12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    rvdm

Ervaringen verzendtijd iMac 20″ BTO via apple store

Hoi,

Ik heb een paar dagen terug ’n 20″ iMac besteld. ‘built to order’, want 256Mb VRAM.
    Sinds vandaag is de bestelstatus veranderd naar ‘nog niet verzonden’ (betaling binnen), met een geschatte verzenddatum van 14 April ( vrijdag dus ).
    Heeft hier iemand enig idee hoe realistisch dit is, en waar de BTO iMac-jes vandaan geshipped worden?
    Die 14e is een nogal irritante datum, omdat ’t *net* voor ’t weekend is. Ik zou graag dit (lange) weekend gaan knutselen aan m’n nieuwe setup, maar weet niet hoe hard ik daarvoor moet duimen ;)

Groetjes,
    Robert

Bijdrager
    zimmen

Nou, als de verzenddatum pas de 14e is, dan zou ik maar vast andere weekend plannen gaan maken ….

Bijdrager
    rvdm

Ik had al zo’n vermoeden:)

Nouja, jammer. Dan besteed ik nog wat tijd aan ’t uitzoeken van een goed synchronisatiesysteem (ik wil zelfsynchroniserende home directories op iMac en Powerbook). Of naar ’t paasvuur, wellicht ?
    Toch zou ik liever met ’t nieuwe speeltje aan de gang gaan;)

Bijdrager
    zimmen

Ja, ik ken het, het liefste heb je zoiets meteen op je bureau staan op het moment dat je je orderbevestiging binnen hebt, maar ja …

en hee, het is pasen, een paar woonboulevards bezoeken ofzo;)

Bijdrager
    rvdm

Goh, ja, leuk!:)

Wat ik wel ‘raar’ vind, is dat zo’n relatief veelvoorkomende configuratie niet gewoon op voorraad is in NL.
    Ik was bijna gegaan voor de 128Mb-versie, maar vind ’t toch zonde om ‘m niet ‘uitgebouwd’ te kopen, daar krijg ik dan later ongetwijfeld spijt van. De standaard-versie had ik binnen ’n paar dagen in huis gehad..
    Toch is de lol des te groter zodra ‘ie eindelijk binnen is! (ik weet ‘t, excuus..)

Bijdrager
    t.leffers

Apple houdt volgens mij helemaal geen voorraad aan in Nederland. Bij mijn weten komen ze allemaal uit Cork in Ierland. Dan zit je zowiezo tegen een langere levertijd aan te kijken.

Bijdrager
    rvdm

Nouja, als ’t na ’t weekend wordt, maakt ’t ook niet zoveel meer uit hoeveel (er vanuit gaande dat ’t weekend daarop wel gehaald wordt!):)

Bijdrager
    ipil

Bij mij duurde het bijna 2 weken na de verzenddatum dat ik aan de gang kon. Toen mijn power book eindelijk in Amsterdam gearriveerd was duurde het nog een kleine week om deze 50 km te verslepen. Geduld dus.

Bijdrager
    rvdm

‘bad news travels further’, denk ik dan maar.:)

Bijdrager
    lemoentje

Ik heb ook dik 3 tot 4 weken moeten wachten op mijn iMac (intel), met extra geheugen en een vlottere videokaart. Volgens mij komen alle “customized” apple’s uit Shanghai, althans de mijne wel. Hij werd inderdaad op de aangegeven datum verstuurd, maar vanaf Shanghai duurde dat dik andehalve week… Geduld is een schone zaak;)

Bijdrager
    barto7
    ”rvdm”

Nouja, jammer. Dan besteed ik nog wat tijd aan ’t uitzoeken van een goed synchronisatiesysteem (ik wil zelfsynchroniserende home directories op iMac en Powerbook). Of naar ’t paasvuur, wellicht ? Toch zou ik liever met ’t nieuwe speeltje aan de gang gaan;)

Een leuke sync tool vind ik ChronoSync. Ik gebruik ‘m zelf om altijd op mijn iPod een spiegel te hebben staan van mijn werkmap. Als ik dan thuis wat wil doen hang ik mijn iPod aan mijn laptop. De volgende dag op werk de iPod weer inpluggen en mijn werkmap wordt bijgewerkt. En dat alles wordt automatisch gestart op moment dat de iPod in de cradle is gezet!

Bijdrager
    rvdm

Ik heb inderdaad naar ChronoSync gekeken, en ’t ziet er beter uit dan de meeste andere oplossingen. Toch zoek ik meer iets als de portable home directories in Tiger Server – zelfsynchroniserend zonder dat ik ’t merk, of actief iets doe.
    Ik wil gewoon dezelfde content op de bank, op m’n powerbook – als achter het bureau. En als ik m’n powerbookje meeneem, dan wil ik die data ook mee;) Zonder eerst op de synchronisatie te moeten wachten.
    Maarja! Wishful thinking..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.