7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Rob

[Opgelost] Ethernet over thunderbolt

Beste lezer,

mijn vraag: kan ik een ethernet signaal over een Thunderbolt kabel sturen waar ook tegelijkertijd video overheen loopt?

het volgende is het geval:

mijn iMac heeft bedraad internet(via een utp kabel)en mijn laptop niet. Mijn laptop en iMac zijn verbonden met een Thunderbolt kabel omdat ik mijn iMac scherm als tweede beeldscherm gebruik. Nu ben ik benieuwd of ik over deze zelfde Thunderbolt kabel ook een ethernet signaal van mijn iMac naar mijn MacBook kan overbrengen, zodat mijn MacBook ook bedraad internet heeft. Ik hoor graag jullie reactie.

gr rob

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Open de Systeemvoorkeuren en ga naar Delen. Klik in het linkerlijstje op Internetdeling en kies in het rechterlijstje de verbinding via welke je wilt delen. Zet daarna Internetdeling in het linkerlijstje aan. Als het goed is zou dit genoeg moeten zijn (maar: ik heb dit nog nooit geprobeerd via zo’n poort, dus of het ook echt gaat werken kan ik je niet garanderen:) )

Sleutelbeheerder
    Night

Probeer het eens met Sharing:

https://support.apple.com/guide/mac-help/share-internet-connection-mac-network-users-mchlp1540/mac

[update]: Oeps tegelijkertijd

En ook al lukt het wellicht niet via de kabel, dan kan het altijd nog via wifi.

Bijdrager
    Rob

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 14 juli 2020 om 19:50</p>
    Open de Systeemvoorkeuren en ga naar Delen. Klik in het linkerlijstje op Internetdeling en kies in het rechterlijstje de verbinding via welke je wilt delen. Zet daarna Internetdeling in het linkerlijstje aan. Als het goed is zou dit genoeg moeten zijn (maar: ik heb dit nog nooit geprobeerd via zo’n poort, dus of het ook echt gaat werken kan ik je niet garanderen:) )

Hoi Jakko,

Dankjewel, het is gelukt!

Groetjes Rob

Bijdrager
    Rob

<p class=”cite”>Night op 14 juli 2020 om 19:50</p>
    Probeer het eens met Sharing:

https://support.apple.com/guide/mac-help/share-internet-connection-mac-network-users-mchlp1540/mac

[update]: Oeps tegelijkertijd

En ook al lukt het wellicht niet via de kabel, dan kan het altijd nog via wifi.

Hoi Night,

Het is gelukt, het werkt. Ik heb inderdaad “wifi” geselecteerd en dan vervolgens thunderbolt bridge.

gr Rob

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Mooi:)

Sleutelbeheerder
    Night

👍

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.