10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

ethernet op cinema display thunderbolt

Hey allen,

Vandaag mijn Cinema Display thuis neergezet na een jaar heerlijk mee gewerkt te hebben op de zaak.
    Op de display sluit ik vervolgens mijn ethernet aansluiting aan welke ik nog nooit gebruikt had op de zaak (was wifi daar) en ik dacht nu lekker snel netwerk te hebben maar tot mijn grote verbazing krijg ik bij de netwerk voorkeuren een Rode Dot te zien alsof de kabel niet is aangesloten.

Ik heb de kabel ook eens rechtstreeks aangesloten op de MBP (2011 + ML) maar dat is geen probleem. De Cat5 en Cat7 kabels die ik nu getest heb werken beide niet.

Ik lees op de Apple support websites meer problemen daar over, maar verder geen oplossing.

Zijn er hier mensen die hetzelfde probleem hebben?

Bijdrager
    imick

Is het een Cinema Display of een Thunderbolt display? Ik dacht dat bij het Cinema Display je de USB kabels ook nodig had..

Bijdrager
    Maurits

Volgens mij heeft alleen het thunderbolt scherm een ethernet poort.
    En voor dat scherm zijn diverse firmware updates (en ook voor jouw Macbook)
    Dus draai software update met het scherm er aan, wellicht komt er nog een update te voorschijn.
    Ik heb een macbook pro 13″ 2011 aan zo’n scherm gehad (tijdens 10.7.2 ofzo), en er waren vier updates voor macbook en scherm.

Het zou moeten werken. Kijk eens in systeeminfo (voorheen systeem profiel) wat er wel of niet herkend wordt.

Bijdrager
    stefsegers

Bedankt voor je reactie, maar helaas geen oplossing. Heb de ACD aan mbp gehangen en gezocht naar updates maar helaas niets…..

Bijdrager
    iep

Heb je een dhcp server in je netwerk en staat de netwerkkaart in OS X wel op dhcp? M.a.w. hoe zijn je instellingen?

Overigens is het Thunderbolt Display de enige met een netwerkkaart er in, de ACD heeft dat niet. Let dus op wat je als afkorting gebruikt. Het Thunderbolt Display wordt vaak afgekort als TBD (wat in het Engels weer lastig is omdat TBD staat voor To Be Decided). Eigenlijk kun je het beter gewoon voluit schrijven.

Bijdrager
    stefsegers

Mijn instellingen staan op auto op het tbd ( ja de 27 inch met nic)
    Kabel werkt prima rechtstreeks op laptop maar niet met de display dus

Bijdrager
    iep

Schot voor open doel maar is dat ook dezelfde kabel (dit om defecte kabel uit te sluiten)? Zet je wifi wel uit als je van de kabel gebruik maakt?

Bijdrager
    stefsegers

Nee dezelfde kabel, maar je gelooft het niet maar nu na een stuk of 10x herstarten met en zonder thunderbolt aansluiting werkt hij ineens?!?!?

Vraag me niet hoe, maar ik ben in ieder geval blij erom;)

Bijdrager
    iep

Dat is echt zo’n “WTF?! :confused:”-momentje. Dan maar hopen dat ie het nu ook zo blijft doen. Misschien dat de kabel er niet helemaal goed in zat (slecht contact zeg maar).

Bijdrager
    stefsegers

Hi Iep,

Nou zeg dat wel. En laten we idd maar hopen dat het zo blijft.
    Verder geen enkel probleem met de monitor. Echt een top ding.

Ik heb ook de 23″ cinema display en die is echt lang niet zo helder als deze (hij is ook ouder uiteraard)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.