6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tim

ethernetkabel voor gamingconsole

hallo,

ik zou graag een ethernetkabel in mijn gamingcosole (playstation4) willen,
    alleen mijn router staat beneden mijn kamer is op de tweede etage…

weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

-tim

Bijdrager
    Dommel

Via stopcontact.

http://www.routercenter.nl/advies/wifi-repeaters.html

Sommige kan je een internet kabel in doen.

Bijdrager
    fixar

Uiteraard verdient het de voorkeur om gewoon een lange netwerkkabel te gebruiken om je router en je PS4 te verbinden.

Als dat onverhoopt niet mogelijk is, kun je ook kiezen voor de zg. powerline-adapters (van o.a. Devolo)
    Eerder genoemde wifi repeaters zijn m.i. minder geschikt omdat je teveel snelheid en kwaliteit verliest.

Inactief
    Anoniem

Trek een UTP-kabel naar boven en laat die uitkomen op een switch met wifi. Heb je twee vliegen in 1 klap.

Bijdrager
    computer space

Wel na gebruik netjes dweilen!

Geblokkeerd
    Anoniem

Staat je modem/router in de meterkast? En heb je een coax-aansluiting vlakbij je PS4?
    Ik heb zelf namelijk een combinatie-kabel doorgetrokken: dat is een afgeschermde netwerkkabel én coax-kabel in één:)

Zoals deze:
    http://www.coaxcombikabel.nl/utp-coax-combi-kabel-coax-utp-kabel.html

Een netwerkje via je stroomgroepen werkt wel, maar is erg onderhevig aan storinkjes van andere apparaten. Het werkt, maar niet altijd even snel of even goed, en je hebt dan nog steeds kans op een hogere ping (vertraging).

Mocht je geen netwerkkabel hebben, dan zou je een afgeschermde UTP-kabel ook naast je stroomkabel kunnen doortrekken. Dat vertraag iets omdat stroom toch altijd een beetje invloed heeft op ’t signaal wat door een UTP-kabel gaat, maar minder dan wanneer je internet over je stroomkabels haalt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.