3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucasgent

Ethernet en Internet

Ik heb een nieuwe iMac (met intel) gekocht. Omdat ik ook nog mijn oude iMac 600 wil blijven gebruiken heb ik die voorzien van een Macsense Aeropad Mini. Zo zou ik via ethernet op het internet kunnen (via mijn airport express). Ik moet dit zo doen omdt men voor een iMac 600 geen airportkaarten meer verkoopt. Ik heb alles netjes volgens het boekje gedaan, werkelijk letterlijk. Mijn ouwe Mac vindt zelfs het netwerk maar dan, als ik wil gaan surfen.. niks meer ! Ik krijg een melding dat de server van de site die ik wil bezoeken niet gevonden wordt. Als ik dan naar mijn TCP-IP instellingen kijk, zijn daar alle cijfertjes veranderd.
    In de zaak waar ik de Aeropad gekocht heb (en waar ik reeds ettelijke duizenden euro’s heb betaald) kan men mij “niet helpen”. “We kennen dat onvoldoende meneer”….
    Wat nu ?

Bijdrager
    spelbook

Hm..
    Zou je eens kunnen vertellen hoe de kabels lopen? Heb je er ook nog een router tussen zitten?Deze is waarschijnlijk wel nodig als je en de airport express en de imac via ethernet kabels op het internet aan wilt sluiten.

Bijdrager
    petitmal

Als je alles draadloos wilt doen heb je de goede manier. Waarom het niet werkt weet ik niet: vanwege mijn eigen slechte ervaringen met zgn. adapters zou ik deze weg dus toch niet volgen.

Tenzij je perse alles draadloos wilt: waarom sluit je de 600 niet via ethernet (kabel) aan op een draadloos modem? De intelmac kan draadloos met dat netwerk en zijn internetverbinding werken, de 600 doet hetzelfde maar dan via een snoer.

Hoop dat je hier wat aan hebt…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.