8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Rasheed187

Ethernet modem

Ik wil een abbonement nemen op ADSL Light of kabel. Je hebt daarvoor een ethernetmodem nodig. Nou heb ik op m’n laptop geen ethernetkaart, is dat een probleem? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Een PCMCIA kaart kopen misschien?

Anoniem

Zeker een ethernetkaart kopen, voor gebruik van een ethernetmodem. In ieder geval geen usbmodem nemen! En een router aanschaffen in geval van gebruik op meerdere computers is ook aan te raden.

Bijdrager
    Rasheed187

Maar ik heb geen zin om m’n computer open te schroeven, is er geen andere mogelijkheid?
    Een PC Card kopen ofzo? Hoe wordt zo’n kabel/ADSL modem eigenlijk precies aan je computer aangesloten?

Bijdrager
    Julian

Koop gewoon een iBookje… Standaard ethernet, niet schroeven etc. :D
    Als tussenoplossing kun je idd een pc kaartje kopen of een USB -> ethernet dongeltje en die in je laptop pluggen… Gewoon een utp-kabeltje tussen je modem en laptop en klaar… Alleen nog een paar uur uittrekken om dat windows in te stellen;)

Bijdrager
    olav

als je een windows notebook hebt met een pcmcia slot dan is dat de beste oplossing. op diverse marktsites wel te vinden. misschien heb ik er ook nog wel een uit mijn windows tijd:wink:

Bijdrager
    Marc

In elke mac powerbook zit toch standaard een ethernetkaart 8)

Bijdrager
    Rasheed187

Ben er inmiddels ook achter gekomen dat het mogelijk is om een PCMCIA card te verbinden met je adsl of kabel modem. Onbegrijplijk dat dit niet op de website van 3Com staat. Toch wel handig die PC Card slots. Heb deze laptop gekocht in 1999 toen waren dingen als DVD en ethernet nog niet standaard.

Bijdrager
    Aqua1

Ja, zeker een cardbusslotkaart kopen. Van sitecom kosten ze geloof ik iets van 40 smeuros.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.