9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Bijdrager
    PvdH98

    <p class=”cite”>Basmeijs op 10 januari 2021 om 21:06</p>
    Mijn vraag
    Ik wil ethernet kabel aansluiten op mijn
    Imac. Na de router van de provider heb ik een unmanaged switch zitten. De imac geeft status voor ethernet oranje. Melding zelftoegekend ip adres en geen verbinding met internet. Geen idee of dit een apple probleem is of meer een netwerk probleem.

    Relevante software en hardware die ik gebruik
    Switch netgear gs305 nieuw uit doos
    Imac 27 inch

    Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
    1 De router doet het. Aangesloten airport extreme geeft wifi signaal en internet.
    2 De kabel naar de switch doet het. Als ik deze kabel rechtstreeks op computer aansluit heb ik wel ethernet.
    3 De switch doet het. Aangesloten spelcomputer (nintendo) op netgear switch heeft wel internet via kabel.
    4 de kabel tussen switch en imac doet het. Ik gebruik als test dezelfde kabel als naar spelcomputer.
    5 ik heb de hierboven genoemde system en netwerk bestanden in bibliotheek/preferences/systeemconfig gedeleted. Dat hielp ook niet.
    6 computer en switch opstarten hielp ook niet.
    7 volgorde veranderen van netwerkvoorzieningen hielp ook niet.

    Hai,

    Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Is het nog gelukt dit op te lossen?

    Zo ja, dan hoor ik het graag!

    Wordt er niet goed van…

    Bijdrager
    PvdH98

    Ik heb het probleem inmiddels op weten te lossen.

    Ik kwam niet in de instellingen van mijn Wifi modem van Ziggo. Daarom heb ik hem gereset.

    Toen ik er nog steeds niet in kwam heb ik Ziggo gebeld die de modem vanaf hun hebben gereset.

    Hierna kon ik weer in de instellingen. Tot mijn verbazing was het ip adres probleem ook meteen verholpen!

    Bijdrager
    Basmeijs

    Mijn probleem is opgelost ?
    Nieuwe modem/router en nieuwe kabel. Roaming netwerk ingesteld met drie airports.

    Bijdrager
    PvdH98

    Ennnn…

    Het probleem is weer terug

    Inactief
    Anoniem

    Wat heb je zelf allemaal getest en geprobeerd (zie lijstje Basmeijs)? Er valt een heleboel uit te proberen. En vertel even hoe jouw netwerk setup in elkaar steekt en hoe de boel aangesloten is.

    Bijdrager
    PvdH98

    <p class=”cite”>Antwoordapparaat op 27 januari 2021 om 16:04</p>
    Wat heb je zelf allemaal getest en geprobeerd (zie lijstje Basmeijs)? Er valt een heleboel uit te proberen. En vertel even hoe jouw netwerk setup in elkaar steekt en hoe de boel aangesloten is.

    De setup:

    – Internet van Ziggo met een Connectbox.

    – Vanuit daar heb ik een internet kabel naar zolder lopen.

    – Die is verbonden met een Netgear ProSafe GS105 switch.

    – Vanuit de switch heb ik een kabel lopen naar mijn MacBook Pro 2018.

    – Aangezien deze alleen voorzien is van USB-C poorten zit er nog een Belkin USB-C LAN adapter tussen.

     

    Wat ik heb getest:

    – De kabel die naar mijn zolder loopt rechtstreeks verbinden met mijn MacBook (met de Belkin adapter er tussen):

    Wisselend resultaat: Soms helemaal geen internet, soms de melding ‘zelftoegekend ip adres’ en som gewoon verbinding.

    – De internet kabel rechtstreeks aansluiten op een apparaat waarbij de Belkin adapter niet nodig is:

    Internet werkt.

    – De internet kabel aansluiten op een ander apparaat waarbij de┬áBelkin adapter wel nodig is (iPad en Samsung S10)

    Geen internet.

    – De kabel aangesloten op de switch, en vanuit daar verbonden met een apparaat wat geen Belkin adapter nodig heeft

    Geen internet.

     

     

    Ik heb bijna alles getest, ook verschillende kabels, maar ik kan het probleem niet neerleggen bij 1 van de onderdelen. Vandaar dat ik vaak denk dat het vanuit de connectbox niet helemaal goed gaat.

    Daarnaast heb ik ook de bovengenoemde bestanden verwijderd uit de mappen en de laptop herstart.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door PvdH98.
    Inactief
    Anoniem

    Goed bezig PvdH98 ??, dank voor de uitgebreide info. Ik mis nog een test: de MacBook met adapter met een standaard patch cable (geen zelfgemaakte dus) direct aansluiten op de connectbox. Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het probleem in de connectbox zit, die apparaten zijn aardig uitontwikkeld en werken normaal gesproken gewoon. Het is geen internetstoring namelijk, maar een fysiek verbindingsprobleem. Verdacht zijn dus eerder de zolder-kabel (zelf stekkers gemonteerd?), of de Belkin adapter alhoewel je bij die laatste eigenlijk ook verwacht ‘werkt wel’ of ‘werkt niet’.

    Bijdrager
    PvdH98

    Yep, dat was hem ?

    Verbonden met een patch cable en steeds meteen internet. Dus de adapter is ook niet schuldig.

    Enorm bedankt voor je hulp! Eindelijk achter het probleem.

    Wordt weer een middagje nieuwe connectors erop zetten. Slechte herinneringen aan ?

    Inactief
    Anoniem

    Herkenbaar ?.. Mooi dat je weet wat het probleem is! Een verkeerd gemonteerde stekker kan hele gekke problemen geven. Hij werkt wel, maar door 2 verwisselde draadjes (bijvoorbeeld) geeft ie toch storing omdat het geen ‘twisted pair’ meer is. Ik heb daar een test-tool voor (niet goedkoop*) maar als je je netjes aan de kleurcodering houdt en goed gereedschap en connectors gebruikt moet het ook lukken.

     

    (* Om alleen de correcte verbinding te testen voldoet zoiets ook.)

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.