11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    pasquini

Ervaringen Western Digital My Book Mac Edition – 2TB

Heeft iemand ervaring met een My Book Mac edition?

Ik wil een goed externe HDD gaan gebruiken voor het maken van een reserve kopie m.b.v. Time Machine.

Gr,

Ronald.

Bijdrager
    Niels

Hen de 3TB versie met USB2 en FireWire 800. Ben zeer tevreden over deze drive mbt timemachinr en opslag/verwerking van films.

Er is nu ook een USB3 versie uitgekomen, dus als je Mac dit ondersteunt zou ik voor deze gaan. Anders kun je beter voor de FireWire versie gaan (nu in de aanbieding bij de iCentre).

Bijdrager
    friesappeltje

Ik heb een al wat oudere 2TB en FireWire 800 versie.
    Deze bevalt mij heel goed. Je hoort hem niet en doet gewoon, snel, zijn werk. Heb hem wel geformateerd zoals TimeMachine graag wil.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb al een aantal jaar een 2 TB en een 1 TB MyBook Studio van WD, voornamelijk omdat die FireWire 800-poorten hebben, en ben daar heel tevreden over, op één dingetje na: je kunt die rotlichten aan de voorkant niet uitzetten. Nou ja, niet zonder de kast open te maken en de pootjes van de LEDs door te knippen dan, maar daar heb ik ook weer niet zo’n zin in.

Bijdrager
    macmaus

Na een aantal zeer slechte ervaringen met LaCie apparatuur zijn we overgestapt op WD 2TB schijven voor onze bedrijfs-backup, ze bevallen prima. Onlangs kon 1 schijf niet meer gemount worden, netjes onder garantie binnen een week vervangen door een spiksplinternieuwe schijf.
    Compleet tegenovergestelde ervaringen met een crash van LaCie schijven (inclusief een peperduur RAID-systeem): amper contactmogelijkheden, onbeleefde en niet-meedenkende helpdeskmedewerkers, reparaties die weken op zich laten wachten etc.
    Natuurlijk kan er met elk apparaat van elk merk wat mis gaan en zijn onze persoonlijke ervaringen met LaCie en WD wellicht niet representatief/herkenbaar voor iedereen, maar als zakelijke klant krijg je bij WD in elk geval meer waar voor je geld wat betreft garantie…

Bijdrager
    Mono1

@ Jakko Westerbeke: Pleistertje er overheen……;-) Zie je er niets meer van.

Bijdrager
    eugy

Ik heb zowel lacie/seagate schijven (thunderbolt) en eigenlijk alle WD schijven inclusief in mijn nas in bezit. Verder heb ik ook ervaring met G-drive /Hits hitachi schijven. Het meest ben ik te spreken over de WD schijven. Eigenlijk allemaal begrouwbaar gebleken en super stil! Ik lees dat de WD firewire bij de icentre in de aanbieding zijn. Heeft iemand een link want ik kan ze niet vinden.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb 3 MyBook en 3 MyBook Studio schijven.
    Werken stil, snel en goed.
    Toen een van de schijven eens de geest ging geven, is deze door WD omgeruild voor een nieuw exemplaar. Zat nog binnen de 5 jaar garantie.
    Ik bedoel maar…

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

Je hebt niet een speciale Mac versie schijf nodig. Alle gangbare harde schijven werken in principe gewoon.

Bijdrager
    pasquini

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb de Time Capsule toch aan de praat gekregen (had het zelf niet goed gedaan).
    Hierdoor vervalt de vraag in deze topic.

Gr,

Ronald.

Bijdrager
    GeertGB

Heb zowel de 1 als 2TB. Goede ervaringen. Maar had achteraf beter meteen een NAS kunnen nemen. Meer ruimte, betere prestaties en veiliger. Welke? Synology!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.