10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    gamjam

eSATA naar USB3.0

Hallo, wat ik mis is een USB 3.0 plug, al mijn thunderbolt aansluitingen zijn bezet. Wat ik over heb op mijn “LaCie eSATA Hub” zijn eSATA aansluitingen. Vraag, bestaat er een adapter van eSATA naar USB 3.0, van USB 3.0 naar eSATA bestaan er vele adapters.

Bijdrager
    fred44nl

misschien heb je hier iets aan:

http://www.belkin.com/us/p/P-F4U055

Bijdrager
    gamjam

Bedankt voor je info, maar ik heb geen thunderbolt plug over. Vreemd, van USB 3.0 naar eSATA bestaan vele goedkope oplossingen, maar andersom ?.
    In mijn familie zijn er vele met een ext.HD USB 3.0., maar helaas dan moet ik dan de USB 2 gebruiken, dus vandaar mijn zoektocht

Bijdrager
    fred44nl

een Lacie hub heeft 2 thunderbolts.
    de Belkin hub heeft dat ook.
    als je jouw thunderbolt aansluiting eerst naar de Belkin doet en daarna naar de Lacie, dan heb je wèl usb-3

Bijdrager
    dylangyesbreghs

Misschien heb je hier iets aan.

http://www.newertech.com/products/esatatousb3.php

Bijdrager
    gamjam

Daar heb je gelijk in, de belkin heeft inderdaad twee thunderbolts en is een oplossing. Ik zit nog met het bedrag, een hoop geld (299) voor een USB 3.0. Van USB 3.0 naar eSATA kost 20 euro

Bijdrager
    gamjam

dylangyesbreghs, heb ik gekocht bij Apple4You(24,99 euro) en weer ingeleverd, de tekst is verwarrend maar het werkt van USB 3.0 naar eSATA.

Bijdrager
    Buzz

USB is een bus voor algemeen gebruik (vandaar de naam *Universal* Serial Bus). eSATA is alleen bedoeld om harde schijven en andere opslagmedia aan te sluiten. Vandaar dat het makkelijk is om aan een USB -> eSATA adapter te komen. Andersom is onmogelijk, simpelweg omdat de eSATA bus niet alle mogelijkheden van USB aankan.

Als je al een USB 3 aansluiting op je Mac hebt dan zou je daar een USB 3 hub op kunnen aansluiten. Anders zou je het inderdaad via Thunderbolt moeten doen, maar dat is erg prijzig. Thunderbolt werkt zelf niet met hubs, maar met daisy-chaining, dus je sluit Thunderbolt kabels als een ketting aan, met de Thunderbolt apparaten als schakels ertussen. Kijk dus uit dat je geen Thunderbolt apparaten meer met maar een enkele Thunderbolt poort koopt, want die kan je alleen maar aan het einde van de ketting gebruiken. Je kan met Thunderbolt niet zoals met USB een ster- of boomstructuur opzetten. Dat zit niet in het ontwerp van het systeem.

Bijdrager
    johnkeates

eSATA (SATA dus) kan alleen maar SATA aan. Het kan geen andere protocollen encapsuleren.

Als je USB wil gebruiken, dan kan dat alleen over USB, PCIe (Thunderbolt) en via virtuele adapters over IP.

SATA kan alleen maar SATA transporteren.

*iets* naar USB zal dus alleen thunderbolt naar usb zijn in 99.99% van de consumenten gevallen.

Bijdrager
    gamjam

Buzz_d, heel goed/duidelijk verhaal, zo leer je weer wat bij. En met een goede tip, als het enigszins mogelijk is geen enkelpoort thunderbolt apparaat te kopen. Maar ja, even sparen voor de belkin zoals door fred44nl voorgesteld, goed design en vele mogelijkheden . Jullie bedankt voor de les, voorstellen en reacties.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.