7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

"et al" met bibliografie functie in Word for Mac, hoe?

Ik ben bezig met mijn master scriptie en ik gebruik word 2011 voor de mac. Als er gerefeerd wordt naar een artikel of boek met meerdere auteurs, dan is het normaal om: “Jansen et al, 2010” te gebruiken. Ik krijg echter met de bibliografie functie in Word het “et al” gedeelte niet voor elkaar. Iedere keer worden alle auteurs genoemd bij het invoegen van een bronvermelding.

Iemand een idee hoe dit wel kan. Ik kan wel de bronvermelding handmatig invoeren, maar dat wil ik niet.

Bijdrager
    Ir.Bob

Dat is voor zover ik weet onmogelijk in Word. Je kunt beter gaan kijken naar echte bibliografie software, zoals bijvoorbeeld Endnote. Een andere mooie Mac applicatie die volgens mij ook bibliografieën ondersteund is Papers.

Ps. Het is trouwens “et al.” en niet “et al” (let op de punt; een veel gemaakte fout) het is namelijk een afkorting van et alii (of aliea danwel alia afhankelijk van het geslacht).

Bijdrager
    JohnnyB

Ir.Bob heeft gelijk. Je moet echt een pakket hiervoor gebruiken. Een groot voordeel is dat je nog student bent en dus via surfspot de software goedkoop kunt bemachtigen. De twee meest gebruikte pakketten zijn Endnote en Reference Manager. Ik gebruik zelf Endnote, zowel voor Word als voor Pages. Het programma Papers is geen bibliografie software, maar bedoeld om je referenties (pdf bestanden van artikelen) op orde te houden.

Bijdrager
    Ir.Bob

@JohnyB, Papers is inderdaad primair bedoeld om je referenties op orde te houden, maar heeft wel degelijk een ‘cite while your write’ functie.

Reference Manager is er overigens niet voor de Mac…

Bijdrager
    JohnnyB

@Ir.Bob Ik gebruik zelf Endnote omdat Papers er een zooitje van maakt met CWYW. Dat reference manager windows only is wist ik niet, maar is wel handig voor de TS om te weten.

Bijdrager
    wouterou

Mendeley is ook een goede app om je artikelen te managen.
    Ikzelf gebruik LaTex om mijn artikelen te schrijven, maar volgens mij is er ook een CWYW mogelijkheid voor meerdere andere apps. Plus het is gratis!

Inactief
    Anoniem

Andere alternatieven voor een referentie manager op de Mac zijn Sente en Bookends.

En kijk ook eens naar Scrivener ipv Word. :thumbsup:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.