12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Evaring 3840×2160 op 30Hz.

Heeft iemand ervaring met het verschil tussen een resolutie van 3840 op 60Hz. of 30 Hz.?

Is er mogelijk trilling zichtbaar of is nog meer??

VB, Joep.

Geblokkeerd
    Carp

4K 30hz is als computerscherm niet te doen, idd veel ‘lagging’.
    Maw als je 4K goed wilt weergeven, moet dat via Displayport minimaal 1.2 op 60hz.
    HDMI is daarvoor, op een Mac, niet geschikt.

Bijdrager
    Shmoo

Het is vooral een probleem wanneer je met vensters gaat bewegen. Er is echter een Terminal Hack voor de Retina MacBook 12″ zodat je 60hz krijgt. Op 9to5mac.com /YouTube/ leggen ze dat uit.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het gaat over een mac mini 2014, die heeft Displayport 1.2 dacht ik, maar zou geen 60Hz aan kunnen….

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Shmoo,

Het probleem is, dat in de specs van Apple staat 3840×2160 – 30 Hz. via HDMI.

Elders vind ik 3840×2160 – 60 Hz. via Thunderbolt, alleen dit vind ik niet terug in de specs van Apple zelf…

Wie heeft hier (praktijk) ervaring mee?

Geblokkeerd
    Carp

Dit vond ik met 1 klik, 4k 60hz gaat niet werken op die MacMini
    https://discussions.apple.com/thread/6605359?tstart=0

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@carp,

Ik vroeg naar een persoonlijke ervaring, niet naar elkaar vaak tegensprekende “discussions”, is geen site door Apple zelf.

Voorbeeld, uit jou link:

With OS X Yosemite v10.10.3, most single-stream 4K (3840×2160) displays are supported at 60Hz operation on the following Mac computers:

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015)
    MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2014)
    Mac Pro (Late 2013)
    iMac (27-inch, Late 2013 and later)
    Mac mini (Late 2014)
    MacBook Air (Early 2015)
    MacBook (Retina, 12-inch, Early 2015)

dus @Carp, als je ook nog even gelezen had na 1 klik….. voordat je hier antwoord gaf.

Geblokkeerd
    Carp

Ik twijfelde al of ik de moeite zou doen voor zoiets simpels, en dan nog slaagt de TS erin zichzelf in de voet te schieten.
    Nu heb je nog een ervaringsdeskundige nodig om jou uit te leggen wat er staat.
    Dumb ass.

Bijdrager
    Dieter_31

Mijn ervaring over 4K is en werkt alleen met mini displayport naar displayport ?

Bijdrager
    KarelWillem
    JoopJoopJoop op 13 januari 2017

…Voorbeeld, uit jou link…

jouw

Voorbeeld, uit jouw link…

Bijdrager
    KarelWillem

Heeft iemand ervaring met het verschil tussen een resolutie van 3840 op 60Hz. of 30 Hz.?

Ja. 30 Hz is onrustig voor je oogjes, 60 Hz niet.

Bijdrager
    Balsjer

Kijk voor volledige uitleg/informatie op de Apple support site https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.