19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    stefonline

Even klagen hoor…

Ik ben al jaren zeer tevreden mac gebruiker en al vind ik het spul erg duur, toch heb ik dat er graag voor over. Maar toen ik zaterdag voor een usb-iPhone kabeltje de winkel in ging en zag dat dat kabeltje € 19,- kost dacht ik echt WTF…… die zijn echt gek geworden….Dan maar geen nieuw kabeltje

Bijdrager
    Sascha

Proficiat. :thumbsup:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het kan al voor de helft en in China nog goedkoper.

En je hebt helemaal gelijk. Bizarre prijs voor een USB kabel. Ik sla heel wat salaris stuk op Apple producten maar dit soort dingen doen het meest pijn.

Bijdrager
    stefonline

ik zag het al op ebay en marktplaats

Bijdrager
    Hansi2124

Het is net als met geheugen: bij Apple betaal je de hoofdprijs. En dat hoeft in bijna alle gevallen echt niet.

Bijdrager
    Dr. Maddox

In kabeltjesland (Echt waar? Echt waar!) zijn dit soort prijzen en marges niet ongebruikelijk. Ik heb ooit electronica verkocht en weet nog dat we de marge moesten vergroten door bij een videorecorder een scartkabel te verkopen. Op de videorecorder van 199,- gulden zat krap 5,- marge terwijl een scartkabel van 20 gulden zorgde voor een marge van 17,- gulden op de kabel alleen al!

Geblokkeerd
    HereIsTom
    Bijdrager
    pim939

.

Bijdrager
    Maverick9898

Wat Dr Maddox zegt beaam ik. Winstmarges op kabels, accessoires en zoiets als AppleCare is gigantisch voor de winkelier. Ze maken meer winstmarge op die USB kabel dan op een MacBook;).

Bijdrager
    klonic

Ja de prijs van dat kabeltje is belachelijk en de kwaliteit is ook droevig. Die marge kunnen ze van mij vergeten want ik pluk dat kabeltje voor een euro van ebay:evil:

Bijdrager
    Lauwrence

Flinke winst maken op accessoires is echt niet alleen voorbehouden aan Apple. Als ik zo eens zie wat “premium” merken rekenen voor bijv. een HDMI kabel (goldplated, dus veeeeeel beter (bullshit alarm!)) sla ik steil achterover.

Het moet ergens vandaan komen bedenk ik me dan maar altijd…

Bijdrager
    Maverick9898

Klopt, dat is zeker niet alleen Apple.

Bijdrager
    Ree

Als het niks uitmaakt of je een iphone kabel van 20 euro van apple koopt of een van 2 euro via ebay of direct uit china, hoe kan het dan dat die goedkope na 3 maanden uit elkaar valt en mijn inmiddels 4 jaar oude dagelijks gebruikte originele iphone kabel geen enkel kuurtje vertoond?

Alle waar naar zijn geld; ja, het is goedkoper uit china maar pas op, het gaat ook sneller stuk. als ik kabeltjes uit china was blijven kopen had ik inmiddels meer betaald dan die ene originele

Geblokkeerd
    HereIsTom

Onzin, dat zijn ook de praatjes die de verkopers houden die je die dure kabels door je strot proberen te duwen!
    Het goedkope kabeltje van de Action gaat net zo lang mee als die hele dure kabels!
    Maar goed als jij je beter voelt met die dure kabels moet je dat vooral zelf weten:wink:

Bijdrager
    App69

@Dr. Maddox, dat noemt m’n MeerVerkoop. Klopt volledig wat je daar zegt.
    Ex-Saturn medewerker.

Bijdrager
    Ree

Nee, menneer HerelsTom, eigen ervaring. Maar als jij je gelukkig voelt met je 2-dollar iphone kabel, prima, ik hou je niet tegen.

Tuurlijk. Die originele kabel van Apple is overpriced, maar kom niet aan met de onzin dat deze niet beter zou zijn dan een 2-dollar kabel. Ik weet namelijk beter, ik heb het zelf ondervonden.

(Achtergrond: verkoper van o.a. goedkope meuk kabels, dure meuk kabels en dure goede kabels, 1995 – 2007)

Bijdrager
    KarelWillem
    Ree op 09 januari 2012

….Alle waar naar zijn geld; ja, het is goedkoper uit china maar pas op, het gaat ook sneller stuk….

Ik heb volledige gescheurde en verdraaide Apple-kabels, en goedkope China-meuk uit diezelfde tijd die nog steeds volledig intact zijn en functioneren.

In de auto draait ook al twee auto’s lang hetzelfde Chinese kabeltje.

Dus je hebt ook wel eens zoiets als geluk en pech.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Daarbij, er is nog altijd de nuance tussen slecht en goed. Zo zwart wit is het niet.

Bijdrager
    iNicky

Koop een Promise Pegasus 12 TB RAID. Dan tik je 2200 euro af. Hier wordt blijkbaar zo weinig aan verdiend dat je de noodzakelijke thunderbolt kabel er apart bij moet kopen. Kost je dan nog eens 49 euro extra.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.