7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    EE_95

Ervaringen verkopen mResell

Ik wil graag mijn MacBook Pro verkopen. Via een andere forumpost kwam ik uit op de site van mResell. Daar zou ik €695 krijgen voor mijn MacBook en dit vind ik nog een prima prijs.

Nu kan ik nergens reviews vinden over mResell, alleen twee op Facebook waarvan één van de eigenaar of ander personeelslid is.

Heeft iemand ervaring met mResell?

Bijdrager
    KarelWillem

Ze zitten wereldwijd, als je het moet geloven.

En deze man was er niet blij mee: https://youtu.be/sQcwk5vRbH8

Het draait echter onder de vlag van MacWorld. Dus moet het haast wel te vertrouwen zijn.

http://www.crn.com.au/News/383473,macworld-enters-apple-resale-market.aspx

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    KarelWillem

Je kan ook langs gaan als je dat liever hebt (wat ik zeker zou doen):

Stap 5: Stuur jouw product op naar ons service center (langsbrengen kan ook)

En verzending verloopt via CARD Services Utrecht.
    Ook al niet echt een onbetrouwbare partij.

Bijdrager
    Vroegah

Ze werken ook internationaal, er zijn wel wat filmpjes en gebruikers ervaringen gepost zie ik.
    Zou zelf liever oog-in-oog met de koper willen staan en het geboden geldbedrag direct willen ontvangen.

Check de voorwaarden goed over verzekering enz.!

Als jij zaken gaat doen, kan je daar mooi verslag van doen hier op het forum, reclame voor dat bedrijfje (of niet).

Over de geboden prijs kan ik niets zeggen, check die eens op: mac2sell.net

Bijdrager
    EE_95

Ze boden me €695 voor de MacBook. Het meeste van alle andere sites die ik bezocht heb.

Direct het gekd ontvangen is niet mogelijk. Er stond wel iets op hun website dat de laptop nog steeds jouw eigendom is totdat je het geld gekregen hebt.

Ik ga er nog even over nadenken en kijken hoe het nog op marktplaats gaat lopen.

Bijdrager
    flierefluiter

ik zou het niet doen.

Bijdrager
    inair

@flierefluiter: waarop baseer je jouw uitspraak ?

Ik heb zelf eind 2015 via mresell de macbook van mijn vrouw verkocht, zij kreeg een andere laptop die zij voor haar werk moest gebruiken. Mresell bood mij, vergeleken met andere bedrijven een hele goede prijs voor een in goede staat verkerend macbook. Ik kon op hun website met het serienummer van de macbook zelf al precies kijken wat zij ervoor zouden geven. Wel inspecteren zij de macbook als deze bij hen binnen is gekomen (via pakketdienst) om te checken of het wel was zoals ik had opgegeven. Ik was ook wat sceptisch, maar de hebzucht won ; )

De koopovereenkomst werd keurig gemaild met daarop het overeen gekomen bedrag waarvoor zij de macbook gingen overnemen. Daarbij instructie om de macbook goed in te pakken (had originele doos + verzendpakket nog) en verzendinstructies naar hun adres in Utrecht (Savanneweg volgens mij).

Het was uiteraard even spannend, omdat ik een beetje op mijn hoede was om na verzending bericht te krijgen als dat de macbook niet in zo’n goede staat was en ze minder wilden betalen (het ding was overigens nagenoeg ongebruikt). Gelukkig niets bleek minder waar en het vertrouwen bleek gegrond. Het overeengekomen bedrag werd binnen 9 dagen na aankomst bij hen (hiervan kreeg ik bericht) keurig op onze rekening gestort.

Enige wat niet soepel ging, was dat ik na het aangaan van de overeenkomst met mresell (de ‘bestelling’ die je dan doet via de website) maar geen bericht kreeg dat de macbook opgehaald zou worden. Hier na enkele dagen over gemaild. Nog dezelfde dag kreeg ik antwoord dat ze er achteraan gingen en iets later die dag kreeg ik een verzendlabel en instructies toegezonden. Ik zie dit als een logistiek foutje wat kan gebeuren en het is alsnog netjes opgelost dus.

Er is veel te doen over malafide bedrijven, maar als het wèl goed voor elkaar is, vind ik dat dit ook gemeld mag worden.

Bij deze dus !

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.