6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    LarsKoelewijn

Ethernet harde schijf benaderen

Ik ben van plan om een ethernet harde schijf te kopen, om zo de bestanden thuis gezamenlijk op te slaan en te delen.
    Nu zit het thuis zo: – Fritzbox modem-router en dan zit daar een Airport Express(802.11n) op aangesloten voor het maken van een draadloos netwerk.
    Kan ik nu de ethernet disk aansluiten op de Fritzbox en zo via de Airport Express de disk benaderen?
    Ik ben namelijk geen held in ip adressen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Bijdrager
    mark-a-mac

Dat zou moeten werken mits je de express in brugmodus hebt staan (dus níet ‘Internetverbinding delen’).

Bijdrager
    LarsKoelewijn

waar kan ik dat zien of mijn express in brugmodus staat?

Bijdrager
    mark-a-mac

Met je Airport-configuratieprogramma. Kort gezegd komt het erop neer dat je maar één lokaal netwerk wil, met één router die IP-adressen uitdeelt en één gateway die zorgt voor de koppeling met internet. Als je express als router staat ingesteld (‘deel internetverbinding’), dan maak je een nieuw lokaal netwerk áchter dat van je Fritzbox en wordt het best lastig om je Ethernetschijf te benaderen.

Bijdrager
    LarsKoelewijn

Oké ik heb nu brugmodus aangezet (kan volgens mij geen kwaad) en kan ik het nu ook alvast controleren of het werkt? op een 1 of andere manier?

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt een computer met een ethernetkabel aansluiten op de Fritzbox, en kijken welk IP adres je hebt gekregen. Idem met een computer die draadloos is verbonden. De eerste 3 getallen van het IP adres zouden nu gelijk moeten zijn, bijvoorbeeld 192.168.1.100 en 192.168.1.101. Als het draadloze IP nummer met een compleet andere serie getallen begint, staat je AE nog niet in brugmodus.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.