6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Erich

Ethernet wel verbonden maar geen internet?

Hallo,

Na 2 dagen prutsen met boren en kabels trekken was het me eindelijk gelukt om van de kelder een kabel te trekken naar de zolder. Toen de kabel eindelijk boven was had ik geen verbinding. Het bleek dat ik de kleuren volgorde niet goed had gemaakt. na wat prutsen met die tang was dat gelukkig gemaakt.
    Nu heb ik wel verbinding met Ethernet maar geen internet. Ik heb volgens mij alle topics hierover al gelezen maar snap er nog steeds niks van.
    De bedoeling is dat ik de kabel ga gebruiken voor m’n laptop en Xbox. maar op beide apparaten krijg ik geen verbinding.
    In de kelder hangt een kastje aan de muur van XMS Glasvezel. Geen flauw idee of dat een modem of router is? maar daar zit de kabel iedergeval in. Via dat kastje zit ook een Ethernet kabel in die naar de 1e verdieping loopt met een Airport express om het draadloos internet uit te breiden. Maar ik merk dat ik op zolder via draadloos internet nog steeds minimaal gebruik heb.
    Dus vandaar dat ik nu internet via Ethernet wil op zolder.
    Status is verbonden en actief. Netwerkvoorkeuren geeft aan dat er een IP adres is ingevuld en een subnetmasker. verder staat er niks bij Router,DNS server en zoekdomeinen.
    configureer ipv4 via dchp. Ik heb geen flauw idee wat het allemaal inhoud.
    heb al veel afgezogd maar kom er gewoon niet uit.

en weet iemand toevallig ook hoe het met de xbox zit?
    Ik heb het ip adres op de xbox manuel ingesteld, ergens op een site had ik wat dingen gelezen hoe je dat zou moeten doen, maar dat werkte niet. Ook automatisch vult de xbox de ip address in, subnet maks komt wat te stan maar bij gateway blijft het 0.0.0.0.

Kan iemand mij helpen?

Bijdrager
    Domtoren

Een IP adres in de reeks 169.254.x.x betekent dat je computer geen IP adres toegewezen krijgt en er dus zelf eentje verzint.

Het kan zijn dat je modem/router (wat is het?) geen DHCP server heeft en dus geen IP adressen toekent.

Of er zit toch een fout in je kabel waardoor er geen goede verbinding gemaakt kan worden.

Om te testen zou je de laptop rechtstreeks op het kastje van XMS aan kunnen sluiten met een ethernet kabel. Werkt het dan wel?

Bijdrager
    Domtoren

U kunt zoveel computers aansluiten als u zelf wilt. Indien u meer dan één computer wilt aansluiten heeft u een router nodig.

Deze zin komt van de site van XMS. Die ondersteunen dus niet standaard meerdere computers. “configureer IP v4 via DHCP” heeft dan geen zin. Je zult er eerst een routeer tussen moeten zetten.

Bijdrager
    Goodheart

Dus: Airport Extreme in de kelder, en daar de kabels naar de Express en de zolder insteken.

Bijdrager
    GoeieDag
    Erich op 22 mei 2012

Geen flauw idee of dat een modem of router is?

Tja, dan houdt het toch wel een beetje op als je zelf wilt netwerken, maar dit niet weet of zelf uitzoekt.

Moderator
    Night

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.