7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nookie

ethernet ingang modem en externe harde schiijf

Kon het zo 123 niet vinden.

Ik heb 2 ethernet poorten over op mijn adsl modem. Is er een manier om daar mijn twee externe harde schijven aan te hangen?
    Ze hebben geen netwerkfunctie. Ik geloof dat ze dus eigenlijk een ip adres moeten hebben, maar ik heb ergens de klok horen luiden, dus weet dit allemaal niet zeker wat ik nu allemaal zeg.
    Of is er iets van een kastje wat ik aan de modem moet hangen wat een ip adres heeft en dat ik daaraan een usb en een firewire harde schijf aan kan hangen??

Ik roep maar wat.

Geen kaas gegeten van dit soort dingen.

Bijdrager
    Schimmeltje

Kijk maar eens bij Linksys

Bijdrager
    nookie

MAG IK JE VRIENDELIJK BEDANKEN!!!!!!!!!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De linkssys NSLU2!!!!

Deze zet je tussen je modem en je USB schijf in.
    Dat apparaat heeft dus een ethernetpoort, ip adres en 2 usb poorten, zodat je dus apparaten eraan kan koppelen.

De mazzel die ik dan weer heb, is dat mijn USB schijf ook 2 firewire poorten heeft, dus mijn firewire schijf koppel ik dan weer aan mijn usb harde schijf en is alles opgelost!!!!!!

Helemaal top.

Dixons, Mediamarkt enz doen zaken met Linksys, dus er is ook makkelijk aan te komen.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik aarzel als ik zie dat het ding met Windows-software wordt geleverd. :?

Bijdrager
    nookie

Had gebeld, hij moet geconfigureerd worden met windowssoftware. Nu heb ik de mazzel dat mijn vriendin een pc heeft en die hangen we dan even aan het netwerk.
    Volgens de supportman (stem leek erg op Chriet Titulaer) zou het stom zijn van Linksys om alleen apparaten te maken die voor 1 besturingssysteem toegankelijk zijn. Maar goed, ik koop hem en kijk wel. Lijkt mij dat als er in ip-adres aanhangt, apple hem gewoon moet kunnen zien en wat er aanhangt.

Ach, ik overleg wel met de verkoper dat als het niet werkt, ik hem terugbreng.

Werkt het wel, dan ben ik blij.

Bijdrager
    Oppie

Maakt toch niet uit, die software?!
    Je kunt die dingen vanuit elke browser configureren… Windows, Mac, Linux…

Bijdrager
    nookie

Ja, dat klopt inderdaad, dat zag ik ook in de gebruiksaanwijzing staan.

Volgens mij moet dit wel goed gaan komen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.