7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    randyhereman

Ethernet kabel werkt wel in Windows niet in mijn macbook

Hallo,

Momenteel zit ik in Brazilie.. Sinds een week hebben wij internet in ons huis. Probleem is alleen dat het niet werkt op mijn Macbook. Ik doe de kabel er in. Hij herkent de modem en geeft mij een IP adres maar het lichtje (als je naar netwerken gaat) wordt niet groen maar blijft oranje.

Ook met airport heb ik regelmatig problemen. Ik herken het netwerk wel, maar er doet zich altijd een fout voor als ik verbind.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Heb al door het forum gezocht maar niks gevonden dat bruikbaar was of werkte…

Alvast bedankt allen!

Randy

Bijdrager
    randyhereman

Hij werkt overiges wel in de windows computers (zoals in de titel al stond)

Bijdrager
    Mezzanine

een shot in het duister…

Mac aansluiten, modem resetten (stroom er ook af).

Bijdrager
    randyhereman

al geprobeerd…. .

Bijdrager
    2xdutch

Nog een schot in het duister, probeer eens een andere ethernet kabel. Het kan zijn dat de windows PCs een andere (misschien oudere/langzamere) netwerkkaart / chip gebruiken. Als bijv. de adervolgorde in de ethernet kabel niet correct is kan dat tot problemen leiden bij snellere ethernet varianten. Ook iets om op te letten als je zelf de kabels maakt of laat maken door een stekkertje aan te knijpen.

Kabel kan evt. ook te lang zijn, te veel demping hebben, een of twee adertjes maken misschien niet niet goed contact etc.

Bijdrager
    tarun

Over welk modem hebben we het?

Bijdrager
    janbergstra

Als de ethernet-kabel een gewone moderne utp-kabel (ethernet-kabel) is, lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat het aan de kabel ligt. Tenzij er een (niet-zichtbare) breuk in de kabel is, misschien.

Wellicht dat het toch aan het modem of de modem-instellingen ligt, dat lijkt waarschijnlijker. Ben inderdaad benieuwd om welk modem het gaat en wat voor instellingen. Graag meer info over.

groet,

Jan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.