het moet zijn. Kan het nu alleen niet uittesten want ik heb geen iPod. :P (maf heh)

Moderator
    unSOUND

Nadeel is dat op die manier je altijd op beide machines handmatig moet werken. Want als hij zijn iPod thuis wel automatisch synct, zijn de nummers straks weer weg.

Wat misschien de volgende keer makkelijker is, is de nummers niet via iTunes op de iPod te zetten, maar via de Finder. Dan kan hij ze thuis vanuit de Finder naar zijn machine slepen, en in iTunes zetten.

Bijdrager
    Simon90
    ”unSOUND”

Nadeel is dat op die manier je altijd op beide machines handmatig moet werken. Want als hij zijn iPod thuis wel automatisch synct, zijn de nummers straks weer weg.

Crap!:x Dat is toch echt wel een groot nadeel van dat hele sync gebeuren. Maar als ie bij thuiskomst de muziek even naar de bieb op de pc kopieert, is er niets aan de hand.

”unSOUND”

Wat misschien de volgende keer makkelijker is, is de nummers niet via iTunes op de iPod te zetten, maar via de Finder. Dan kan hij ze thuis vanuit de Finder naar zijn machine slepen, en in iTunes zetten.

Dat hebben we uiteindelijk ook gedaan, maar het is natuurlijk verre van praktisch. Hij moet dan eerst naar huis om daar de nummers via iTunes op de juiste plek te krijgen.

Moderator
    unSOUND
    ”Simon90″

Crap!:x Dat is toch echt wel een groot nadeel van dat hele sync gebeuren.

Het zou natuurlijk ideaal zijn als het synchroniseren van een iPod beide kanten op zou gaan, maar daar hebben de platen maatschappijen dus een stok voor gestoken…

En de volgende keer kun je het dus allebei doen… EN handmatig de nummers erop zeten voor onderweg, EN op de schijfruimte voor thuis zodat hij wel automatisch kan blijven synchroniseren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.