10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dnnsdmldr1

Eupod & Gopod

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk kennen jullie eupod en gopod wel, hiermee kan je de volumebegrenzing van de ipod weghalen.

Mijn vraag is nu: Werkt dit met een ipod touch 2g?

Ik heb deze allebei verschillende keren geprobeerd maar het wil niet lukken..

Gopod: Ipod not detected
    Eupod pro: Couldn’t find ipod drive

IK heb toen ook even geprobeerd met een oude 2g ipod nano, maar dit gaf hetzelfde effect,
    maar deze is volgens mij stuk, want hij komt ook niet in mijn itunes te staan..

Iemand raad?

Alvast bedankt!:)

Bijdrager
    Pieterr

Iemand raad?

Luister (nu het nog kan) naar deze oude lul: wees zuinig op je gehoor! Je moet er nog je hele leven mee doen.

Die volumebegrenzing zit er niet voor niks op.

Bijdrager
    dnnsdmldr1

Weet ik wel hoor, ben ook niet iemand die de hele tijd naar muziek luistert op het luidste volume..

Ik wou dit gewoon eens uittesten om te zien welke kwaliteit dit geeft..
    Meestal wordt het geluid heeel slecht als je dit té hoog zet. Daarom wou ik kijken of dit met deze programma’s ook is.
    Maar aangezien deze niet willen werken op mijn iPod zal dit niet lukken..

Wat ik niet echt begrijp is waarom het volume in Amerika wel luider mag.

Grts

Bijdrager
    driesdk

Wat ik niet echt begrijp is waarom het volume in Amerika wel luider mag.

Omdat ze daar een andere regelgeving hebben.

Wat je beter kan doen ipv het geluid proberen harder te zetten (het is al luid, het kan luider dan je oren aankunnen) is goede headphones kopen, inears ofzo, dan heb je minder last van omgevingsgeluid waardoor je de muziek veel beter zal horen, en toch beschadigen je oren er niet meer van.

Bijdrager
    dnnsdmldr1

@driesdk: Deze ‘in ear’ oortjes gebruik ik hoor, maar vind koptelefoon nog beter.. Deze geven een voller geluid (vind ik):)

Bijdrager
    Raddie

Amerikanen zijn toch iets meer van de eigen verantwoordelijkheid. En wie niet horen wil moet maar voelen. Letterlijk dus. Die Nederlandse regels vind ik nog niet zo gek ………….

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Moderator
    unSOUND

Daarbij kan het verhogen van het uitgangsvolume ook handig zijn als je een koptelefoon gebruikt met een hogere weerstand, want die speelt een stuk zachter… Mijn ervaring is overigens wel dat je veel last van clipping krijgt als je boven de standaard waarde van de iPod gaat.

Bijdrager
    daanclasener

je kan ook in iTunes “volume aanpassing” gebruiken

*selecteer hele bibliotheek* > file > get info > options

Moderator
    unSOUND

De huidige iPhone en iPods negeren die instelling, op de oude iPod s werkte dat wel… En deze methode creëert veel clipping zodra je boven de 20 a 30 procent verhoging gaat…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.