17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBookLuukie

Ethernet VS Airport

Ik ben een Twitch/Youtube livestreamer, dus ik weet wel wat van netwerk af.
    Ik vraag me alleen nogsteeds af wat nou beter is: Ethernet of Airport.
    Mijn Ethernetkabel is 1 keer verlengd met een koppelstukje, en ik heb ik Airport versterker van 80 euro naast me hangen.
    Wat kan ik nou beter gebruiken voor tijdens een LiveStream?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    fred44nl

onder gunstige omstandigheden kan een draadloze verbinding natuurlijk best goed werken.
    maar er gaat niks boven een goeie utp-kabel.
    zo simpel is het:)

Geblokkeerd
    Anoniem

@MacBookLuukie

dus ik weet wel wat van netwerk af.

Kennelijk weet je niet veel van een netwerk af, anders had je zeker geweten dat UTP bekabeld veelal beter is dan draadloos.

Dus de uitspraak van @fred44nl klopt helemaal.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik haal met Ethernet dik 500 Mps up en down.

Draadloos zit ik regelmatig op een tiende tot een vijfde daarvan.

Bijdrager
    eugy

@KarelWillem dan zou ik toch maar eens naar je router kijken en wellicht een andere frequentie/plaatsing of nieuwe aanschaffen. Ik haal overal in huis ( vrijstaand 4 verdiepingen) draadloos 400-420 Mbps up/down. Met UTP tik ik de 500 Mbps.

Ook ik dacht lang dat een UTP- kabel vele malen stabieler en sneller is dan een draadloze verbinding, totdat ik investeerde in ├ęcht goede routers.

Natuurlijk gaat UTP in het algemeen boven draadloos, vooral bij een livestream.

Bijdrager
    MacBookLuukie

Bedankt voor de tips! Ik had even een speedtest gedaan, en inderdaad bleek de Ethernetkabel natuurlijk een stuk snellere verbinding te hebben!

Bijdrager
    Beech

Je hebt een speedtest gedaan, flinke jongen. Waarom vraag je het ons dan ?

Bijdrager
    Buzz

Nounou, niet zo onaardig zeg, Beech (en ook vuurvreter)!

Geblokkeerd
    Anoniem

@Buzz
    Onaardig? nee hoor:)
    Maar je voordoen als kenner en dan vervolgens zo’n vraag stellen? dat lokt een reactie uit:-D

Bijdrager
    KarelWillem
    eugy op 05 februari 2016

…Ik haal overal in huis ( vrijstaand 4 verdiepingen) draadloos 400-420 Mbps up/down. Met UTP tik ik de 500 Mbps….

Dat is heel mooi.

Maar er is niet bijster veel interesse in mega-snelle draadloze verbindingen hier.

Geblokkeerd
    Anoniem

@KW
    Glasvezel zeker?

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk.:)

Bijdrager
    computer space

En dan heb je nog situaties waar je tussen computers onderling communiceert. Met UTP/jumbo frames/full duplex kun je prima met dikke RAW files op een NAS werken, films in mum van tijd tussen twee machines overpompen etc. 10GB in 2 minuten. Vaak moet je voor Wifi over 3 verdiepingen in nieuwbouwhuis met 30cm betonvloeren toch al een kabel trekken om meerdere wifipunten te verbinden, dan is even doortrekken naar alle kamers kleine stap extra.

Bijdrager
    IsSidha

@eugy .. dan heb je waarschijnlijke de nieuwste Airport Extreme of zo?? die gebruikt meerdere kanalen (802.11ac) tegelijk en haalt dezelfde snelheid als kabeltjes.. terwijl de meeste waarschijnlijk nog gewoon single band 802.11n gebruiken en hooguit op 1/3 van kabeltjes snelheid blijven steken

Bijdrager
    KarelWillem

Onze Time Capsule dateert ergens uit 2009 geloof ik.
    Dat zal die wat lagere snelheden wel verklaren.

Bijdrager
    Henriboersema

Er gaat niks boven glasvezel…..en het dan over wifi of koper laten gaan:-D

Bijdrager
    Martin67

Bekabeld en draadloos ontlopen elkaar niet meer tegenwoordig. Het draadloze netwerk moet wel via de 5Ghz band gaan. Een andere voorwaarde is ook dat de router die het 5Ghz uitzend in het zicht moet staan zogenaamd “In Line of Sight”. Over het 5Ghz signaal is in dit topic wat te lezen.

Airport Extreme 5ghz bijna niet beschikbaar, 2.4 ghz erg langzaam beschikbaar

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.