30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Even over het onemorething forum

Ik heb dit net in een ander topic gepost, maar ik wilde het eigenlijk toch even in het algemeen kwijt.

Hier komt tie:

”sanne’s

Er is veel verschil tussen een nieuwe gebruiker, en een gebruiker die al 1000 posts heeft.

Nieuwe gebruiker:
    – Zal waarschijnlijk niet gelijk gaan zoeken naar topics. Ik zeg dus niet dat alle nieuwe gebruikers dat niet doen!
    – Weten niet echt hoe de sfeer hier is.

Gebruiker met 1000 posts:
    – Zal waarschijnlijk eerst zoeken om zijn antwoord, en als hij/zij het niet kan vinden een nieuw topic starten.
    – Weten wel hoe de sfeer hier is.
    – Krijgen volgens mij meer respect dan nieuwe gebruikers.

Verder valt het me heel erg op dat als mensen een topic openen wat niet echt een snuggere vraag heeft, dat deze mensen vrijwel meteen worden gebombardeerd met kritiek. Een forum is ervoor om mensen te helpen, en ze niet gelijk te bekritiseren als ze een niet al te slimme opmerking hebben geplaatst.
    En tuurlijk, als mensen heel vaak zulke niet-snuggere opmerkingen maken, dan mogen ze van mij best op de vingers worden getikt. Maar dit moet niet steeds maar door en door blijven gaan.

Nogmaals! Dit is mijn mening!

Wat ik dus wil zeggen, is dat we elkaar niet zo moeten afkatten als iemand iets ‘doms’ heeft gezegd. En een beetje rekening met elkaar moeten houden. Denk dus niet: ‘het is een forum, ik kan toch wel zeggen wat ik wil. Niemand doet me wat zo.’.

Ik was ook wel benieuwd naar jullie mening.:)

Bijdrager
    Neptunus

Klopt inderdaad, maar waarom zou het niet door mogen gaan?

Als je 1 post hebt heeft niemand een idee wie je bent en of je onzin uitkraamt of niet. Het lijkt me verstandig ervoor te zorgen dat je eerste posts een beetje een positief beeld over je opwekken. De post: “yow, ik zit met een printer en heb geen idee hoe die in mijn mecboek moet. help me” wordt direct afgeschoten. Lijkt me duidelijk.

Als je iemand die je niet kent tegenkomt op straat en die vraagt iets heel raars, schiet je hem dan te hulp of loop je gewoon door? Ik doe in ieder geval het laatste.:)

Oh ja en over het zoeken: dat weet iedereen, maar nieuwe gebruikers hebben niet goed de voorwaarden gelezen.

Bijdrager
    carpebios

Mijn mening is dat mensen die hier voor het eerst komen natuurlijk niet altijd de 1ste beste keer zoeken op het forum. Maar sommigen denken dat dit een antwoord machine is voor al hun vraagstukken zonder dat ze zelf iets hoeven te doen.
    Men kan natuurlijk eerst google gebruiken, maar goed, het kan zijn dat ze ook dit niet kennen. Dan kan dus gewezen worden op de zoekfunctie met een link naar het antwoord. Echter zijn sommige mensen nogal hardleers en blijven maar vragen stellen ook als ze hier al lang zitten, die al tal keer beantwoord is geweest.

Bijdrager
    LEXY

Wat een vreselijk domme topic dit…:evil:

Bijdrager
    Josebo.

Daar heb je opzich wel een punt. Al verwacht ik van een nieuwe gebruiker wel, dat hij voordat hij zich gaat begeven op dit forum een beetje rond kijkt, hoe het er hier precies aan toe gaat. Daarnaast zijn er genoeg duidelijke aanwijzingen te vinden, hoe je een topic moet starten. Vaak is het ook gewoon luiheid van mensen, gelijk een vraag stellen is natuurlijk veel makkelijker dan eerst een kwartier te zoeken. Maar opzich heb je wel een punt ja.

Inactief
    Anoniem

Lezen mensen dit dan ook even? http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=135072 dan weet je waarom er op een bepaalde manier gereageerd is. Wil niet zeggen Dat sanne voor een deel gelijk heeft.

het forumlid uit bovengenoemde topic komt hier vaker en zou dus moeten weten hoe het hier werkt.

Inactief
    Anoniem
    ”LEXY”

Dit soort dingen bedoel ik dus.:cry:

Bijdrager
    Dick de Roos

Op zich heb je gelijk, maar ieder forum heeft een zoekmachine. De meeste sites ook.
    Het mag daarom verwacht worden dat iemand eerst even verder kijkt.
    Sommige posters meldden zelfs dat ze het niet hebben kunnen vinden.
    Geen probleem. Het suggereert in elk geval dat ze er moeite voor gedaan hebben.
    Maar sommigen die nieuw zijn op dit forum gaan er inderdaad erg snel van uit dat iedereen in de startblokken staat om hun vragen te beantwoorden. En sommigen, die een dergelijke vraag al 10 keer beantwoord hebben, hebben daar niet veel trek in.
    Tenzij de vraag vriendelijk en begrijpelijk gesteld wordt. Dan krijg je soms wel meteen respons.
    Tja…
    Ik ben het met je eens dat een verwijzing naar deze drie eerste topics of het werk van unSOUND op z’n plaats is.
    Beter dan alleen maar roepen dat ze moeten zoeken.

Bijdrager
    LEXY
    ”sanne’s
    ”LEXY”

Dit soort dingen bedoel ik dus.:cry:

Kom op Sanne, niet zo serieus. Was een geintje.

Bijdrager
    Nietzman

Is dit het sfeer-huilie-topic van de maand?

Bijdrager
    casperrrrrrr

Dus je dwingt respect af met het aantal post dat je op dit forum hebt geplaatst? Ik heb meer respect voor iemand die met z’n 40 post 40 keer iemand geholpen heeft, dan voor iemand die 980 keer troep in de Lounge heeft gepost…

Bijdrager
    me.com

@Nietzman,

Jij moet ook altijd weer onzinreacties posten als Sanne eens wat post.
    Hou je der gewoon buiten als je geen normale opmerking kan maken

[size=7:93c4d43370]Sent from my iPhone[/size:93c4d43370]

Bijdrager
    Nietzman
    ”me.com”

Jij moet ook altijd weer onzinreacties posten als Sanne eens wat post.

Haha, Sanne heeft absoluut geen alleenrecht op het triggeren van m’n bullshitdetector hoor.

Inactief
    Anoniem

Dit topic gaat net als deze –> http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=135072 weer richting het negatieve. De discussie die nu gevoerd word heeft niets te maken met de aanleiding van dit topic.

Volgens mij probeert Sanne duidelijk te maken dat iedereen hier graag geholpen wil worden en dat je van nieuwe leden niet meteen hoeft te verwachten dat ze alles doorhebben. (zoekfunctie en dergelijke).

Nogmaals. Ik denk dat iedereen probeert elkaar te helpen en als sommige reacties verkeerd overkomen mag dit best benoemd worden. Maar… Als ik teruglees in bovengenoemde link kan ik niet anders zeggen dat de ts van dat bericht geen nieuw lid is en het zich er gemakkelijk af probeert te maken. Hierdoor volgt een lange discussie die niet nodig geweest was. Ook ik heb hier aan meegedaan. Was misschien niet nodig maar de kritiek vind ik in dat topic zeer terrecht.

Bijdrager
    Nietzman

Precies, daar is het niet meer dan volkomen terecht dat de TS alle spreekwoordelijke hoeken van het topic te zien kreeg.

Maar voor de rest heb ik door de jaren heen op verschillende fora al te veel “Boehoe de sfeer” topics gezien om ze nog echt serieus te nemen. Je komt er geen klap verder mee.

Inactief
    Anoniem
    ”Nietzman”

…terecht dat de TS alle spreekwoordelijke hoeken van het topic te zien kreeg.

Sorry maar op deze manier deel ik die mening niet. :)

Bijdrager
    Nietzman

Terecht om z’n reacties op het antwoord, niet op z’n vraagstelling. Daar was een klein tikje afdoende geweest.

Bijdrager
    Oppie

Het is een generatieprobleem!
    Jongeren van rond de 20 en jonger zijn a) niet zelfredzaam, b) hebben geen gevoel voor humor of geen relativeringvermogen en c) vinden wel dat ze alles maar moeten roepen op een forum.

Zo, had er nog iemand wat?!:evil:

Moderator
    unSOUND
    ”casperrrrrrr”

Dus je dwingt respect af met het aantal post dat je op dit forum hebt geplaatst?

En waar haal je dat ineens vandaan ? Ook in het genoemde topic geef ik volgens mij toch heel duidelijk aan dat dat niet het geval is… althans niet bij mij. Sterker nog, ik ben zelf al jaren tegen die hele postcounter, en dan zou juist ik gaan discrimineren op het aantal posts dat iemand heeft ? Dat zou een mooie hypocriete actie zijn zeg…

”Oppie”

Het is een generatieprobleem! Jongeren van rond de 20 en jonger zijn:
    a) niet zelfredzaam,
    b) hebben geen gevoel voor humor of geen relativeringvermogen en
    c) vinden wel dat ze alles maar moeten roepen op een forum.

Je bent er eentje vergeten:

d) alle hierboven gegeven opties zijn juist

:evil:

Bijdrager
    Josebo.

Die postcounter zegt inderdaad vrij weinig. Er zijn hier mensen met 3000 posts, die bij wijze van spreken nog geen eens een Mac thuis hebben staan. Maar er zijn ook mensen met 3000 posts, die alles al hebben meegemaakt op Apple-gebied. Kortom. aan die postcounter valt vrij weinig af te lezen.

Daarnaast vind ik het wel erg makkelijk om het weer op de jongeren te gooien. Als er weer een zinloos topic wordt gestart, wordt er al snel weer gezegd dat de jongeren de schuld zijn van dit alles. Natuurlijk zijn er mensen aanwezig op dit forum die het niet zo nauw nemen met de regels. Maar ik heb ook genoeg jonge mensen gezien, die groot fan zijn van dit forum en er gewoon serieus mee omgaan.

Om dan tenslotte even terug te komen op het onderwerp van dit topic. Gewoon zoeken en als je na 10 minuten zoeken nog niks hebt gevonden. Oké, dan is het tijd om je vraag te stellen en heb je altijd nog mensen als unSOUND, die dit hele forum op hun duimpje kennen!:D

Moderator
    unSOUND
    ”josebo9″

Als er weer een zinloos topic wordt gestart, wordt er al snel weer gezegd dat de jongeren de schuld zijn van dit alles.

Het is wel opvallend dat die wildgroei aan onzintopics altijd verschijnt tijdens de schoolvakanties… En als je kijkt naar de leeftijd van de topicstarters, dan is het ook bijna altijd iemand van 17 of jonger… Die hebben nog niet altijd door dat ze niet voor iedere scheet die dwars zit een topic hoeven te starten… Maar eerlijk is eerlijk, er zijn hier ook tieners die zich wel prima weten te gedragen, en die doe je weer onrecht aan als je gaat praten over “de jeugd” in het algemeen.

Inactief
    Anoniem
    ”josebo9″

Daarnaast vind ik het wel erg makkelijk om het weer op de jongeren te gooien. Als er weer een zinloos topic wordt gestart, wordt er al snel weer gezegd dat de jongeren de schuld zijn van dit alles. Natuurlijk zijn er mensen aanwezig op dit forum die het niet zo nauw nemen met de regels. Maar ik heb ook genoeg jonge mensen gezien, die groot fan zijn van dit forum en er gewoon serieus mee omgaan.

Mee eens.

Ik ben 15 jaar. En dus volgens UNsound en Oppie niet zelfredzaam, heb ik geen gevoel voor humor, vind ik dat ik alles wel kan roepen op een forum.

– Ik zoek (bijna) altijd met de zoekfunctie als ik iets niet weet.
    – Soms vind ik dat er dingen gezegd worden, die op een “grapje” moeten slaan, een beetje raar.. Het komt niet echt over als grap. Voorbeeld: “Wat een vreselijk domme topic dit… “. Wat is de grap? Het was goed dat je zei dat het een grap was..
    – Ik roep heus niet dit hele forum vol met onzin. Kijk zelf maar naar mijn posts.

Of ben ik dan een uitzondering ofzo?:|
    Ik weet zeker dat er jongeren zijn op dit forum die nu precies hetzelfde denken dan ik.

Moderator
    unSOUND
    ”sanne’s

Ik ben bang van wel. Ik ga geen namen noemen, maar kijk voor de grap eens wat sommige van je leeftijdsgenoten posten aan onzin / slowchats / tienerruzies… Daar zakt je broek soms echt van af.

Bijdrager
    carpebios
    ”Oppie”

Het is een generatieprobleem!
    Jongeren van rond de 20 en jonger zijn a) niet zelfredzaam, b) hebben geen gevoel voor humor of geen relativeringvermogen en c) vinden wel dat ze alles maar moeten roepen op een forum.

Geert Wilders op dit forum :o

Bijdrager
    Joostxxx

Je wordt oud :wink:

[/quote]
    Ik ga geen namen noemen, maar kijk voor de grap eens wat sommige van je leeftijdsgenoten posten aan onzin / slowchats / tienerruzies… Daar zakt je broek soms echt van af.[/quote]

Bijdrager
    Hansi2124
    ”sanne’s
    ”josebo9″

Mee eens.

Ik ben 15 jaar. En dus volgens UNsound en Oppie niet zelfredzaam, heb ik geen gevoel voor humor, vind ik dat ik alles wel kan roepen op een forum.

– Ik zoek (bijna) altijd met de zoekfunctie als ik iets niet weet.
    – Soms vind ik dat er dingen gezegd worden, die op een “grapje” moeten slaan, een beetje raar.. Het komt niet echt over als grap. Voorbeeld: “Wat een vreselijk domme topic dit… “. Wat is de grap? Het was goed dat je zei dat het een grap was..

Het is met mail/nieuwsgroepen/forums niet altijd even makkelijk om een zin te lezen zoals deze bedoeld is door de maker hiervan. Een smiley wil wel eens helpen, maar helaas niet altijd.

- Ik roep heus niet dit hele forum vol met onzin. Kijk zelf maar naar mijn posts.

Ik weet zeker dat er jongeren zijn op dit forum die nu precies hetzelfde denken dan ik.

Gelukkig zal dat ook zo zijn. Zoals er ook mensen bestaan die volgens hun leeftijd volwassen moeten zijn, maar dat in praktijk niet (altijd) zijn. Maar juist dit soort dingen maakt dat elk mens even uniek is…….

Bijdrager
    Have a cigar
    Bijdrager
    Oppie
    ”carpebios”

Waarmee mijn stelling b) wordt aangetoond…:wink:

Wel interessant, die reflex om zaken waar je het niet mee eens bent als een Wilders standpunt te zien. Volgens mij heeft deze man nooit mijn stellingen a) t/m c) geponeerd. Nietzsche misschien weer wel?!

@Have a cigar: het gaat hier over nieuwssites e.d., da’s toch nog wel andere koek.
    Overigens vind ik, als ‘bereisde wereldburger’, het typisch Nederlands om allerlei (negatieve) zaken en
    gedragingen ‘typisch Nederlands’ te noemen…

En voor iedereen (8-88 jaar) hier op het forum: Love and Peace! :innocent:

Bijdrager
    carpebios
    ”Oppie”
    ”carpebios”

Waarmee mijn stelling b) wordt aangetoond…:wink:

Wel interessant, die reflex om zaken waar je het niet mee eens bent als een Wilders standpunt te zien. Volgens mij heeft deze man nooit mijn stellingen a) t/m c) geponeerd. Nietzsche misschien weer wel?!

@Have a cigar: het gaat hier over nieuwssites e.d., da’s toch nog wel andere koek.
    Overigens vind ik, als ‘bereisde wereldburger’, het typisch Nederlands om allerlei (negatieve) zaken en
    gedragingen ‘typisch Nederlands’ te noemen…

En voor iedereen (8-88 jaar) hier op het forum: Love and Peace! :innocent:

Geert -> mensen in hokjes plaatsen. Vat je hem nu? Het generaliseren.

Tevens is het geen reflex, het is bewust. Als het een reflex was zou het wel eng worden op forums.
    Een soort van ‘chiel de la tourette’

Bijdrager
    Dedstok
    ”sanne’s

Ik heb dit net in een ander topic gepost, maar ik wilde het eigenlijk toch even in het algemeen kwijt.

Hier komt tie:

”sanne’s

Er is veel verschil tussen een nieuwe gebruiker, en een gebruiker die al 1000 posts heeft.

Nieuwe gebruiker:
    – Zal waarschijnlijk niet gelijk gaan zoeken naar topics. Ik zeg dus niet dat alle nieuwe gebruikers dat niet doen!
    – Weten niet echt hoe de sfeer hier is.

Gebruiker met 1000 posts:
    – Zal waarschijnlijk eerst zoeken om zijn antwoord, en als hij/zij het niet kan vinden een nieuw topic starten.
    – Weten wel hoe de sfeer hier is.
    – Krijgen volgens mij meer respect dan nieuwe gebruikers.

Verder valt het me heel erg op dat als mensen een topic openen wat niet echt een snuggere vraag heeft, dat deze mensen vrijwel meteen worden gebombardeerd met kritiek. Een forum is ervoor om mensen te helpen, en ze niet gelijk te bekritiseren als ze een niet al te slimme opmerking hebben geplaatst.
    En tuurlijk, als mensen heel vaak zulke niet-snuggere opmerkingen maken, dan mogen ze van mij best op de vingers worden getikt. Maar dit moet niet steeds maar door en door blijven gaan.

Nogmaals! Dit is mijn mening!

Wat ik dus wil zeggen, is dat we elkaar niet zo moeten afkatten als iemand iets ‘doms’ heeft gezegd. En een beetje rekening met elkaar moeten houden. Denk dus niet: ‘het is een forum, ik kan toch wel zeggen wat ik wil. Niemand doet me wat zo.’.

Ik was ook wel benieuwd naar jullie mening.:)

Er komen ook telkens meer jonkies, die onzinnige vragen stellen.
    Hierbij wil ik niet zeggen dat ik een die-hard ben, want zo lang zit ik ook nog niet op dit forum,

Maar ik snap dat mensen geirriteerd worden op bv: Sanne’s studio,
    Gewoon vanwege het feit dat hij veel topics heeft gemaakt over zijn websites e.d.

Meer dan 1000 posts betekenen niks.
    Ik heb er geloof ik ook bijna 1000, maar die heb ik gekregen door de Lounge, niet zozeer in de andere topics.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.