6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    r.vanbeek

Ervaringen XL2 gevraagd

Beste mensen,

Ik overgweeg om de Canon XL2 te gaan kopen om ook maareens met video aan de gang te gaan. Dit ivm het uitbreiden van mijn werkzaamheden bij het reclamebureau maar vooral uit eigen interesse. Ik ben fotograaf van beroep en heb op mijn multi media opleiding, die ik dit jaar heb afgesloten, regelmatig gewerkt met Adobe Premiere dus ben geen noob op het gebied van video/geluid editing:wink:

Wie op dit forum heeft er met deze camera gewerkt en kan me hier wat meer over vertellen. Heb al enkele reviews gelezen en kan niet anders zeggen dat de camera me wel aanstaat en ik hem zo goed als zeker wil kopen. De 20x optische zoom lens is ook een voordeel aangezien ik hem voor watersport wil gebruiken en kitesurfers/wakeboarders zich weleens ver van de kant willen begeven en ik niet in het water ga liggen. Ook is het handig dat ik mijn L canon lenzen erop kan zetten met een adapter. Ik ben niet van plan om extreem filmische beelden te gaan schieten, het is puur voor extreme sporten en tv-commercials. Maar mochten er mensen zijn met betere suggesties, dan ben ik een en al oor !

Overigens werk ik op een iMac 20″ Intel en vroeg me af of dit een redelijk beestje is om video op te editen of dien ik hiervoor toch een Dual of Quatro G5 aan te schaffen ?

Bij voorbaat dank !

Bijdrager
    dhocks

je zou dit misschien nog kunnen overwegen: http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/ModelDetail?displayTab=O&storeId=11201&catalogId=13051&itemId=94944&catGroupId=14571&modelNo=AG-DVX100B&surfModel=AG-DVX100B

niet dat er iets mis is met die canon, die is geweldig, maar gewoon om te kunnen vergelijken, het voordeel van die panasonic is dat je niet meer met tapes hoeft te klunzen.. gewoon direct via firewire van schijf naar schijf en monteren maar, scheelt erg veel inladen, drop outs en dat soort ellende..

Verder kan die mac intel monteren op z’n sloffen no problemo mits je geen wonderen verwacht als je met ‘tig’ effecten aan de slag gaat.. je hebt alleen wel de universal versie van FCP nodig, naar ik weet draait premiere niet op intel.. maar dat kan ik mis hebben..

Bijdrager
    bushok

Ik heb een XL2 en hij bevalt me uitstekend. Ik moet nog wel aan de slag met alle pre-sets die er zijn (zoals Black Press), maar je kunt er ontzettend mooie beelden mee schieten. Ik weet niet of je van plan bent om veel schoudercamera werk te doen, maar dan is hij wel ‘frontzwaar’. Ik heb er een ondersteuningconstructie van VariZoom, de DV Rig Pro XL (http://www.varizoom.com/products/supports/vzdvrigxl.html) onder zitten. Ik schiet concertregistraties voor 3voor12. Als je langer dan 20 min. ‘schoudert’ heb je dit ding echt nodig. Trouwens, met die kleine HD cams van Sony (Canon heeft ook net nieuwe uitgebracht!) heb je ook zoiets nodig, anders ga je shaken van het gewicht (krijg je leuke shots van)!

Maar wat kwaliteit, functionaliteit en uitbreidbaarheid betreft is er mijn inziens maar 1 betere…de 8000 euro kostende Canon XL H1! Even sparen nog….

Aanschaftip; kijk eens op http://www.ebay.de of ebay.co.uk (heb ik hem vandaan) voor een mooie occassion. In Belgie zit Buy With Confidence (verkoopt van alles nieuw) die aan parallel import doet uit Hong Kong. Ik zou het niet zelf importeren, je betaalt je scheel aan importkosten en BTW.

Bijdrager
    r.vanbeek

Bedankt voor de tips mannen !

”dhocks”

je zou dit misschien nog kunnen overwegen: http://catalog2.panasonic.com/webapp/wcs/stores/servlet/ModelDetail?displayTab=O&storeId=11201&catalogId=13051&itemId=94944&catGroupId=14571&modelNo=AG-DVX100B&surfModel=AG-DVX100B

Ik kan een AG-DVX100B overkopen van een vriend van me maar deze heeft minder optische zoom vergeleken bij de XL2 en dit is toch echt een belangrijk aspect voor me. De Canon gaat tot 108mm en de Panasonic maar tot 45mm. Daarbij komt nogeens dat de Canon een wisselbaar lenssysteem heeft wat ook weer zijn voordelen heeft. Ook gaat de XL2 uit van 16:9 en de Panasonic van 4:3 en die squeezed hem naar 16:9.

”bushok”

Ik heb een XL2 en hij bevalt me uitstekend. Ik moet nog wel aan de slag met alle pre-sets die er zijn (zoals Black Press), maar je kunt er ontzettend mooie beelden mee schieten. Ik weet niet of je van plan bent om veel schoudercamera werk te doen, maar dan is hij wel ‘frontzwaar’.

Ik beschik over een flink zwaar Manfrotto studiostatief waar ik dan een filmkop voor kan aanschaffen.

”bushok”

Maar wat kwaliteit, functionaliteit en uitbreidbaarheid betreft is er mijn inziens maar 1 betere…de 8000 euro kostende Canon XL H1! Even sparen nog….

I know, maar eerst maareens producties schieten met de XL2 en dan pas upgraden mocht het nodig zijn;)

Gast
    Anoniem

Ik denk niet dat het verstandig is om nu een XL2 te kopen waarom ??

Nou er is en nieuwe canon uit opvolger van XM2 een HD camera die alles kan als de schoudermodel van XL H1 en de zelfde beeldkwaliteit heeft behalve de lens is niet uitwisselbaar.
    Deze camera bezit zelfs de naast de vele opties ook nog’es de frame rate van 24F echte filmlook mogelijkheid.

Deze camera is een echte Panasonic DVX en HVX en Sony Z1 killer

http://www.dvinfo.net/canonxh/watchdog.php

Bijdrager
    r.vanbeek
    ”dhocks”

Verder kan die mac intel monteren op z’n sloffen no problemo mits je geen wonderen verwacht als je met ‘tig’ effecten aan de slag gaat.. je hebt alleen wel de universal versie van FCP nodig, naar ik weet draait premiere niet op intel.. maar dat kan ik mis hebben..

Ik heb net geprobeerd om Final Cut Pro 5 te installen, maar bij het opstarten kwam de melding dat er al 512 MB RAM tekort was. Keertje 1024 bij laten prikken bij Apple center dan maar ?

”cane”

Ik denk niet dat het verstandig is om nu een XL2 te kopen waarom ??

Nou er is en nieuwe canon uit opvolger van XM2 een HD camera die alles kan als de schoudermodel van XL H1 en de zelfde beeldkwaliteit heeft behalve de lens is niet uitwisselbaar.
    Deze camera bezit zelfs de naast de vele opties ook nog’es de frame rate van 24F echte filmlook mogelijkheid.

Deze camera is een echte Panasonic DVX en HVX en Sony Z1 killer

http://www.dvinfo.net/canonxh/watchdog.php

Thanks, dat is zeker een mooi apparaatje ! We wachten het even af wat ie gaat kosten. Las dat de A1 rond de $3999,- gaat kosten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.