6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    HSL

ethernet-isdn kabel vraag, ..

ik heb een vraag en wel de volgende,..

ik ga bij mijn vader een netwerkje aanleggen en hij heeft nu ADSL,.. dat is nog niet aangsloten en ik heb voor hem de situatie geschetst dat er gelijk na de modem beneden een switch komt en dan gaat er een kabel naar boven en dan heeft hij boven weer een switch staan. die kabel tussen de twee switches ligt er in principe al,.. alleen is dat een ISDN kabel,.. zelfde stekkertje als ethernet. nu heb ik gehoord dat je ISDN kabel wel als ethernetkable kan gebruiken, maar niet andersom. KLOPT DAT?

HS-L

Bijdrager
    jackgr

beste HS-L
    je moet ff kijken hoe de rj45 stekkertjes gemonteerd zijn bij isdn is dat recht bij ethernet komt de groen-witte na de oranje
    oranje/wit-oranje-groen/wit-blauw-blauw/wit-groen-bruin/wit-bruin
    dit is de goede volgorde

Bijdrager
    HSL

ah ok,.. maar het is niet zo dat mijn ethernet signaal verzwakt doordat het een ISDN kabel is? omdat die meer weerstand hebben (toch?).
    en dan kan ik natuurlijk altijd een kabel zelf knijpen die zichzelf veranderd van een ISDN kabel volgorde naar een UTP volgorde en dan een koppelstukje ertussen..:)
    (oh wat ben ik weer van de alternatieve oplossingen, maar het is gewon te veel werk om een nieuwe UTP kabel naar zolder te gaan trekken!

HS-L

Bijdrager
    jackgr

Waarschijnlijk is het dezelfde kabel: utp cat 5. Die platte isdn kabel kan je niet gebruiken.
    Door een bepaalde twisting is de volgorde wel belangrijk in een 100mb/s netwerk. Daar adsl veel trager is als 100 mb/s zou ik het eerst zo proberen. Als dit niet lukt de stekkers afknippen en nieuwe erop.
    Koppelstukje? In principe niet, ben ik geen voorstander van.

Bijdrager
    HSL

ik had gehoord dat het niet dezelfde kabels zijn,.. en dat als je isdn signaal door een ethernetkabel zou sturen je kabel smelt, omdat die meer stroom gebruikt!

Bijdrager
    jackgr

Is het een ronde kabel met getwiste aderparen? als dat zo is kan het.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.