6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    r.vanbeek

Ervaringen XL2 gevraagd

Beste mensen,

Ik overgweeg om de Canon XL2 te gaan kopen om ook maareens met video aan de gang te gaan. Dit ivm het uitbreiden van mijn werkzaamheden bij het reclamebureau maar vooral uit eigen interesse. Ik ben fotograaf van beroep en heb op mijn multi media opleiding, die ik dit jaar heb afgesloten, regelmatig gewerkt met Adobe Premiere dus ben geen noob op het gebied van video/geluid editing:wink:

Wie op dit forum heeft er met deze camera gewerkt en kan me hier wat meer over vertellen. Heb al enkele reviews gelezen en kan niet anders zeggen dat de camera me wel aanstaat en ik hem zo goed als zeker wil kopen. De 20x optische zoom lens is ook een voordeel aangezien ik hem voor watersport wil gebruiken en kitesurfers/wakeboarders zich weleens ver van de kant willen begeven en ik niet in het water ga liggen. Ook is het handig dat ik mijn L canon lenzen erop kan zetten met een adapter. Ik ben niet van plan om extreem filmische beelden te gaan schieten, het is puur voor extreme sporten en tv-commercials. Maar mochten er mensen zijn met betere suggesties, dan ben ik een en al oor !

Overigens werk ik op een iMac 20″ Intel en vroeg me af of dit een redelijk beestje is om video op te editen of dien ik hiervoor toch een Dual of Quatro G5 aan te schaffen ?

Bij voorbaat dank !

Bijdrager
    dhocks

je zou dit misschien nog kunnen overwegen: http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/ModelDetail?displayTab=O&storeId=11201&catalogId=13051&itemId=94944&catGroupId=14571&modelNo=AG-DVX100B&surfModel=AG-DVX100B

niet dat er iets mis is met die canon, die is geweldig, maar gewoon om te kunnen vergelijken, het voordeel van die panasonic is dat je niet meer met tapes hoeft te klunzen.. gewoon direct via firewire van schijf naar schijf en monteren maar, scheelt erg veel inladen, drop outs en dat soort ellende..