13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

    Ethernetaansluiting Macbook Pro mid 2014

    Op mijn MacBook Pro draait Catalina (10.15.5).

    De Ethernetaansluiting geeft steeds problemen.

    In de systeemvoorkeuren staat det hij verbonden is:

     

    Maar steeds, na 10…15 sec wordt de internetverbinding verbroken ondanks dat “verbonden” aan blijft. Ik moet dat de stekker uit de ethernetpoort halen en er weer in, dan werkt het weer…… 15….20 sec.

    Ook de 2e Thunderboltpoort van de Macbook Pro geeft hetzelfde beeld.  Wifi werkt overigens uitstekend. Mijn iMac (zelfde homenetwerk) werkt wel naar behoren. Apple hardware geeft aan geen problemen te vinden op de MacBook. Heb op de voorloper van de Macbook ook al dat probleem gehad. Lijkt dus iets softwarematig te zijn. Maar ja, waar moet ik zoeken?

    Catalina al opnieuw geïnstalleerd, zonder succes.

     

     

    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    TheBigZ

    (Geen oplossing voor je probleem.)

     

    Ik zou gewoon via Wifi werken, wel zo gemakkelijk op een draagbare computer.

    802.11ac is snel genoeg; met een ethernetkabel wordt het niet sneller.

    Bijdrager
    EagerB0bNerd

    Het zou ook aan je router of router instellingen kunnen liggen. Dat kan je eenvoudig testen door de MBP op een andere router aan te sluiten en kijken of het probleem zich dan ook voordoet.

    Bijdrager
    OMT-fan

    mmm kan ik inderdaad eens proberen

     

    Bijdrager
    OMT-fan

    Nog steeds het volgende probleem:

    de Ethernetverbinding lijkt te werken:

    maar na 10….15 sec springt hij uit:

     

     

    Om vervolgens na 10 sec. weer aan te gaan….. (soms)

    Met een andere ethernetkabel gebeurt hetzelfde en ook in de andere thunderboltpoort van de Macbook.

    Als ik de kabel (met adapter) aan een andere Macbook hang werkt het goed.

    Zolang ik overal afblijf (geen internet gebruik etc) blijft de verbinding intact.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    TheBigZ

    https://discussions.apple.com/thread/8509416

     

    Kun je eens een EtreCheck overzicht plaatsen? (Zie ook de link voor suggesties.)

     

    Bijdrager
    OMT-fan

    EtreCheck version: 5.5.5 (5111)
    Report generated: 2020-07-13 12:01:28 Download EtreCheck from https://etrecheck.com Runtime: 1:55
    Performance: Excellent
    Sandbox: Enabled
    Full drive access: Disabled

    Problem: No problem – just checking

    Major Issues: None

    Minor Issues:
    These issues do not need immediate attention but they may indicate future problems or opportunities for

    improvement.
    Unsigned files – There are unsigned software files installed. Apple has said that unsigned software will not

    run by default in a future version of the operating system.
    Limited drive access – More information may be available with Full Drive Access.
    Kernel extensions present – This machine has kernel extensions that may not work in the future. Sharing enabled – This machine has sharing services enabled that could be a security risk.

    Hardware Information:
    MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2014)
    MacBook Pro Model: MacBookPro11,3
    2,5 GHz Quad-Core Intel Core i7 (i7-4870HQ) CPU: 4-core 16 RAM – Not upgradeable

    BANK 0/DIMM0 – 8 GB DDR3 1600

    BANK 1/DIMM0 – 8 GB DDR3 1600 Battery: Health = Normal – Cycle count = 24

    Video Information:
    Intel Iris Pro – VRAM: 1536 MB

    Color LCD (built-in) 2880 x 1800 NVIDIA GeForce GT 750M – VRAM: 2 GB

    Drives:
    disk0 – APPLE SSD SM0512F 500.28 GB (Solid State – TRIM: Yes) Internal PCI 5.0 GT/s x2 Serial ATA

    disk0s1 – EFI (MS-DOS FAT32) [EFI] 210 MB disk0s2 [APFS Container] 500.07 GB

    disk1 [APFS Virtual drive] 500.07 GB (Shared by 5 volumes)
    disk1s1 – L*************s (APFS) [APFS Virtual drive] (Shared – 308.91 GB used) disk1s2 – Preboot (APFS) [APFS Preboot] (Shared)
    disk1s3 – Recovery (APFS) [Recovery] (Shared)
    disk1s4 – VM (APFS) [APFS VM] (Shared – 1.07 GB used)
    disk1s5 – L**L (APFS) (Shared – 11.00 GB used)

    Mounted Volumes:
    disk1s1 – L*************s [APFS Virtual drive]

    500.07 GB (Shared – 308.91 GB used, 181.25 GB available, 177.78 GB free) APFS
    Mount point: /System/Volumes/Data

    disk1s4 – VM [APFS VM]
    500.07 GB (Shared – 1.07 GB used, 177.78 GB free) APFS
    Mount point: /private/var/vm

    disk1s5 – L**L
    500.07 GB (Shared – 11.00 GB used, 181.25 GB available, 177.78 GB free) APFS

    APFS
    Mount point: / Read-only: Yes

    Network:
    Interface en4: Thunderbolt Ethernet Interface en0: Wi-Fi

    802.11 a/b/g/n/ac
    Interface en3: Bluetooth PAN Interface bridge0: Thunderbolt Bridge

    Remote Apple Events: Enabled Screen sharing: Enabled Remote login: Enabled

    System Software:
    macOS Catalina 10.15.5 (19F101) Time since boot: About 3 days

    Notifications:
    Notifications not available without Full Drive Access.

    Security:
    System Status
    Gatekeeper: Enabled
    System Integrity Protection: Enabled

    Antivirus software: Apple and Malwarebytes

    Remote Apple Events: Enabled Screen sharing: Enabled Remote login: Enabled

    Unsigned Files:
    Launchd: /Library/LaunchAgents/com.dymo.dls.webservice.plist

    Executable: /Library/Frameworks/DYMO/SDK/DYMO.DLS.Printing.Host.app/Contents/MacOS/DYMO.DLS.Printing.Host

    Details: Exact match found in the whitelist – probably OK Apps: 1

    Kernel Extensions:
    /Library/Application Support/Malwarebytes/MBAM/Kext

    MB_MBAM_Protection.kext (4.4 – SDK 10.11)

    /Library/Extensions DymoUsbPrinterClassDriver.kext (1.1 – SDK 10.12) ufsd_NTFS.kext (15.5.106 – SDK 10.10)

    System Launch Agents:
    [Not Loaded] 15 Apple tasks [Loaded] 165 Apple tasks [Running] 133 Apple tasks

    System Launch Daemons: [Not Loaded] 31 Apple tasks [Loaded] 176 Apple tasks [Running] 129 Apple tasks [Other] One Apple task

    Launch Agents: [Other]

    com.adobe.ARMDCHelper.cc24aef4a1b90ed56a725c38014c95072f92651fb65e1bf9c8e43c37a23d420d.pli st (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-05-14)

    [Running] com.dymo.dls.webservice.plist (? 77c41eb – installed 2019-02-02)

    [Running] com.malwarebytes.mbam.frontend.agent.plist (Malwarebytes Corporation – installed 2020-04- 21)
    21)
    [Loaded] com.microsoft.OneDriveStandaloneUpdater.plist (Microsoft Corporation – installed 2020-07-01) [Loaded] com.microsoft.update.agent.plist (Microsoft Corporation – installed 2020-06-26)
    [Running] com.paragon-software.ntfs.notification-agent.plist (Paragon Software GmbH – installed 2020-03-

    17)
    [Not Loaded] com.teamviewer.teamviewer.plist (TeamViewer GmbH – installed 2019-06-05)
    [Not Loaded] com.teamviewer.teamviewer_desktop.plist (TeamViewer GmbH – installed 2019-06-05)

    Launch Daemons:
    [Loaded] com.adobe.ARMDC.Communicator.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-04-21)
    [Loaded] com.adobe.ARMDC.SMJobBlessHelper.plist (Adobe Systems, Inc. – installed 2020-04-21) [Loaded] com.apple.installer.osmessagetracing.plist (Apple – installed 2019-10-28)
    [Running] com.crystalidea.macsfancontrol.smcwrite.plist (Ilya Parniuk – installed 2019-12-05)
    [Running] com.dymo.pnpd.plist (Sanford, L.P. – installed 2019-02-02)
    [Loaded] com.iriun.cmio.DPA.camera.plist (Vesa Heikkila – installed 2020-05-17)
    [Running] com.malwarebytes.mbam.rtprotection.daemon.plist (Malwarebytes Corporation – installed 2020-

    04-30)
    [Running] com.malwarebytes.mbam.settings.daemon.plist (Malwarebytes Corporation – installed 2020-04-

    21)
    [Loaded] com.microsoft.OneDriveStandaloneUpdaterDaemon.plist (Microsoft Corporation – installed 2020-

    07-01)
    [Loaded] com.microsoft.OneDriveUpdaterDaemon.plist (Microsoft Corporation – installed 2020-07-01) [Loaded] com.microsoft.autoupdate.helper.plist (Microsoft Corporation – installed 2020-06-26) [Loaded] com.microsoft.office.licensingV2.helper.plist (Microsoft Corporation – installed 2019-12-09) [Running] com.paragon-software.installer.plist (Paragon Software GmbH – installed 2019-06-28) [Loaded] com.paragon-software.ntfs.loader.plist (Apple – installed 2020-05-28)
    [Running] com.paragon-software.ntfsd.plist (Paragon Software GmbH – installed 2020-03-17) [Loaded] com.teamviewer.Helper.plist (TeamViewer GmbH – installed 2019-06-05)
    [Not Loaded] com.teamviewer.teamviewer_service.plist (TeamViewer GmbH – installed 2019-06-05)

    User Login Items:
    [Loaded] FSMenuAppLoginItemHelper (Paragon Software GmbH – installed 2020-07-10)

    Modern Login Item
    /Applications/NTFS for Mac.app/Contents/Library/LoginItems/FSMenuAppLoginItemHelper.app

    [Not Loaded] Launcher Disabler (Microsoft Corporation – installed 2020-07-01) Modern Login Item /Applications/OneDrive.app/Contents/Library/LoginItems/Launcher Disabler.app

    [Not Loaded] OneDrive Launcher (Microsoft Corporation – installed 2020-07-01) Modern Login Item /Applications/OneDrive.app/Contents/Library/LoginItems/OneDrive Launcher.app

    [Loaded] StartUpHelper (Spotify – installed 2019-12-05)
    Modern Login Item /Applications/Spotify.app/Contents/Library/LoginItems/StartUpHelper.app

    Internet Plug-ins:
    AdobePDFViewerNPAPI: 17.012.20098 (Adobe Systems, Inc. – installed 2019-03-25) AdobePDFViewer: 19.010.20099 (Adobe Systems, Inc. – installed 2019-03-25) DYMO NPAPI Addin: 1.0 (Sanford, L.P. – installed 2019-02-02)
    DYMO Safari Addin: (Sanford, L.P. – installed 2019-02-02)

    User Internet Plug-ins:
    User Internet Plug-ins need Full Drive Access

    Audio Plug-ins:
    IriunMic: 1.0 (Vesa Heikkila – installed 2020-05-17)

    User Audio Plug-ins:
    User Audio Plug-ins need Full Drive Access

    User iTunes Plug-ins:
    User iTunes Plug-ins need Full Drive Access
    3rd Party Preference Panes:
    3rd Party Preference Panes:
    ParagonNTFS (Paragon Software GmbH – installed 2020-03-17)

    Time Machine:
    Time Machine information not available without Full Drive Access.

    Performance:
    System Load: 2.77 (1 min ago) 1.63 (5 min ago) 1.31 (15 min ago) Nominal I/O speed: 0.05 MB/s
    File system: 23.20 seconds
    Write speed: 709 MB/s
    Read speed: 774 MB/s

    CPU Usage Snapshot: Type Overall
    System: 2 %
    User: 2 %

    Idle: 96 %

    Top Processes Snapshot by CPU: Process (count) CPU (Source – Location) Other processes 18.05 % (?)
    EtreCheck 9.04 % (App Store)
    App Store 3.08 % (Apple) com.apple.geod 0.08 % (Apple)
    Dock 0.06 % (Apple)

    Top Processes Snapshot by Memory:
    Process (count) RAM usage (Source – Location) EtreCheck 510 MB (App Store)
    Elmedia Player 251 MB (ELTIMA LLC)
    App Store 188 MB (Apple)
    Mail 99 MB (Apple)
    Finder 92 MB (Apple)

    Top Processes Snapshot by Network Use:
    Process (count) Input / Output (Source – Location) Other processes 38 MB / 8 MB (?)
    AirServer 19 MB / 166 KB (App Dynamic) com.apple.WebKit.Networking.xpc 1 MB / 85 KB (Apple) Mail 68 KB / 27 KB (Apple)
    SystemUIServer 0 B / 328 B (Apple)

    Virtual Memory Information: Physical RAM: 16 GB

    Free RAM: 2.98 GB Used RAM: 5.55 GB Cached files: 7.47 GB

    Available RAM: 10.45 GB Swap Used: 0 B

    Software Installs (past 30 days):
    Install Date Name (Version)
    2020-06-17 Microsoft OneNote
    2020-06-17 Microsoft Outlook
    2020-06-17 Microsoft Word
    2020-06-17 Microsoft PowerPoint 2020-06-17 Microsoft Excel
    2020-06-26 Microsoft AutoUpdate 2020-07-10 Keynote (10.0)
    2020-07-10 XProtectPlistConfigData (2125) 2020-07-10 Pages (10.0)

    2020-07-10 Numbers (10.0) 2020-07-10 product
    2020-07-10 MRTConfigData (1.63) 2020-07-13 EtreCheck (5.5.5)

    Diagnostics Information (past 7-30 days):
    Directory /Library/Logs/DiagnosticReports is not accessible. Enable Full Drive Access to see more information.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    TheBigZ

    Heb je de rest van de tekst ook?

     

    Ik zie alleen de eerste bladzijde.

    Bijdrager
    OMT-fan

    done

     

    Bijdrager
    OMT-fan

    Iemand iets gevonden in EtreCheck?

    Mij zegt het weinig

     

    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door OMT-fan.
    Bijdrager
    TheBigZ

    Je zou die AirServer eens tijdelijk uit kunnen zetten (of verwijderen) en kijken of dat helpt.

     

    https://www.appdynamic.com

    Sleutelbeheerder
    Night

    Wat verder ook wel eens wil helpen:

    • Verwijder ALLE netwerkverbindingen en voeg de noodzakelijke (Ethernet en Wifi) daarna handmatig weer toe.
    • Controleer de ethernet poort op vuil/stofjes. Dat kan wel eens een slechte verbinding geven als je de kabel geregeld erin en eruit haalt.
    Bijdrager
    OMT-fan

    Airserver uitgezet.

    Ik zag ook dat de ethernetkabel maar 1 lampje op de hub groen liet branden ipv 2 (100/1000)

    Andere ethernetkabel geeft wel 2 groene lampjes.

    Ben nu aan het testen of de verbinding wel in stand blijft.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.