10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Fingerlicking

Ethernet HD vs Nas

Hallo!

Ik zit met een dilemma…

Ik heb een Western Digital HD Live mediaspeler en stream films vanaf mn maccie. Nu wil ik een HD in mn netwerk hangen om daar vanaf te streamen.

Het mooist zou het zijn dat ik op die HD ook de iTunes lib kan zetten zodat die door meerdere computers gebruikt kan worden. Ook zou ik graag een paar programma’s of plugins voor logic er op knallen.

Wat te kiezen?? Een ethernet HD of een Nas???

Bijdrager
    Lapdog

Ik worstel met dezelfde vraag. Ik zat te denken aan een Lacie Netwerkspace 2 of een NAS. Zijn er mensen met ervaringen met beide?

Bijdrager
    r.heijma

Ik ben genezen van Lacie. Heb er verschillende in rook zien opgaan. Allemaal voedings-problemen. Maar dan was ook de rest van het ding kaduuk.

Just my two cents.

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb een LaCie Ethernet Disk mini gehad (nog steeds eigenlijk; ligt op zolder) maar ben afgeknapt op de HipServ software.

Mijn advies: koop een goede NAS zoals een Synology (of QNAP, of Netgear).

Bijdrager
    Lapdog

Dank je Pieterr. Ik ben er uit. Het wordt dus een NAS voor mij. Dan maar even wat langer sparen.

Bijdrager
    Fingerlicking

Ik ben zelf ook een tijdje uitgekeken op LaCie… Vorige hd begaf t ook vrij snel…

Ik ga ook maar even sparen!!

Bijdrager
    paradoxdesign

Ts-259…van qnap…mooi instappertje in de wereld van nassen, hoewel een ethernethd eigenlijk ook een nas is heh.. Maar bij de qnaps krijg je een behoorlijke lading aan functionaliteit erbij…dus niet alleen een disk met een netwerk touwtje eraan..:)

Bijdrager
    Fingerlicking

Maar is het ook mogelijk om op een nas programma’s te installeren?? Dit is volgens mij wel mogelijk op een externe hd

Bijdrager
    cardwizard

Gebruik al een hele tijd Synology NAS(sen?)

Werken perfect , kunnen bijvoorbeeld ook downloaden uit nieuwsgroepen , time machine gebruiken enz enz

een 211j heb je al voor rond de 190 euro (dual bay)
    wil je een single bay dan heb je de 111j (komt binnenkort) voor rond de 140

Bijdrager
    Pieterr

Een NAS is in feite een compacte (Linux) computer, waar diverse (server) programma’s op kunnen draaien. Zie voor voorbeelden van standaard software bv de DSM 3 pagina.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.