7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mfduffel

Ethernetprobleem nieuwe macbook air

Een collega gebruikt z’n macbook air op kantoor. met wifi geen probleem, maar met ethernet wel.
    We gebruiken een thunderbolt to ethernet adapter, maar krijgen geen connectie.
    Een windows laptop met dezelfde kabel wel.
    Volgende tests hebben we uitgevoerd:
    Andere kabel
    Andere switch (oorspronkelijk was het een poe switch)
    Manueel het ip adres ingevoerd
    De windows laptop op dezelfde kabel.
    Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Wat kan ik eventueel nog testen?nog iemand met hetzelfde probleem?
    Veel tijd heb ik er nog niet aan kunnen besteden, en hij wil z’n macbook air geen weekendje missen om het eens grondig uit te vlooien.:D

Bijdrager
    Burdy1999

Apple Store?

Bijdrager
    Buzz

Je zou misschien eerst eens met de systeembeheerder van dat kantoor kunnen gaan praten (als die er is). Bij ons is het zo dat het mac-adres van elke ethernet adapter moet zijn aangemeld in hun systeem, om op het netwerk te kunnen komen.

Bijdrager
    mfduffel

Mac-adres is geen probleem (ben zelf ict-medewerker).
    Tja, contact met de apple store zal mss de enige mogelijkheid zijn

Bijdrager
    iMad

Controle updates?

Bijdrager
    Buzz

Ik zou zelf toch eerst eens even de MacBook Air in combinatie met die adapter testen op een ander netwerk, desnoods een ad hoc netwerkje met een andere computer. Als het kan zou je ook de adapter met een andere Mac met Thunderbolt kunnen testen, of de MacBook met een andere adapter. Dat zijn ook de eerste dingen die ze bij de Apple Store zullen doen. Wordt de Thunderbolt-Ethernet adapter wel als zodanig herkend in de netwerkinstellingen?

Bijdrager
    mfduffel

ok, dan gaan we over tot plan B:
    zorgen dat ik de MacBook Air maandag bij mij heb en op een ander netwerk testen, eventueel updates doen.
    indien geen resultaat, thunderbolt naar ethernet testen op mijn imac.

thx voor jullie tips

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.