17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucide-B

Ethernet Harddisks

ik had er nog nooit van gehoord
    maar ik zag dat er ethernet harddisks bestaan (LaCie):
    http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?rubriekid=1&artikelid=296&title=LaCie_disk_voor_streamen_van_foto’s

ze kosten niet veel!
    heeft iemand hier ervaring mee?

– kan je die gewoon stand-alone in een ethernet netwerk koppelen zonder mac/pc?
    – moet je ze dan een IP adres toekennen?
    – kan je ze als een soort server gebruiken?
    – zijn ze stil?

klinkt mij als interessant in de oren
    ik ben zeer benieuwd

Moderator
    unSOUND
    ”lucide-b”

• Zoekfuntie
    • Vul in: Ethernet LaCie
    Voila

Bijdrager
    pinkie
    ”unSOUND”
    ”lucide-b”

• Zoekfuntie
    • Vul in: Ethernet LaCie
    Voila

en dan krijg je dus 21 resultaten waarvan er niet één da vragen van de TS beantwoordt. Lekker handig, die zoekfunctie. Helaas ken ik de antwoorden zelf ook niet en de zoekfunctie heeft mij opnieuw NIET geholpen.

Moderator
    unSOUND
    ”pinkie”

en dan krijg je dus 21 resultaten waarvan er niet één da vragen van de TS beantwoordt.

Ik geef de topicstarter een aantal topics op een presenteerblaadje waar al zijn vragen beantwoord worden, het feit dat jij ze afkraakt geeft al duidelijk aan dat je niet eens de moeite hebt gedaan om ze te lezen…

Jij klaagt wel over mij en anderen die het gebruik van de zoekfunctie promoten, en je roept steeds dat we continu lopen te klagen, maar voorlopig ben jij het steeds die begint te klagen… niet ik.

Bijdrager
    1984
    ”lucide-b”

- kan je die gewoon stand-alone in een ethernet netwerk koppelen zonder mac/pc?

http://www.lacie.com/nl/index.htm

http://www.lacie.com/download/manual/UM_EDmini_II_DNL.pdf

Bijdrager
    JWB
    ”1984″
    ”lucide-b”

- kan je die gewoon stand-alone in een ethernet netwerk koppelen zonder mac/pc?

http://www.lacie.com/nl/index.htm

http://www.lacie.com/download/manual/UM_EDmini_II_DNL.pdf

Het wijst zichzelf en is erg handig. Ik heb de 500GB versie Ethernet Disk Mini.

Bijdrager
    t-kom

ja ik heb er hier een staan en is mij deels me ge vallen en deels erg tegen gevallen.

pros:
    -makkenlijk op te zetten
    -simpel in gebruik
    -goede mac integratie d.m.v. afp (oftewel het apple eigen netwerk protocol)

cons.
    snelheid ik heb hier een gigabit netwerk liggen en haal geen hogere snelheden dan
    8-9 mb /s weg schrijven en 11-13 lezen terwijl ik op een gigabit netwerk toch wel snelheden
    van 20-30 wegschrijven verwacht (lukt ook naar andere computers)

dus als je toch niet voor gigabit gaat is dit een best mooie keus waar bij per share netjes is aan te geven wie er toegang heeft en hoeveel (red. alleen lezen of lezen schrijven)

ik hoop dat dit je vraag enig zins beantwoord heeft met vriendelijke groet Bart

Bijdrager
    Lucide-B

ok dank voor de antwoorden.
    ik had inderdaad eerst even de zoekfunctie moeten gebruiken
    excuuses, ik zal het volgende keer doen

niet echt rap dus die disks
    ligt dat aan de snelheid van de harddisk zelf?
    misschien wachten op een sneller model.

enige vraag die nog onbeantwoord blijft…

zijn ze stil?

Bijdrager
    Rico Royal

Hoe is het met de (mac gerelateerde) problemen die er waren toen de eerste etherdisk mini’s uitkwamen?

Ik heb er toen onmiddelijk één besteld en geinstalleerd. Er verdwenen bij ons bestanden, wat achteraf met de bestandsnamen te maken bleek te hebben. Ik heb het nooit helemaal begrepen, maar in een bedrijfsmatige toepassing was het toen niet betrouwbaar. Ik kon niet uitleggen hoe de juiste naamvoering moest zijn om geen bestanden kwijt te raken. Ook al had ik het gekunt dan nog was het niet praktisch geweest. De backups met silverkeeper liepen ook niet betrouwbaar.

Een netwerkdisk blijft een interessante en handige manier om op een netwerk een hoop gegevens voor iedereen beschikbaar te maken. Weet iemand of er sinds de eerste generatie etherdisk mini’s iets veranderd is in het bestandssysteem en interface?

Bijdrager
    Rico Royal

Hoe is het met de (mac gerelateerde) problemen die er waren toen de eerste etherdisk mini’s uitkwamen?

Ik heb er toen onmiddelijk één besteld en geinstalleerd. Er verdwenen bij ons bestanden, wat achteraf met de bestandsnamen te maken bleek te hebben. Ik heb het nooit helemaal begrepen, maar in een bedrijfsmatige toepassing was het toen niet betrouwbaar. Ik kon niet uitleggen hoe de juiste naamvoering moest zijn om geen bestanden kwijt te raken. Ook al had ik het gekunt dan nog was het niet praktisch geweest. De backups met silverkeeper liepen ook niet betrouwbaar.

Een netwerkdisk blijft een interessante en handige manier om op een netwerk een hoop gegevens voor iedereen beschikbaar te maken. Weet iemand of er sinds de eerste generatie etherdisk mini’s iets veranderd is in het bestandssysteem en interface?

Bijdrager
    Rico Royal

lekker, krijg ik twee keer een foutmelding dat hij mijn bericht niet kan plaatsen en wordt het toch twee keer geplaatst?

Bijdrager
    Rico Royal

Dit is de foutmelding:

Ran into problems sending Mail. Response: 553 sorry, that domain isn’t in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)

DEBUG MODE
    Line : 166
    File : smtp.php

Bijdrager
    Oppie

Ja, ja, dat weten we nu wel!
    Is al honderd keer gemeld, afgelopen dagen.

Je had beter gewoon de drie laatste postings weer kunnen verwijderen; nu kan het dus niet meer omdat ik eronder heb gereageerd.

Bijdrager
    computer space

– kan je die gewoon stand-alone in een ethernet netwerk koppelen zonder mac/pc?
    Ja, en met de juiste port-forwarding van buiten je huis benaderen
    Nee, je router geeft met DHCP een lokaal nummer. Wel moet je even kijken welk nummer die krijgt, anders kun je niet bij de configuratie pagina komen in je browser. Flame.app kan je lokale netwerk scannen op aangesloten apparaten, en die geeft alle toegewezen IP’s weer.
    Ja, meestal draaien ze een uitgeklede linux kernel. Deze is vaak standaard al voorzien van FTP server, soms ook van Apache, en vrijwel altijd via wat softwareupdates zelfs aan de MySQL/PHP te krijgen.
    – zijn ze stil?
    Ja, zo stil als de harddisk die erin zit. Vergelijk het met een normale externe HD.
    – wat de snelheid betreft lokaal, dat zal niet veel anders zijn dan met een losse computer die als server functioneert. Tenzij het een redelijk dikke bak is met een raid. Maar een oude G4 gigabit kan ie wel aan.

Bijdrager
    Indomarco

Het is goedkoper on een lege behuizing met Ethernet-aansluiting te kopen en te shoppen voor een losse harddisk.

Bijdrager
    Lucide-B
    ”Martiniman”

Flame.app kan je lokale netwerk scannen op aangesloten apparaten, en die geeft alle toegewezen IP’s weer.

waar kan ik deze app downloaden?
    kan er nergens iets over vinden

Bijdrager
    Togassa
    ”lucide-b”
    ”Martiniman”

Flame.app kan je lokale netwerk scannen op aangesloten apparaten, en die geeft alle toegewezen IP’s weer.

waar kan ik deze app downloaden?
    kan er nergens iets over vinden

Hier
    Maar dit is meer een tooltje wat alle Bonjour services monitort.
    Wel handig.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.