22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    StanvanBeek

Euro 95 over m'n iPhone

Hey,

Ik ben vanmorgen een beetje dom geweest. Was de auto aan het bijtanken met een jerrycan, valt m’n iPhone op de grond. Geen probleem verder, totdat ik benzine morste, natuurlijk over de iPhone. En best een flinke klots.
    Resultaat: Scherm nat, dus de speaker en de home knop ook.
    iPhone meteen in een bak met Lassie zilvervliesrijst:) gelegd.
    Zijn er nog meer dingen die je op zo’n moment het beste met je telefoon kunt doen en heeft iemand dit al eerder gehad?

Bijdrager
    paulus1985

Ik weet niet of rijst, net als water, ook benzine absorbeert.. Grote kans dat het vanzelf verdampt; het is een vluchtige stof. Je hebt wel kans dat bepaalde onderdelen, bijvoorbeeld membranen van je speaker en microfoon en onderdelen van je scherm aangetast zijn door de benzine.

Volgens mij geleid benzine geen elektriciteit, dus je moederbord zal het wel overleven.

Spannend in ieder geval.. Zorg in ieder geval wel dat de iPhone uit staat en probeer zo mogelijk de batterij te verwijderen.

Succes!

Bijdrager
    Shmoo

Het is vooral olie en vettigheid wat achter zal blijven.

Kans is groot dat als het Euro 98 was geweest dat je iPhone er veel schoner van zou zijn geworden.

Bijdrager
    Frank Visser

Heb weinig zinnigs te melden, maar dit vindt ik toch echt een prachtig, dom ongelukje haha! Mijn excuses maar zie het helemaal gebeuren en je gezicht voor me.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik snap niet wat het één met het ander te maken heeft.

Moeten we tegenwoordig nou echt zo veel op een telefoon neuzen dat het zelfs tijdens het tanken ook nog moet? Sorry, maar dat is triest mensen.

Zie vooral deze afgelopen week hoeveel doden en zwaargewonden er weer in het verkeer gevallen zijn, vermoedelijk doordat 96% van de aandacht naar het device gaat en de andere 4% naar het autorijden zelf.
    Verklaar anders maar eens waarom je met ± 100 km/h tegen een file op botst. Die snelheid moet er wel geweest zijn, anders ram je geen drie auto’s klem tussen een vrachtwagen.

Of een simpel bochtje over het hoofd zien. Je bent er mooi klaar mee als je met je goede gedrag overhoop wordt gereden door iemand die met andere zaken bezig is en schijnbaar niet snapt hoe autorijden moet.:-|

Bijdrager
    Niels

“Oliedom, hoe verslaafd kun je zijn, burn that sucker down…” Zo maar wat gedachtespinsels bij dit verhaal. Laat voortaan lekker je telefoon in je broekzak of in de auto liggen, het gebruik van een telefoon op en tankstation EN in de auto zijn niet voor niets verboden.

Bijdrager
    ikkezelluf

En ja hoor, die twee hier boven met het IQ van een pindarotsje……. mensen waar gaat dit over? Zonder te weten wat er precies gebeurd is wordt iemand finaal tot de grond toe afgemaakt met argumenten die echt helemaal nergens over gaan.

Waar het om gaat is dat TS euro95 over zijn iPhone heeft gekregen en hoe hij dat het beste kan aanpakken….. Ik stel voor on topic te gaan……

Bijdrager
    Niels

@ikkezelluf: gezien je ons beschuldigd van valse aannames, kijk eerst even naar je eigen reactie.

Bijdrager
    Shmoo
    Bijdrager
    MacAnarie
    NielsDam op 14 maart 2014

@ikkezelluf: gezien je ons beschuldigd van valse aannames, kijk eerst even naar je eigen reactie. Ik hoop in ieder geval niet dat ik je in de nabije toekomst op mijn operatietafel krijg, dan kan het zijn dat mijn IQ spontaan een paar punten daalt.

Als toekomstig medicus getuigd dit amper van professionaliteit. Als je dergelijke opmerkingen maakt in het bijzijn van je supervisor heb je een probleem.

NB: het gebruik van een mobiele telefoon bij het pompstation is niet verboden zodat je er geen brandstof overheen giet. Dit argument raakt dus kant noch wal.

OT: nooit gehoord dat iemand dit heeft gehad. Laat even weten hoe het afloopt ter naslagwerk voor het forum. Voor nu geduldig afwachten.

Bijdrager
    belfortmac

Gewaagde uitspraak voor een student geneeskunde.

Bijdrager
    Niels

@ikkezelluf: Als je niet begrijpt wat ik bedoel met de regel, dan ben ik bang dat JOUW IQ toch lager is dan je zelf inschat. Nee, het gaat niet om de benzine morsen op een telefoon, het gaat om het feit dat je tijdens het tanken bezig moet zijn met tanken, dus niet met je telefoon (of enige andere activiteit). Dit is gewoon een kwestie van gezond verstand. Dit geld overigens ook in de auto (of enig ander voertuig) en wat mij betreft ook in andere openbare aangelegenheden. Constant verslaafd naar dat kleine schermpje staren terwijl je geen aandacht meer schenkt aan je directe omgeving, dat is vragen om ongevallen.

Nu weer on-topic:

De meest brandbare componenten van de benzine moeten als het goed is verdampt zijn. De zak rijst is een goed begin, maar het is ook belangrijk dat de iPhone op een redelijk warme (geen hete) plaats ligt. Zo kunnen de laatste brandbare resten ook verdampen. In benzine zitten ook bijtende stoffen, dus het is wel verstandig om het toestel, met name de accu, te laten nakijken. Je accu geeft namelijk het meeste risico op problemen, denk hierbij aan kortsluiting en ‘smelten’ van de accu.

Bijdrager
    StanvanBeek

Ik denk dat mensen hier het probleem niet goed begrijpen.
    Mijn telefoon zat in de zak van mijn vest en viel op de grond. Ik had een 20 kilogram wegende jerrycan in mijn handen, en die laat je dan niet zomaar los.
    Maargoed, blijkbaar moet ik meteen platgebrand worden?
    Ik ga echt niet op mijn telefoon kijken als ik aan het tanken ben!

Bijdrager
    StanvanBeek

En mijn auto stond gewoon op de oprit hoor, en daarbij gebruik ik mijn telefoon NOOIT in het verkeer!

Bijdrager
    Niels

Goed om te horen, uit je eerdere verhaal leek het anders. Bovendien waren die quotes als pun bedoeld, kennelijk nemen mensen hier alles letterlijk. Bovendien sloeg deze op de iPhone aangezien deze nu erg brandbaar is geworden. Maar heb je het toestel nog op een warme plek gelegd? En ik zou voor de zekerheid even langs een premium reseller gaan om de accu te laten controleren.

Bijdrager
    StanvanBeek

@NielsDam: Sorry, ik heb het misschien niet goed uitgelegd, of een detail vergeten, maar die reacties zijn een beetje onnodig. Maargoed, dat is typisch internet, meteen reageren zonder ook maar even verder te vragen. Die reactie had ik inderdaad ook verkeerd opgevat, hij is wel grappig eigenlijk;)
    Maargoed, ik betrap mezelf er ook vaak op.

@SunKeeper: Denk in het vervolg even na voordat je dit soort reacties plaatst. Zie bovenstaande berichten. Ik stond echt niet op mijn telefoon te lezen tijdens het tanken hoor!

Ik heb het toestel buiten, in een bakje met rijst, in de warme zon gelegd. Het was toch zo’n goed weer vandaag.
    Morgenvroeg ga ik hem misschien even aanzetten, gewoon even proberen.
    Het nadeel van benzine is dat het vluchtig is en daardoor ook meteen overal zit. Niet zoals water, dat blijft redelijk op een plek.

Bijdrager
    paulus1985

Beste Stan,

Ik hoop dat het goed afloopt met je telefoon!

@NielsDam en @SunKeeper:

Zitten jullie zo met jezelf in de knoop? Om zo raar te reageren op een algemene vraag straalt frustratie en onmacht uit. Zoek een doel heren:-)

Groet Paul

Bijdrager
    belfortmac
    Moderator
    Maarten

Beste OMT’ers,

Willen jullie alsjeblieft on-topic blijven? Onderling gekibbel helpt de topic starter niet echt verder met zijn probleem.

@StanvanBeek Ik zou vooral oppassen met de batterij en de benzine. Ik heb er niet bijzonder veel verstand van, maar kan mij voorstellen dat als er een restje benzine in het toestel zit en daar stroom bij komt dit fout kan gaan. Succes en ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Groet Maarten

Bijdrager
    StanvanBeek

Zo, ik heb mijn telefoon aangezet.
    Hij werkt, maar niet helemaal.
    Er zitten vlekken op het scherm (onder het glas), de home knop werkt niet meer goed, en de sensor voor tijdens het bellen (dat het scherm uitgaat) werkt niet meer. Wordt dus een gevalletje verzekering ben ik bang..

Bijdrager
    belfortmac

@StanvanBeek

Jammer dat hij niet ongeschonden uit de strijd is gekomen.
    Succes met de verzekering.

Bijdrager
    StanvanBeek

Vandaag in de KPN winkel langsgeweest, zou onder de verzekering vallen, maar €250 eigen risico (tweede schadegeval)…
    Gelukkig loopt mijn abbo binnenkort af en kan ik een nieuw toestel uitzoeken, dus dan maar de iPhone 5s:)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.