One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Ethernet + HDMI + USB in een kastje Thunderbolt?

Ethernet + HDMI + USB in een kastje Thunderbolt?

Profielfoto van wsn79

wsn79 op 07 augustus 2017 #

Hoi,

Bestaat zo’n kastje, ethernet 10/100 is goed (10/100/1000 is nog mooier), HDMI voor primair beeldscherm en USB (liefst 3.0) voor aan een macbook air/pro/etc Is zoiets er, en zo ja, is het een beetje goed?

Profielfoto van McPim

McPim op 07 augustus 2017 #

Ja.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 07 augustus 2017 #

https://www.appelhoes.nl/Satechi-USB-C-Multi-Port-adapter-hub-HDMI-Ethernet-Zilver?gclid=EAIaIQobChMI7sToiLTE1QIVBTwbCh39OwyoEAQYBCABEgKkOvD_BwE

http://j5create.com/our-products/usb-hub/jca374.html

https://www.centralpoint.nl/hubs-concentrators/estuff/usb-c-docking-hub-grey-art-es623008gr-num-7407205/

Maar er zijn er meer hoor.

Overigens zou ik eerder kiezen voor de TB aansluiting voor een primair scherm (hogere resoluties, hogere refresh rate)

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 07 augustus 2017 #

onlangs heb ik bij Amazon.de een QacQoc voor € 79,99 gekocht.
en dat apparaatje bevalt prima

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_i_1_6?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&url=search-alias%3Dcomputers&field-keywords=qacqoc&sprefix=qacqoc%2Ccomputers%2C141&crid=2OKYHDXT1SQOR

Profielfoto van digilb

digilb op 07 augustus 2017 #

Welke Thunderbolt aansluiting bedoel je? De oude (zelfde connector als mini-Displayport) of de nieuwe (zelfde connector als USB-C).
Het zou handig zijn als je vermeldt op welke Mac je hem wil gaan aansluiten.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 08 augustus 2017 #

fred44nl op 07 augustus 2017

onlangs heb ik bij Amazon.de een QacQoc voor € 79,99 gekocht.
en dat apparaatje bevalt prima

Vraagje over die kwakkwok: als je die ingeplugd laat, en de Macbook in slaapstand zet, is het nachtelijk stroomverbruik dan groot?

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 08 augustus 2017 #

IGBA op 08 augustus 2017

[Vraagje over die kwakkwok: als je die ingeplugd laat, en de Macbook in slaapstand zet, is het nachtelijk stroomverbruik dan groot?

mijn laptop hang voor 99 % van de tijd aan de netvoeding èn die QacQoc sluit ik alleen aan, als ik even iets met poorten moet doen.
dus die vraag kan ik zo niet beantwoorden.
maar als ik er aan denk, dan zal ik het voor je testen:)

edit:
wat ik wel kan zeggen is, dat het apparaatje vrij gauw handwarm is.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 08 augustus 2017 #

Zover ik kan zien heeft de QuaQoc een aparte DC-in en is dus niet afhankelijk van de stroomvoorziening van je MBP. Derhalve zal de powerdrain wel tot het absolute minimum beperkt blijven…

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 09 augustus 2017 #

Night op 08 augustus 2017

Zover ik kan zien heeft de QuaQoc een aparte DC-in

nee, dat is niet zo.
je bedoelt waarschijnlijk de usb-c aansluiting, waar de voeding op aangesloten kan worden.
en dat heb je met een Macbook 12″ zeker nodig.

afgelopen nacht heeft m’n Macbook ca. 7 1/2 uur zonder voeding, maar mèt QacQoc aangesloten, de nacht doorgebracht.
CoconutBattery en Activiteitenweergave zijn het niet met elkaar eens.
Coconut liet vanmorgen een restlading van 88% zien, terwijl Activiteitenweergave nog 92% had.
de temperatuur van de QacQoc was vrij laag, maar wel iets hoger dan van m’n Macbook.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 09 augustus 2017 #

fred44nl op 09 augustus 2017

Coconut liet vanmorgen een restlading van 88% zien, terwijl Activiteitenweergave nog 92% had.
de temperatuur van de QacQoc was vrij laag, maar wel iets hoger dan van m’n Macbook.

Ha, fijn. Procent of tien dus. Dat is heel wat beter dan het USB-hubje dat ik er nu aan heb hangen. Daar zit een ledje in dat fijn blijft branden, en geloof het of niet, die trekt in een nacht gemakkelijk 20 procent weg.:)

Profielfoto van fred44nl

die 20% zal niet alleen voor dat ene ledje zijn.
bij de QacQoc blijft ook een blauwachtig ledje aan.
daaraan kun je zien, dat ie aangesloten is.

Profielfoto van Melle

Melle op 09 augustus 2017 #

Dat geloven we inderdaad niet. Omdat die 20% niet door dat ledje komt. Mss 0,2%, dat wel. Je moet eerst eens testen hoeveel batterij je kwijt geraakt, met “niets ” aangesloten.

Profielfoto van IGBA

Met niets aangesloten: paar procent.

Aan dat hubje hangt een Wacom tablet, een Epson scanner (staat uit) en een Harman Kardon speakersetje. Maar let wel: overal is de stroom af! Ook Power Nap staat uit, al wordt de MBP in de loop van de nacht wel een keer of 4 ‘wakker’: tien seconden om de twee uur . Dan heb ik alle mogelijkheden wel zo’n beetje gehad, dacht ik. Alleen dat ene ledje blijft continu branden.

Profielfoto van fred44nl

IGBA op 09 augustus 2017

Ook Power Nap staat uit, al wordt de MBP in de loop van de nacht wel een keer of 4 ‘wakker’: tien seconden om de twee uur.

ja, alles staat uit en toch wordt ie om de 2 uur even wakker. zelfs al is het beeldscherm dicht.
maar ook dat kun je uitzetten met “pmset -a tcpkeepalive 0”

Profielfoto van IGBA

Ik heb nu alleen de hub aan de MBP hangen. Eens kijken wat er morgenochtend aan oplaadpercentage over is…

Profielfoto van IGBA

IGBA op 10 augustus 2017 #

Nou het viel mee: 87% stond vanochtend nog op de teller. Dus in 16 uur is ‘maar’ 13% opgeslokt door die USB-hub plus wat er (stroomloos) aan hangt. Dat is dus juist minder dan met de QacQoc… Hmm… Komende nacht maar eens kijken wat er over blijft, als er helemaal niets aangesloten is.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 11 augustus 2017 #

OK, weer een dag later, ditmaal heeft de MacBook Pro overnacht zonder stroom of stekkers. Alleen het kale USB-hubje hing eraan. Verbruik: 12 procent.

Volgende test: MBP in zijn eentje.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 12 augustus 2017 #

Laatste dag: zonder hub of andere aansluitingen is het stroomverbruik 0%. Dus het is echt het hubje dat met zijn ene ledje de batterij voor 12 procent leeg slurpt.

Profielfoto van IGBA

Kun je eens testen wat de QacQoc in zijn eentje doet? Dus nachtje alles afkoppelen van de MacBook, behalve de QacQoc met zijn mooie blauwe ledje?

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 12 augustus 2017 #

IGBA op 12 augustus 2017

Kun je eens testen wat de QacQoc in zijn eentje doet? Dus nachtje alles afkoppelen van de MacBook, behalve de QacQoc met zijn mooie blauwe ledje?

dat was mijn 1e test met de QacQoc aan m’n MBP.
ik gebruik dat ding incidenteel, als ik iets met usb of een SD-kaartje wil doen.

afgelopen nacht getest, zonder dat er iets was aangesloten.
Activiteitenweergave zegt dan 100% restend en Coconut zegt 97,5%

Profielfoto van IGBA

Dus blijkbaar tankt zo’n extra hubje of dock hoe dan ook de batterij leeg. Tis wat.

Profielfoto van fred44nl

dat kun je zeker wel zo stellen.
voor mij niet zo van belang, omdat ik vrijwel altijd voeding aan m’n MBP heb hangen.
bovendien gebruik ik die QacQoc incidenteel.

Profielfoto van IGBA

Het gaat me meer om het principe.:wink:

Misschien toch maar weer eens uitkijken naar een dockje met een eigen voeding. Die had ik bij mijn vorige MBP ook, en die vertoonde dit gedrag niet.

Profielfoto van fred44nl

maar een dockje met eigen voeding gebruikt ook stroom.
weliswaar niet uit de accu van de MacBook, maar toch.
en als je dan toch een voeding bij de hand hebt, dan kun je net zo goed de MacBook zelf aan de voeding hangen.

Profielfoto van IGBA

Klopt, de stroom moet ergens vandaan komen. Maar dan toch liever niet uit de accu. En ’s avonds gaat de stroom eraf, vanwege de kermisverlichting van de Harman Kardon. Eigenlijk is het heel simpel: ik wil alles met één knop van de stroom af kunnen halen (dat kan), maar dan zonder dat ik gemiddeld 1 batterijcyclus per week aan een usb-hubje verstook.:)

Ach, ik zie wel. Ik trek nu gewoon aan het eind van de dag de usb-hub eruit.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 12 augustus 2017 #

Een stekkerdoos met een centrale aan/uit knop? ;-)  Dan krijgt de hub ook geen stroom meer.

Geen lampjes meer op de Harmon Kardon en je kan de lader van je Macbook er ook gewoon in laten zitten.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 13 augustus 2017 #

Dat klopt helemaal, behalve dat de hub dan nog steeds stroom krijgt: van de MacBook namelijk – dat is het nou net. En ja, ik weet dat ik die ook helemaal uit kan zetten.:)

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 13 augustus 2017 #

als je die kermisverlichting van Harman Kardon om zeep kunt helpen, dan kun je alles gewoon aan de netvoeding laten hangen.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 13 augustus 2017 #

Dat kan: https://m.youtube.com/watch?v=6ijFTxTyyqw

Maar dat is ook weer zo wat.

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 13 augustus 2017 #

zwarte nagellak ??

Over dit topic

Gestart op 07 augustus 2017 door wsn79

Laatste reactie door McPim

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?