20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

ethernet ML instelling (naast wifi)

Middag,

ik dacht dat mijn netwerk redelijk goed werkte..hoewel ik het altijd op wifi gebruikt.
    maar om een groot bestand te copieren dacht ik te switchen naar ethernet..maar deze doet helemaal niks.. behalve surfen dat gaat wel..dus er is verbinding…allen ziet hij mijn extreme niet en ook niet wat er aan hangt??

ik heb hier eigenlijk ook nooit echt goed naar gekeken..
    weet iemand de ideale instelling voor mij…nu staat het via DHCP met een ip adres wat ik zag toen het op automaat stond..

ik heb er wel op gegoogled.. maar de echte manier van instellen van mij zie ik niet voorbij komen..

ligt het wellicht aan mountain?
    overigens heb ik een apple usb-ethernet in macbook air ’11

Bijdrager
    jesper211232

ik heb ook een soortgelijke vraag:

Mijn Imac die is nu aangesloten op Wifi en Ethernet maar ik weet niet welk ik nu gebruik, kan je dat ergens zien welk je gebruikt?

Bijdrager
    heliasje

vanboven in de menubalk kan je zien of je wifi signaal hebt of via ethernet.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat voor nut heeft het om je wifi aan te laten staan als je de snelste manier al hebt via ethernet?
    :confused:

Bijdrager
    Stirf

Jeugdige intelligentie: meer is beter.:wink:

Bijdrager
    JohnLokerse
    Hansi2124 op 05 augustus 2012

Wat voor nut heeft het om je wifi aan te laten staan als je de snelste manier al hebt via ethernet?

Airdrop?:nerd:

Bijdrager
    wverveer

Wifi aan, als hij aan de kabel ligt heeft geen nut nee..

Maar nu wil ik eigenlijk sneller bij mijn nas…en dat lijkt niet te lukken..terwijl ik wel kan surfen??

(via wifi zie ik wel mijn netwerk..maar via ethernet niet) wat is het beste qua instellingen dhcp en dan automatisch, of zijn er meerdere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Bijdrager
    JohnLokerse

Staat je NAS wel aan? Kan je de NAS bereiken via de terminal d.m.v. ping -ip-?

Bijdrager
    wverveer

Yep zekers, maar ik zie ook mijn airport extreme niet, terwijl hij daar met de kabel aanhangt…dat is toch vreemd? Of niet?

Bijdrager
    wverveer

pingen lukt denk ik wel (heb er geen verstand van)
    oneindige lijst met
    64 bytes from 10.0.1.8: icmp_seq=40 ttl=64 time=0.332 ms

Bijdrager
    wverveer

moet ik die 10.0.1.8 ergens in mijn instellingen, instellen? wat met wifi niet hoeft??

Bijdrager
    jesper211232

Stirf 1 uur geleden #
    Jeugdige intelligentie: meer is beter.

:grin:

ik heb nu wifi uitgeschakeld en zit nu aan de kabel:lol:

Bijdrager
    JohnLokerse

Is dat pingen via WiFi of de kabel?

Bijdrager
    wverveer

via de kabel…terwijl ik het check..check ik nog een keer mijn nas..en nu doet hij het wel…zit daar een opbouwtijd in…? iets dan meer dan enkele minuten?

Bijdrager
    Stirf

Nee, misschien één van de schijven in sluimer?

Bijdrager
    Franky Mac

Daar had ik ook last van met mijn Air en Mountain Lion, ik kon niet netwerken met mijn Nas en iMac (SN), nadat ik overschakelde van WIFI naar USB ethernet. Pingen ging bij mij niet, hoewel mijn Air een IP-nummer had dat in dezelfde IP-reeks zat. Pas toen ik mijn Air herstartte toen werkte het wel.

Bijdrager
    Yggdrasil
    JohnLokerse op 05 augustus 2012

Airdrop?:nerd:
    Airdrop gebruikt het signaal van de Airport wel, maar je hoeft niet verbonden te zijn met het Wi-Fi netwerk.

Bijdrager
    SunKeeper

Met een uitgeschakeld Wi-Fi werkt het niet. Echter ben je wel automatisch verbonden, wanneer je in het bereik van je eigen netwerk zit (of een ander netwerk waar je normaal gesproken gebruik van maakt) Om dat te voorkomen moet je dus het netwerk uit je voorkeuren wissen, maar dat betekent wel dat je het opnieuw moet toevoegen zodra je het wilt gebruiken. Niet bepaald handig.:wink:

jesper211232 op 05 augustus 2012

ik heb ook een soortgelijke vraag:
    Mijn Imac die is nu aangesloten op Wifi en Ethernet maar ik weet niet welk ik nu gebruik, kan je dat ergens zien welk je gebruikt?

Voor de volledigheid zal ik nog even het antwoord toevoegen.
    (lijkt in het algemeen vrij onbekend te zijn)

1. open Systeemvoorkeuren > Netwerk
    2. links in de lijst komt Ethernet en Wi-Fi voor
    3. diegene die het meest bovenaan staat (of meerdere) geeft de status ”Verbonden” aan, anders kun je niet internetten
    4. wanneer er meerdere zijn die ”Verbonden” tonen, wordt de diegene gebruikt die het meest bovenaan staat
    5. indien je zelf deze volgorde wilt aanpassen, ga je naar de onderkant van het vak en klik je op het knopje met het tandwiel en het pijltje ()
    6. kies daaruit: ”Stel volgorde voorzieningen in…” en er opent een lijstje
    7. zet daar bovenaan wat je het liefst wilt gebruiken (voor de hoogste snelheid kan ik Ethernet aanraden) en alles daaronder als 2de, 3de, enz… keus
    8. Klaar!

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Sunkeeper… Ik zeg toch nergens dat Wi-Fi uitgeschakeld mag zijn?

Als ik zeg ‘Hij gebruikt het signaal van de Airport wel’, dan houdt dat in dat de Airport actief moet zijn en dus een Wi-Fi signaal uitstuurt. Wat ik ook zei is dat je niet verbonden moet zijn met het Wi-Fi netwerk. Je herhaalt dus gewoon mijn woorden…

Bijdrager
    iep

Dat ie aan staat als je ‘m van de kabel afhaalt en niet raar staat te kijken dat je internetverbinding het ineens niet meer doet:razz: Wifi aan is ook een vereist voor het gebruik van Airdrop maar daar is ook een of andere defaults write regeltje voor die het aan zet voor alle netwerkkaarten (dus ook je kabeltje) wat weer erg handig is op een iMac, Mac Pro en Mac mini. Daarnaast kan je ook met 2 verschillende netwerken verbinding maken. In ieder geval genoeg te bedenken waarom het wel nuttig en ook zinnig is om wifi aan te laten als de kabel erin zit:)

Waar je vaak wel rekening mee moet houden is welke van de twee de voorkeurspositie inneemt. Ik heb dat ingesteld op de ethernet omdat ik die vaak pas inplug als ik iets groots heen en weer wil gooien en de verbinding met de kabel ook het meest betrouwbaar is. Wifi komt daarna en pas daarna bluetooth. Zie daarvoor de uitleg van SunKeeper. Een ander belangrijk punt is wat je aan ip-adressen uitgedeeld krijgt en in hoeverre je router hier wat van bakt. Sommigen snappen er niks meer van als dezelfde machine met 2 verschillende netwerkkaarten op hetzelfde netwerk zitten. Dan kun je beter 1 van de 2 uitschakelen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.