12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    stolichnaya

Ethernet storing op server

Help! Mijn server (MDD 1.25/2Gb) heeft een ethernet storing. Terwijl er gisteren nog niets aan de hand was. Clients kunnen niet inloggen en  er kan ook geen verbinding met internet worden gekregen. Maar als ik de ethernetverbinding uit de switch trek krijg ik wel een losgekoppeld melding. Een paar dagen geleden deed ik de security update (2005-003) maar nog niet de X.3.9 update. Die heb ik vandaag als losse comboupdate wel gedaan maar zonder resultaat. Iemand enig idee?

Bijdrager
    marcovanderlaan

Ik heb het idee dat het niet in je server zit. Heb je je switch al gereset? Uitzetten en minimaal 10 minuten uit laten staan om ‘m “leeg te laten lopen”.
    Ik heb soortgelijk gedoe gehad maar dan met netwerkprinters en internet.

succes

Bijdrager
    Ducboy59

Switch is misschien kapot.
    Het ging hier ook eens spoken op het netwerk: bleek de switch niet goed meer. Switch vervangen en alles weer goed.

Bijdrager
    stolichnaya

Ik heb de switch al wel even uit gehad (20 sec). Ik denk (hoop) niet dat de switch kapot is want ik heb wel machines onderling kunnen verbinden. De switch is nog geen 2 jaar oud (asante gx5-800). Ook heb ik de server nog even op een andere poort gezet maar zonder resultaat. Maar ik zal ‘m eens langer uitgooien om te kijken of dat helpt.

Bijdrager
    stolichnaya

Nope, geen resultaat. Ook van de fw poort zegt ie dat die niet actief is terwijl er wel een fw-drive aanhangt die wel gezien wordt. De clients kunnen gewoon via de switch het net op. Anders had ik niet kunnen berichten.

Bijdrager
    stolichnaya

Hmm, we zijn iets verder. Volgens de regelpanelen is ethernet weer online maar de praktijk is anders. De server kan nog geen contact maken met het internet. De clients zien de server wel maar krijgen meteen een time out bij het inloggen dat uiteindelijk ook mislukt. Ik heb (de combo update) X.3.9 nog een keer geinstalleerd. Onder ‘about this mac’ geeft ie keurig X.3.9 maar als ik kijk onder geinstalleeerde updates in het regelpaneel is de update niet te vinden. Ook vraagt de server om het admin password terwijl de instellingen zo zijn gemaakt dat ie gelijk doorgaat en niet om authentication vraagt. Ook doet de server er ook veel langer over dan normaal om op te starten. Enig idee?

Bijdrager
    stolichnaya

Update: we zijn weer wat verder. Ethernet draait en clients kunnen inloggen. Verder zijn er nog de volgende problemen:
    Er is nog steeds geen internetverbinding
    Er komt een inlogscherm terwijl ik dit niet heb ingesteld
    Het duurt erg lang voor de server opgestart is
    Alle permissions liggen overhoop

Is er een utility waarmee e.e.a. makkelijk vlot kan trekken?

Dank, s t o l i

Bijdrager
    stolichnaya

Opgelost! Het airport basestation -die niet als router werkt maar los in het netwerk hangt- een herstart gegeven. En om onverklaarbare redenen was bij de ethernet prefs (van de server) het routeradres gewist. Geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren. Hertstarten en klaar. Bovengenoemde storingen zijn compleet verdwenen. Einde thread lijkt me.

Bijdrager
    Ducboy59

Ik ben blij voor je :)

Bijdrager
    stolichnaya

Er schijnen toch meer mensen hier last van te hebben. Apple heeft er inmiddels een techdoc over.

Bijdrager
    Ducboy59

Uit de omschrijving van je probleem dd. 21-04 is niet op te maken dat je clients inloggen met behulp van de ldap directory van de server.
    Het artikel van Apple ken ik ook: weer (?) slordig van Apple.

Bijdrager
    stolichnaya

@ Ducboy: nu ben ik geen server held maar voor zover ik weet maak ik geen gebruik van ldap. Of is dit de standaard voor losse servers?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.